Mijn Tinker staat dag en nacht op de wei. Hij staat nog dik in zijn vacht zonder deken. Maar als ik hem eruit haal zit hij onder de klonten klei die nog zacht en nat zijn. Nu vind ik het te koud om hem te wassen. Heeft iemand een idee hoe ik hem toch een beetje schoon kan houden? Ik wil hem niet schoon houden,omdat ik dat zelf fijn vind. Meer, omdat ik bang ben dat hij mok of mijt in zijn sokken krijgt.
Je kan de sokken ook insprayen met staart- en manenspray, gaat het er makkelijker af. Spuit wel alleen de buitenkant in, dus niet door nat. Zorg dat de onderlaag en huid droog blijft.
keona
Geplaatst: 18-11-11 11:58
ja de tinker die ik had stond ook dag en nacht buiten.hij had wel een loopstal.in de winter was de wei enorme blubber,maar in de stal kon hij droog staan.ik heb nooit problemen met hem gehad.
Koper
Geplaatst: 18-11-11 11:59
Zo doe ik het ook... af en toe checken of het onder al dat haar nog droog is. En wanneer de wei en de klonten opdrogen de modder van het paard af krabben.
ik deed het meestal met het borsteltje van de hoevenkrabber, maar pak het eerst aan met m'n vingers -klonten fijn knijpen zo komt het overtollige blub er snel af. en dan de uiteinde van de sokken borstelen met het borsteltje van de krabber. als ze echt hard zijn gewoon met emmer water en een natte borstel, in de winter neem dan wat (oude) handdoeken mee en misschien een thermoskan met warm water.