Voor wat betreft de manen: Het ligt een beetje aan welke spray, sommige drogen de manen nogal uit. Daardoor breken manen/staart makkelijker. Plus vergeet niet dat niet kammen/ zo min mogelijk kammen het beste werkt! Dus ga niet als een gek zitten borstelen als je hebt gesprayd, dan breekt de boel namelijk alsnog af
Lijkt me niet schadelijk voor paarden, anders wordt het ook niet verkocht in paarden speciaal zaken.Maar gebruik het alleen voor wedstrijden! Lijkt me niet nodig om het dagelijks te gebruiken. Wel is het fijn om het na het wassen van de staart een beetje in te spuiten, dan blijft ie langer fris. Ik gebruik altijd de welbekende Equishine.
ik gebruik het alleen in de manen en staart als je het op de vacht spuit wordt die extreem glad en vooral heel vervelend tijdens het rijden maar dat het slecht is heb ik nog nooit van gehoord
Mandy1990
Geplaatst: 18-11-11 11:00
Ik gebruik het niet omdat mijn paard dr steeds kleine jeukbultjes aan overhield. Een allergische reactie volgens de dierenarts.
Ik heb een vachtverzorgende spray die ik dagelijks gebruik. Heb deze uit amerika meegenomen, ruikt heerlijk, plakt niet. Ook word de vacht er niet glad van.
Het is niet handig op de zadelplek want dat gaat glijden Maar voor af en toe kan het geen kwaad. Voor glans kun je beter een schapenvelletje gebruiken!