netzo als de titel zegt: wat vindt u van uw manege/pension? wat zijn de faciliteiten? waar bent u zeer te vreden over? wat vind u echt een minpunt? waar maakt u allemaal gebruik van? er waar ook echt niet van? of wat mist u op uw manege/pension?
Bontjee
Geplaatst: 20-11-11 16:35
Er zijn regelmatige wedstrijden, er is een wasplaats (buiten), rijhal, er komt nog een buitenbak, en er zijn grote binnen stallen. Ik vind het goed dat de paarden elke dag minimaal een uur buitenkomen en dat ik dat niet zelf hoef te doen. Een minpunt is dat er alleen een buitenwasplaats is met koud water. Ik maak overal gebruik van. Ik mis een buitenbak
De faciliteiten bij ons op stal zijn - binnenboxen met tralietussenwanden zodat de paarden elkaar kunnen zien - buitenboxen - molen met stap en drafprogramma (verlicht) - 20x40 buitenbak met eb en vloedbodem (verlicht) - 20x40 paddock (verlicht) - grote weilanden
Service: - word meerdere malen per dag gevoerd - word dagelijks uitgemest - paarden staan overdag in vaste groepen buiten in de winter - paarden staan 24/7 in vaste groepen in het land in de zomer - worden binnen en buiten gezet
Eigenlijk ben ik dik tevreden, een binnenbak zou natuurlijk heel fijn zijn maar op de huidige locatie moeten we dan inleveren op paddock of weideruimte en dat zou ik niet willen voor mijn paard. Daarnaast behulpzame en meedenkende pensionhoudster, fijne stalgenoten en een goede sfeer op stal. Ik ben dik tevreden
Ik verhuis over 2 weken van mijn werk naar een pensionstal van kennissen van mij. De faciliteiten daar zijn: - Kantine waar je gewoon koffie en thee kan pakken. - Ruime binnenboxen - 20x40 binnenbaan - 20x60 buitenbaan (verlicht en bijna het hele jaar te gebruiken) - stapmolen - wasplaats - solarium - beperkte weidegang
Service - Dagelijks uitgemest - meerdere malen per dag gevoerd - paard word dagelijks in de stapmolen gezet
Verder is het een kleine stal met een gezellig groepje mensen. Mocht je zelf een keer een dag niet kunnen of een weekendje weg zijn oid, dan is er altijd wel iemand die je paard wil longeren of rijden. Er hangt een gemoedelijke en gezellige sfeer en iedereen helpt er elkaar!
Had graag wat meer weidegang gezien voor mijn paard, maar hij komt toch een paar keer per dag zijn box uit!
Ik ben blij met mn stalletje..we staan er met zn 2-tjes. ben zelf totaal niet van luxe en houd het lekker simpel en kleinschalig! Hebben ruime stallen en een grote verlichte buitenbak. 300 meter verderop zit het bos en wat voor mij en mn paardje het belangrijkste is: hij gaat het hele jaar door overdag de wei in. Moet er niet aan denken dat hij in een stapmolen of klein paddockje staan (been there done that) Hij gaat alleen nog ergens heen met dagelijkse weidegang.......merk echt dat hij dat nodig heeft
verder doen we ism de staleigenaar alles zelf. Zij voeren 's ochtends en zetten ze buiten, wij helpen binnenhalen en voeren 's avonds
Zijn ongeveer 45 stallen Binnenbak,buitenbak,longeerbak Afspuitplaats 2 paddocks heel veel weide Kantine Worden lessen gegeven, curcussen en nog vele activiteiten.
Enige minpuntje: Het strand is ongeveer 10 km te paard. Zou kunnen als je je dag er voor vrij houd maar ben er natuurlijk liever in paar minuutjes. Ook zijn er niet echt goede bermen om buiten te rijden.
