Hoelang zijn jullie per dag op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Hoelang zijn jullie per dag op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 00:04

Tja de titel zegt het al. Hoelang zijn jullie per dag op stal en hoevaak?

Ik ben elke dag op stal anderhalf uur bezig met uitmesten, binnen halen en voeren. Daarnaast ben ik 5 dagen in de week gemiddeld een uur met mijn eigen pony bezig maar dat hangt van het rijden af. Gaat het erg goed, dan ben ik snel tevreden en zijn we met een half uur rijden en verdere verzorging al klaar. Samen ongeveer een uur/anderhalf uur. Hoe ze uit de wei komt is natuurlijk ook nog variabel want als ze viezer is ben je ook langer bezig met verzorgen. Gaat het rijden niet zo goed dan zit je er al snel wat langer op.

Als ik een uur les heb (2x per week) ben ik plus verzorging gemiddeld 2 uur bezig incl. trailerladen etc.

Dat vindt ik mooie tijden, maar de een vindt dat weinig en de ander vindt dat veel. Wat ik wel zeker weet is dat mijn pony het daar goed op doet en dat is het belangrijkste.

En hoe streng zijn jullie met de tijden voor jezelf? Wil je persé minimaal 2 uur per dag op stal zijn of let je niet op de tijd en ben je klaar als je klaar bent?

Ik ben benieuwd! :)

_Aurora_

Re: Hoelang zijn jullie per dag op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:09

Ik ben gemiddeld drie uur per dag op stal. De ene dag rijd ik en de andere dag doe ik iets anders. Als ik wedstrijd heb ben ik wel een stuk langer op stal.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:12

Ik heb de paarden aan huis staan, dus dat maakt het gemakkelijker om "even" iets te doen.

Per dag ben ik ongeveer een klein uurtje bezig met voeren en uitmesten. Daarnaast nog het rijden. 2 keer in de week "gewoon" en 1 keer les. Voor het gewone rijden ben ik ongeveer 2 uur bezig met alles (moet op trailer naar binnenbak). Voor les ben ik er veel eerder, en ga ook later weg, en moet langer rijden, dus ben dan al snel 4 tot 5 uur bezig. Verder 1 dag in de week longeren, dat is ongeveer 45 minuten alles samen.

Verder vaak nog gewoon even bij de paarden de paddock inlopen om een beetje te knuffelen of er een borstel overheen te halen.

Ik kijk verder niet naar de tijd. De ene dag is het alleen voeren en ben je in 10 minuten per dag klaar, de andere dag ben ik er zo 8 uur mee bezig op een dag.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:12

verschilt, soms 5 minuten om te voeren en soms 6/7 uur

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:13

Ik ben gemiddeld 2 uur per dag op stal.
Maar als ik weinig tijd heb, wat minder en soms ga ik ook een dagje niet.
En als ik vrij ben soms de hele dag :')

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:14

Ongeveer 2 of 3 uur per dag :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:17

Meestal 's morgens even snel wat kuil voeren; Ongeveer een kwartier.
'S middags even knuffelen; ongeveer 20min.
'S avonds voeren en kuil geven; een uur/anderhalf uur.
Dus zo 1u en 35min. per dag :)
Maar soms (zoals vanmiddag) veeg je alles even aan, ruim je de voerstal op, ga je wat onkruid weghalen en dan ben je zo de hele middag bezig.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:17

3 uur per dag zo´n 5 dagen per week :) ik heb 2 paarden te rijden!

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:20

Het is bij mij afhankelijk van zomer of winter en het weer.
Minimaal 1 uur max 6/8 uur. De pony's staan op inloopstal en doen nu weinig.
Zomers zijn er altijd extra klussen op weide, mesthoop legen, sproeien wei, onderhoud diverse.
In de winter, is het eigenlijk alleen mesten, knuffelen en voeren. Met sneeuw en zonnetje zijn we er wat langer.

Vanaf aankomend voorjaar wordt het wat vaker langer, dan gaat de jongste een beetje verder in de leer dus kan het wisselen.
Eigenlijk 7 dagen in de week of onze super verzorgster wil het graag een keer overnemen met vriendin of overnemen als wij echt niet kunnen.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:33

Ik heb niet echt een minimum aantal uren die ik op stal wil doorbrengen. Ga meestal pas weg als alles klaar en opgeruimd is en de paarden compleet naverzorgd en gevoerd zijn, en in een opgestrooide box staan.

Gemiddeld gezien ben ik doordeweeks 3,5 tot 4 uur op stal per dag.
Ben minimaal 2,5 uur kwijt aan het poetsen/rijden/longeren/naverzorgen (heb twee paarden), ben 20 minuutjes bezig met de stallen opstrooien en vegen, voer alle paarden in ongeveer 10 minuten en voor de rest sta nog altijd uitgebreid met de paarden te kroelen, sta te kletsen met stalgenootjes, kijk ik bij de les van de stalgenoten of we zitten met koffie of warme chocomel in onze mini-kantine.
Op de vrije dag van de paarden ben ik meestal een uur à 1,5 op stal, om even te kroelen met de paarden, op te strooien, te voeren, te vegen en om te kletsen.
In 't weekend ben ik altijd nog veel langer op stal, en ik ga soms wel eens mee op wedstrijd als groom/voorlezer/fanclub. :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:35

Doordeweeks 2 a 2,5 uur met soms een uitloop naar 3 uur. In het weekend tussen de 3 en 7 uur.

