Scheermachine/tondeuse, help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Scheermachine/tondeuse, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 15:30

Mijn friese merrie heeft nogal last van baardgroei. Behalve dat het niet zo heel vrouwelijk staat }:0 , is het ook lastig met het vastmaken van neusriemen en keelriemen en is het erg warm voor haar. Nu heb ik ondertussen mijn tweede sectolin tondeuse om het leven gebracht ;( . Welke scheermachine gebruiken jullie of is er een andere handige manier? Het gaat dus alleen om haar baardharen, verder hoeft er niks mee geschoren te worden.

DubbelFun

Re: Scheermachine/tondeuse, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:24

Had je ook de SE 200??

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:02

Ik had de 100. Werkt de 200 beter? In de winkel gaven ze uiteindelijk aan dat de sectolins alleen geschikt zijn om oren uit te scheren..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:09

Ik heb sinds kort de SE 200 en ondanks dat ie wel wat moeite had met het haar wat ondertussen als zo'n 4 cm was kwam hij er met de 9 mm kop wel doorheen (op de hals). Later achter de oksels geschoren met de 6 mm kop en dat ging ook goed.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 08:51

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:02

je zou de tondeuse van de action voor 6 euro eens kunnen proberen werkt het niet dan val je er ook geen buil aan toch

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 10:07

Bedankt voor jullie reacties, ik ga zeker de tondeuse van de action in overweging nemen, voor 6 euro kan er inderdaad weinig mis gaan :)

Macrovet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:43

Om alleen de baardharen te scheren en eventueel wat toiletteerwerk is een lichte tondeuse voldoende.
Een tondeuse voor mensen is echter niet zo heel geschikt omdat deze te fijne messen hebben.
De dierentondeuses hebben speciale messen welke geschikter zijn voor de wat stuggere haren.
En de motoren van de goedkope tondeuses zijn eigenlijk te licht. Meestal hebben de goedkopere tondeuses (onder de € 100,-)
een magneetmotor, dit zijn tondeuses welke alleen geschikt zijn voor het lichtere werk. De duurdere tondeuses
hebben een Echte elektromotor (ook wel anker genoemd), deze motoren zijn veel sterker en daarom ook meer geschikt
voor het zwaardere werk.

Tegenwoordig zijn er veel tondueses op de markt van (slechte) Chinese makeladij, deze tondeuses kun je erg goed herkennen
omdat meestal de prijs te mooi is om waar te zijn. Meestal hebben ze wel een jaar garantie en gaan ze binnen de garantie stuk
dan krijg je meestal een nieuwe (alleen als de leverancier een beetje klantvriendelijk is) maar is de garantie periode van een jaar
voorbij kan hij meestal niet gerepareerd worden en kun je gewoon een nieuwe kopen.

Wanneer je een duurdere machine van een goed merk koopt (vanaf 100 euro) heb je er jaren plezier van. En deze machines hebben
ook een uitstekende garantie en kunnen 10 jaar later nog steeds gerepareerd worden.

Succes

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:01

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:08

Toch kun je voor het prijsverschil van 100 of 6 euro heel wat keren zo'n goedkoop chinees model kopen waar je dan dus ook jaren mee doet, want hoe vaak gebruik je zo'n ding?
100,- is 16 x zo'n goedkoop ding ;) messen laten slijpen kost ook een eurootje of 7 dus reken uit je winst.....

Macrovet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:16

Klopt, je kunt heel veel action/blokker machientjes kopen voor 100 euro.
Het is maar net wat je wil, wil je een machine die alles aankan en jaren mee gaat.
Of wil je iets die binnen de kortste keren vast loopt in een snorhaar en zo weer in de prullenbak kan.
Lijkt me niet echt duurzaam, en millieuvriendelijk. Helaas leven we tegenwoordig in een wegwerpmaatschapij en wordt kwaliteit niet meer gewardeerd. Want bij de action koop je ze voor 10 euro.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:17

ik zou een degeleijke machine kopen als je m veel gebruikt maar voor zo'n goedkoop ding gaan als je m maar af en toe gebruikt, ik heb beide, maar gebruik ze veel te weinig.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:21

ik had eerst toen ook bij de action gekocht ook omdat ik wou zien hoe mijn tiker toen er op zou reageren
alleen als je een paard met een flinkebaardgroei hebt kun je het echt wel vergeten met dat ding
heb het ook niet af kunnen maken met dat ding
liep heel snel vast in zijn baard
ben toen wel voor een duurder apparaad gegaan en heb daar zoveel meer plezier van
heb nu geen enkele moeite om door de baard en sokken heen te komen

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:23

een wahl :D
Zijn echt sterke tondeuses :j (ook voor de stuggere haren)

Macrovet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:25

Is maar net welk type van Wahl
Ook daar zitten action machientjes tussen

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:59

Ik heb ook de SE-200 van sectolin, heb heb nu 4 a 5 x gebruikt er vind hem super fijn!!
miss goed bijhouden? Anders het ergste met de schaar en dan bijscheren met de tondeuse?