Nikass
Geplaatst: 24-11-11 16:21
---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 23-10-23 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt
_RMHorse_
Geplaatst: 24-11-11 16:25
Mijn stalling kost 345 euro in de maand, ik heb 1 binnenbak die eigenlijk altijd bezet is en enkel van 6 tot half 8 open, (manege) een buitenbak die sinters vrij is (brr) en zomers kan je er ook niet rijden (lessen) 1 longeerbak die er slecht aan toe is, swinters niet te gebruiken stapmolen voor alleen stap 4 jkeine paddocks en weinig land, alleen zomers en daar moet je 90 euro voor bij betalen voor 3 maanden, sochtends worden ze alleen buitengezet binnenhalen zelf doen mesten 1 x per week en voeren jullie brgrijpen dat k naar een andere stal ga he
Nikass
Geplaatst: 24-11-11 16:27
---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 23-10-23 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Amiigo
Geplaatst: 24-11-11 19:08
Rommelig maar dat past wel bij mij! In de gang met pensionpaarden is het wel altijd netjes, iig, bij de laatste 5 stallen, de voorste 3 ligt altijd wel stro op de grond, maar wij vegen altijd netjes Buiten is het wel rommelig, maar dat vind ik niet zo erg. Edit: Ik betaal 85 per maand, somers 15 meer voor weidegang. Ik heb dan stal, binnen en buitenbak, 'longeercirkel', paddocks, en smorgens word er gevoert. Hooi en stro kopen wij bij mijn oom, is denk ik 50 in de maand in totaal, daar komen nog muesli en brok bovenop dus meestal rond de 150 euro zijn we wel klaar in de maand Smorgens word hij trouwens wel buitengezet door een stalgenoot, en ben je bijv. de hele week ziek dan doet een stalgenoot mijn pony
_RMHorse_
Geplaatst: 24-11-11 21:38
Nikass schreef:
jeetje RMHorse, ik vind dat mijn stal erg te wensen over laat, maar jij hebt het nog slechter getroffen! Weet je al waar je naar toe gaat?
Jaa ik ga volgende week naar een andere stal, zelfde prijs maar veeeel land veel paddocks veeeel meer service dierenarts fulltime aanwezig binnebak altijd vrij 20 x 60 buitenbak 20 x 40 mooie stallen overdekte longeerkraal stapmolen nog 2 buitenlongeerkralen, gewoon toppiej!
xsenny
Geplaatst: 25-11-11 07:46
ik betaal 200 euro per maand . vindt het vrij prijzig . we moeten zelf afmesten en elkke dag de paddock schoonmaken en water bij vullen. we hebben alleen een buitenbak en er is weiinig weidegang . de paarden staanin groepen van 3 a 4 in de wei en dan is er geen wei over om ze even over te zetten , na 1 maand in de wei is het gras dus weg. maar het is wel gezellig op stal en de eigenaren zijn heel lief dat dan weer wel hihiihh
heidi1973
Geplaatst: 25-11-11 09:17
ik ben heel erg tevrede over de stalling waar ik nu sta ik betaal 200,00 (word in januarie 210,-) en dit krijg ik er voor
•Een verlichte, gedraineerde buitenbak van 22m x 44m.
•Een binnenbak van 15m x 30m. •Een springwei met piano en enkele kleine natuurlijke hindernissen •Een verlichte longeercircel van ∅ 18m. •Een totaal weiland opp. van ± 3ha. •Ruime boxen van ± 3,5m x 3,7m . bos op stap afstand
er word dagelijk gemest door hun en gevoert
en paarden gaan dagelijk het land in ook in de winter
we hebben een kantine en een hele gezellige groep mede pensioners
dus ik ben dit tevreden
manuelamol
Geplaatst: 25-11-11 10:35
Ik ben heel tevreden over mijn stal voor de paarden! (grote shet met cushing en 2 haflingers)
Heel veel weiland rond om de boerderij. Zowel zomer als in de winter, mogen de paarden op het land. Paarden staan ik kleine groepjes op het land. Paarden mógen zomers in de avond op stal.
Er zijn goede paddocks aanwezig, mocht je paard niet op het land kunnen/mogen. Er is een goede buitenbak, maar zonder verlichting. Veel uitrij mogelijkheden zoals polder (grote en kleine rondjes) en Spaarnwoude.
