Ik ben benieuwd of jullie handige/fijne producten weten voor lange manen en of je de manen invlecht of juist los laat.
Ik vlecht de manen van mijn fries altijd in, mede omdat hij anders de voorste plukken dan mee -eet als hij zijn hooi krijgt bvb
En ook om klitten te voorkomen. Maar ik ken ook mensen die de manen juist los laten hangen omdat ze bang zijn dat er een vlecht blijft hangen en dat deze er vervolgens in z'n geheel uitgetrokken wordt.Dit topic is dus bedoeld om ervaringen en tips uit te wisselen wat betreft de verzorging van lange manen

), gister heb ik ze in een hengstenvlecht gedaan, zodat de manen niet in haar ogen komen (ze heeft nogal getobt met haar ogen), maar ik ben er ook nog niet over uit wat het handigst is... met rijden in de bak doe ik ze ook altijd in een hengstenvlecht

) Ik borstel ze af en toe helemaal door, zal max een keer per week zijn en ze zijn echt supergaaf. Nu hoef ik er niet zuinig op te zijn omdat ze over twee jaar toch naar handbreedte ingekort worden maar ze blijven helemaal mooi zonder dat ik er wat in smeer of spray.