Ayla_Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:41

Bij mij ligt het eraan of ik les heb, of dat mijn vriend mee komt.
Maar als ik alleen ben en gewoon mijn ding doe ben ik zo'n 2 uur bezig met uitmesten/opstrooien, borstelen en longeren of loswerken. Is mijn vriend mee dan is dat +- 1 uur, hij doet dan de stal en het vegen terwijl ik aan rijden/longeren ben.
Heb ik les dan ben ik al gauw 2,5 uur kwijt aan alles.
Naast alles doen zet ik nog 2 andere paarden in de paddock en haal ikdie ook weer binnen.
Zelf ben ik 4 dagen in de week op stal om alles te doen, daarnaast heb ik 1x in de week rijles naar die 4 dagen, maar dan hoef ik de stal niet te doen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:42

Gemiddeld zo'n 3 tot 4 uur denk ik.
Als ik alleen hoeft uit te mesten een uurtje ofzo :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:42

Oja, moet ik al die uren dat ik bezig ben met omheiningen, onkruid maaien, gras zaaien, hooi zoeken en halen enz. ook meerekenen?? Dan worden het nog wel een hoop meer uurtjes per week..

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:44

gemiddeld zo'n 2 tot 4 uur per dag :j
ligt er beetje aan wat voor weer het is
en wat voor werk er ligt :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:47

De hoeveelheid tijd op stal vind ik niet echt een graadmeter of je wel of niet goed voor je paard zorgt. Daarvoor heb ik te veel meiden gezien die een aai over de bol kwamen geven en vervolgens een uur in de kantine gingen paffen tot paps ze op kwam halen...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:47

ik ben altijd iedere dag tenminste 3 uur op stal.
Voordat ik ga rijden wil ik dat mijn mannetje glimt van oren tot staart.
Poetsen, opvoeden, knuffelen en opzadelen zijn dingen die dan samen vallen en dus een poosje duren :+
Dan even rijden/lessen, lekker een poosje goed uitstappen, afzadelen en dan nog even poetsen waar het zadel en de beenbeschermers hebben gezeten. Gewoon voor het idee dat het paard die spullen ook niet meer voelen kan :')
Dan nog even stal opschudden (gemest is het dan al), voerbakjes klaar zetten, lekkers in zijn voerbak leggen voor als hij op stal gaat voor de nacht, hooi en water aanvullen in zijn paddock, worteltjes voeren en nog even trutten.
Dan zijn die 3 uur om en neem ik vaak nog even de tijd met stalgenoten te kwekken.

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 09:14

ik ben een uur of 2,3 op stal. ik ga 5 dagen per week naar mijn pony, dus ik denk een uur of 13 per week.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 09:44

bij mijn shets die hier op het land staan ben ik ongeveer een uur bezig met de basisverzorging. 's morgens buiten zetten, uitloop mesten en buiten zetten met voer en 'savonds binnen zetten met voer.

Mijn paard staat in volpension en daar ben ik 3-4x per week 2 uurtjes.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 09:47

Ik kijk niet naar de tijd als ik op stal ben, ik ben meestal 1 a 2 uur op stal waarvan ik een half uurtje rij, uitmest, voer etc, soms langer als ik naar buiten ga, soms korter als ik niet rij.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 09:56

Het zou wel leuk zijn om het eens een weekje bij te houden, ik vind het altijd heerlijk om nog lekker rond te hangen op stal. Ik ben er regelmatig zo tussen de 3 en 8 uur, dat varieert dus nog al. Ik heb twee paarden om mee te werken, maar kan mijn tijd ook prima vullen met allerlei klusjes en gezellig kletsen met stalgenoten.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:28

Doordeweeks denk ik 1,5 à 2 uur in het weekend vaak wel langer :)
Ik hoef zelf niet te mesten en te voeren, alleen maar rijden/wandelen/ poetsen etc.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:41

Ik ben bijna hele dagen op stal te vinden. Of op mijn eigen stal of op de stallen van mijn lesklanten.. :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:42

Als ik werk dan ben ik er s'avonds vaak 1,5-2 uur ligt eraan wat ik ga doen.
In het weekend makkelijk 3 uur of langer.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:43

Het ligt er erg aan.
Als ik tot laat heb moeten werken, dan ga ik er alleen even heen om te zien of alles goed is en om ze te poetsen en wat lekkers te brengen.
Maar net zoals vanmiddag, dan heb ik verder geen plannen en ga ik er rond 13.00-14.00 naartoe en ben ik rond 17.00 weer thuis.
Soms ben ik er ook hele dagen.
Ligt er dus geheel aan wat ik op de planning heb staan.