Zeer goed hooi van eigen land. Goed paardenkuil ook van eigen land. Je mag kiezen wat ze krijgen. Er wordt gevoerd 3 x hooi of kuil (wat je wil) Zelf bakjes met krachtvoer klaar zetten, maar wordt ook gegeven. Krachtvoer moet je zelf kopen.
Ik betaal in de winter maanden voor mij shet 100 euro per maand en per haflinger 200 euro per maand. Dan staan ze maar een paar uurtjes op het land, of bij heel erg bevroren land binnen. Daar zit hooi/kuil, water bij in en zaagsel voor op de vloer. Paarden hebben rubberen matten in de boxen. Box voor de haflinger is ruim 3x3meter en de shet is iets kleiner.
Ik wil mijn paarden op stro en heb de regeling dat ik een super grote baal stro bij de boer koop voor 25 euro per baal. Er gaat zo'n ander halve baal stro door heen in de maand (als ze overdag naar buiten gaan) Ik gebruik dus geen zaagsel maar betaal er wel voor. Dit is mijn eigen keuze! Maar dit is dus te regelen bij ons op stal
In de zomer betaal ik de helft per paard als ze 24/7 op het land staan. Dus shet 50 euro en 100 euro per Haflinger. Wil je ze op stal hebben in de nacht dan betaal je weer het volledige bedrag.
Binnen en buiten zetten moet je zelf regelen (met je stalgenoten die in jou groepje staan) Uitmesten moet je zelf doen. Tweepaards trailer en menwagen staan gratis op het erf.
Alles is bespreekbaar, en er is heel veel voor elkaar te krijgen (mits je met goede reden komt)
Kortom: Het is betaalbaar en mijn paardjes staan super, én we hebben het naar ons zin op de boerderij!
Ik betaal nu €277,50 p/m Wij hebben: - Zomermaanden overdag weidegang (nu staan ze er ook nog op) - Paddock met verlichting - Rijbak 20/40 met verlichting - Ruime stallen (3x3) met tralies ertussen zodat ze naar elkaar kunnen kijken - Elke dag zelf uitmesten - 2 keer per dag biks (wordt gevoerd) - 3 keer per dag kuil (wordt gevoerd) - Hele gezellige mensen op stal - Spuitplaats - WC - Kleine kantine (gewoon een keet)
Soms zit ik wel eens naar andere stallen te kijken, maar dat heeft een reden, want sta er verder prima!
aikon
Geplaatst: 27-11-11 17:05
Ik ben erg tevreden met waar ik nu sta.
- weidegang het hele jaar door. ('s nachts binnen op mijn verzoek, zijn hengsten) - kleine buitenbak verlicht met houtsnippers. Dus hele jaar goed\redelijk begaanbaar. - mooie stallen. Geen tralies tussen de boxen, gewoon open, veel daglicht. - zelf mesten, onbeperkt zaagsel. - zelf krachtvoer aanschaf. - voer 's avonds zelf. - 2x daags kuil. - wasplaats buiten. - eigen kantine (voormalig zuipkeetzolder) met gebruik van computer. - bos 2 kilometer verderop.
