binnenkort hebben wij een weide voor onze paarden ietwat afgelegen, maar wel bereikbaar via de weg. Ik was even gaan googlen naar een niet te duur camerasysteem, voor mijn eigen gemoedsrust, maar helaas geraak ik er echt geen wijs uit. Is er iemand van jullie die er gebruik van maakt of een goedkoop alternatief heeft?
En wie bewaakt de camerabeelden de hele dag? Tegen de tijd dat je iets naars ziet op de camera ben je zelf te laat. En beelden terugkijken wordt je doorgaans ook niet meegeholpen als er wat naars gebeurd is. Ook lijkt het mij erg duur als je echt je hele wei in beeld wilt hebben. Ik zou zeggen: beveilig je hekken. Zorg voor een goede hoge afrasering waar je niet zo 1-2-3 overheen kunt. De toegangshekken met goedgekeurde stevige sloten en wellicht een waakhond neerzetten?
Is voor ALS er ooit iets gebeurt... Wij zijn al 2x geconfronteerd met het feit dat we een van onze rammetjes vastgebonden vonden in de weide, volledig uitgeput en waarschijnlijk klaar om die avond ingeladen te worden... Sindsdien ben ik schuw geworden, een camera die beelden bijhoudt (die je achteraf kunt bekijken) bedaart waarschijnlijk meer mijn gemoedsrust. Een waakhond is geen optie Thnx voor je reactie
Ik zou voor een systeem gaan dat de beelden via internet verzend. Anders moet je naast de camera's ook de opname apparatuur op een afgelegen plek hebt staan. Straks komen ze nog langs, enkel om je beveiligingssysteem te stelen...
Verder zou ik gaan voor 2 of 3 camera's, waarvan er in ieder geval 1 in gericht op de toegangsweg. Dan zie je in ieder geval wat er aan komt. Verder moet je iets hebben dat ook in de nacht zicht geeft, anders bereik je er niets mee.
Debola_89
Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-11 18:58
Infrarood dus om snachts te zien. Probleem is dat we aan de weide waarschijnlijk niet via onze modem kunnen. Geen idee wat daar de oplossing voor is...
ik heb ook ooit problemen gehad op mijn land met ongewenste bezoekers. Beetje zelfde probleem met camera/hond, was eigenlijk beide niet mogelijk. Ik heb sindsdien een koppel ganzen op mijn land lopen en dat zijn perfecte wakers. Komen uit de broedmachine en de eerste weken bij huis gehouden omdat ze dan nog warmte nodig hebben, ze hechten zich dan ook aan je en na een half jaar zijn ze het land op gegaan, gaat perfect! Inmiddels ben ik verhuist naar een land binnen de bebouwde kom en hebben ze een afgesloten landje omdat ze overal liepen te schooien, maar de buren horen perfect wanneer ik eraan kom of wanneer er iemand anders komt.
Mist
Geplaatst: 21-11-11 20:33
Ik heb sinds 2 mnd een big-brother-house: elke stal een camera + op alle weides incl pan/zoom met alle camera's nachtzicht, De pan/zoom camera heeft 2 IR beams er naast. Totaal 6 camera's Dit was niet voor ongewenst bezoek, maar om te kunnen zien of alles goed gaat als ik overdag minstens 10 uur weg ben voor mijn werk.
Ik heb geen draadloos systeem (dit is veel duurder en onbetrouwbaarder) ik (en alle vrienden/familie die ik daartoe machtig) kunnen via internet de camera's bekijken, ik heb zelfs daarvoor ook een smartphone gekocht- hiermee kan ik ook inzoomen
Ook heb ik een dvr van 1000gig en ik had ook nooit gedacht dat het zo handig zou zijn om terug te kunnen kijken. Maar toen ik mijn paard vorige week voor de stallen liggend aantrof, kon ik terugkijkend zien dat ze letterlijk omgevallen was van de slaap! (zit een ander lang verhaal aan vast: pb!) Bijkomend voordeel is dat 1 camera op mijn bak gericht staat en ik mezelf dus altijd terug kan zien als ik een van de paarden rij- ook heel leerzaam. Ook heb ik een monitor in de slaapkamer (die nu niet meer constant aan staat- maar een maand geleden nog wel!) Het geeft zo ongeloofelijk veel rust! Ik race nu niet meer eerst naar huis, maar kijk op mijn HTC of alles ok is en ga dan eerst boodschappen doen
Ik weet niet hoe afgelegen deze weide precies is, maar er zijn wel oplossingen te bedenken, zolang je daar maar stroom hebt. Mocht dat niet het geval zijn is er via batterijen wellicht iets te regelen. Enige wat je dan nog nodig hebt is een oude computer die als "server" kan dienen en in een soort afgesloten kast kan staan. Er is tegenwoordig heel veel mogelijk!
hier in de buurt heeft ook iemand waakganzen, en dat zijn echt superwakers! Ik durf daar dus gewoon het erf niet op te gaan als die beesten los lopen! Als je daar aan komt, komen ze direct blazend/gakkend op het hek af en geven dus ook gewoon niet op. Erg dreigend... dus zeker effectief!
ze eten gras, groenteafval, brood en hier eten ze graan en legkorrel mee (net hoeveel 'restjes' je voert) en ze hebben water nodig om te drinken en te zwemmen. Ze hebben hier een paar jaar toegang gehad tot de sloot maar mijn eerste gans, die thuis is grootgebracht, denkt dat ie niet kan zwemmen/durft de sloot niet in dus voor hem heb ik zo'n plastick zandbakje met water staan. Inmiddels kunnen ze alleen in de sloot als ze los zijn en dus hebben ze nu allemaal een zwembad. Dat hebben ze nodig om de veren schoon te houden en het vet te verdelen. Ze hebben hier altijd een schuilhok gehad maar daar heb ik ze nog nooit in gezien, ze liggen altijd lekker onder de treurwilg, ganzen houden niet van hokjes.