Mis wel een eigen wc
_Dune_
Geplaatst: 27-11-11 17:20
Ik ben ook tevreden over mijn stal. - hele jaar door weidegang - verlichte buitenbak die snel droog is, ondanks dat we geen drainage hebben. Onze bak is sneller droog dan de bakken in de omgeving met drainage. Minpuntje is wel dat deze 's zomers vrij snel zwaar is, wat weer op te lossen is door meer te sproeien. Maar ja, 's zomers rijd ik alleen in het bos. - zadelkamer - ruime boxen - dagelijks uitgemest - 's winters minimaal 3 x per dag hooi, ook op het land - buiten poets en spuitplaats - prachtig natuurgebied op 200 meter afstand - kleinschalig - als ze in de winter op stal gaan, worden ze 's ochtends vroeg buitengezet en tegen de tijd dat het donker wordt weer naar binnen gehaald - poets- en spuitplaats buiten - toilet - veel toezicht en sociale controle op de weides
Akecheta
Geplaatst: 27-11-11 17:35
Ik ben zeer tevreden met de huidige pensionstalling. Ik sta bij een koeienboer, die zijn bedrijf gedeeltelijk heeft omgebouwd naar pensionstal. Er is weidegang zolang als het weer en de grond het toelaten. In de winter mogen de paarden de hele dag in de paddock in koppeltjes van 2. Er wordt gevoerd, gemest, paarden worden binnen en buiten gezet. Alleen op zondag moet je zelf mesten en je paard buitenzetten .Binnenzetten wordt dan wel gedaan. Brokken ed zelf kopen, ruwvoer wordt door boer geregeld. Brokken kan je klaarzetten in bakjes, en wordt gegeven door boer. De stalling ligt aan het bos. De boxen zijn prima. 3x3 veel frisse lucht, paarden kunnen elkaar zien, en "neuzen". Rijbak is over het algemeen goed. Alleen als er in korte tijd veel water is gevallen staat de bak blank. In de zomer wordt de bak gesproeid. De longeerkraal is niet goed. De orginele longeerkraal is veel te zwaar kwa bodem, de in elkaar geknutselde langeerkraal heeft onregelmatige ondergrond, is glad als het nat is. Heb eigen zadelkast moeten regelen. Dit is overigens niet bij alle stallen zo. Sommige stallen hebben een zadelkast erbij. Wel spuitplaats (koud water) geen poetsplaats (vind ik ook niet nodig)
Wat verbeterd mag worden: een goede longeerkraal. Ik kan in de beide longerkralen mijn paard niet trainen. een betere afwatering van de winterpaddocks.
Verder ben ik helemaal tevreden Daarbij: stalgeld is ondanks de hoge stroprijzen maar met 2,50 omhoog gegaan
Ben pas verhuisd, heb wat in moeten leveren op luxe, maar veel teruggekregen op gebied van zorg!
Facilliteiten: Binnenbaan, verlicht met goede bodem. 2 buitenbanen, waarvan 1 met springparcours. Kantine Wasplaatsen, opzadelplaatsen Zadelkamer Trailerstalling En een super mooie omgeving!
'Service': Voeren, 2x daags hooi (of eigenlijk 4 keer want de hoeveelheid wordt over 2keer per voerbeurt verdeelt ) 2 keer daags brokken Weidegang, ook in de winter. Gezellig met zijn 2en. Stallen worden uitgemest. Gezellige mensen! Stalhouder die het beste met je paarden voor heeft.
En het allerbelangrijkste: Ik hoef nu nog maar 5 minuten te fietsen.
RusselNuwell
Geplaatst: 27-11-11 17:42
Mijn stalling heeft geen bakken, ik moet zelf uitmesten, voeren e.d.. Paard heeft wel de hele dag weidegang, en een erg ruime stal. Maar dat is vrij logisch als je je paard thuis stalt. (':
Ik betaal €176 per maand. Daarvoor hebben we een verlichte, gedraineerde buitenbak, wasplaats, zadelkamer, kantine, trailerstalling, poetsplaats, elke dag weidegang, zomer én winter (tenzij het echt té slecht weer is, ivm kleigrond). Paddock die deels verhard is, 2xdgs brok en hooi. Ik mest zelf uit. Nadelen zijn dat ik met de trailer naar het bos moet (is maar 10 minuutjes met de trailer, maar met paard te rijden echt te lang), niet echt fantastische uitrijmogelijkheden en ik zou zo graag warm water willen hebben op de wasplaats. Maar i.p. ben ik erg tevreden, veel mogelijkheid tot zelf doen en ik mag 365 dagen per jaar, 24uur per dag komen, ook erg belangrijk vind ik!
Ik betaal 335, euro per maand. Binnen en buiten stallen. Elke dag krijgen mijn paarden schoon stro, de stal wordt 1 x in de week helemaal leeggehaald. er wordt gevoerd. Ik heb een overdekte longeercirkel, paddock, 2 binnenbakken. 1 buitenbak, 1 springtuin. Bos is aan de manege gegrensd, (ruiterpad begint vanaf de manege) Weidegang had iets beter gemogen, ze mogen als het mooi weer is, (nu mogen ze nog steeds) 2 uurtjes per dag het land op. Verder een kantine waar je lekker patatjes enzo kan eten:P lessen, privelessen, En er worden veel dingen georganiseerd. Ook zijn er wedstrijden. Ben er wel tevreden mee, alleen de weidegang had wel iets beter gemogen.
_Dribbel
Geplaatst: 27-11-11 19:05
+ punten
- hele nacht weidegang en overdag in de paddock - beschikking over schuilmogelijk en stallen - praktisch naast het bos - erg fijne bak met verlichting, goed te rijden - de verzorging zelf doen 3 a 4 x per week (mesten, water etc) - zadelkamer - kleinschalig
- punten
- geen longeercirkel - geen kantine - weidegang had ik liever overdag gehad - alles buiten - erg afgelegen, niet fijn om 's avonds laat te gaan - niet veel toezicht erop
koetjeboe
Geplaatst: 27-11-11 19:20
Ik betaal niet veel zo,n 110 euro per maand daarvoor hebt ik. *Heel aardige uitrij mogelijk heden. *Een oude stal, ziet er beetje rommelig uit en de paarden kunnen onderling contact hebben met elkaar. *Ze gaan in de winter van 8 tot 17.00 naar buiten en bij heel slecht weer soms wat later naar buiten of eerder naar binnen. In de zomer gaan ze als je wilt ag en nacht naar buiten mar als je hem op sta wilt hebben is dat ook geen probleem. * Ik heb en bak van 20x40 met goede verlichting en met een prima bak die ik denk 10 maanden per jaar goed te rijden is. * prima plek om de paarden op de zadelen. * grote schuur voor de zadelkasten, ziet er wel rommelig uit. * Moet zelf voor de brokken zorgen.
Voordelen voor mij. * ze komt dagelijks veel buiten. * ze wordt buiten en binnen gezet. * 2 keer per dag krijgt ze hooi. * 2 keer per dag krijgt ze de door mij gekochte brokken gevoerd. * een bak en mooie uitrij mogelijk heden. * vindt het fijn dat ze op stal ondeling contact heeft en in een kudde op de wei loopt. * Allemaal recreatie ruiters. * stallen zijn echt altijd super mooi schoon. * als ik vraag of ze meer hooi mag kijgt ze dat zonder poblemen.
Nadelen. * er staat op sommige plekken nog wat restjes prikkeldraad, wel met schikraad er voor langs. * spoelplaats is niet meer dan een tuinslang met steen koud water, warm water was wel fijn geweest.
Meer nadelen kan ik niet bedenken, heb het er erg naar de zin en Daantje ook.
doemaar
Geplaatst: 27-11-11 19:44
Ben ook wel redelijk tevreden. Bij mij in de buurt zitten er niet veel geweldige stallen
Samenvatting: - Binnen/ buitenbak (buitenbak rij ik eigelijk nooit in, vind dat er teveel stenen in liggen ) - 1 Padock (had er graag meer, aangezien we met +/-30 personenstaan maar de verdeling wordt wel goed geregeld een groepje kan ook gewoon in de buitenbak staan, er zijn ook genoeg mensen die niet willen dat hun paard buiten komt in de winter - Kantine waar je droog kan zitten met een koelkast en waar je thee kan zetten - Weidegang is voor mijn haffie prima voor sommige een tegenvaller omdat er al snel weinig gras is maar tja ze worden zowiezo bijgevoerd met kuil , helaas kunne ze er alleen in de zomer in of bij flinke vorst - Daarnaast krijgen ze onbeperkt hooi/kuil wat ik een dikke plus punt vind - Stallen zijn ruim en opentralies. - Wasplaats alleen koudwater (staart wassen doe ik met een warme emmer )
Voordeel vind ik dat het land niet te rijk is voor mijn haffie. Dat ze er in de winter toch ook uit komt niet de hele dag maar in die stal staat. En ik woon lekker vlakbij...
Nadeel is toch wel dat de paarden om de binnenbak heen staan waardoor er veel stof is bij de stallen. Vind het ook wel af en toe irri dat iedereen dus om de bak heen hangt omdat de stallen om de bak heen staan.