Buitenbak aanleggen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_MC_

Buitenbak aanleggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 13:06

Ik ben al een tijd aan het zoeken naar informatie over het aanleggen van een buitenbak. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Ik weet dat er bedrijven zijn voor het aanleggen van buitenbakken, maar die zijn zo duur!!! Het moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk (echte hollander;)) maar wel zo goed mogelijk. als het een beetje kan ook nog enigzins berijdbaar wanneer het vriest en niet te zwaar enzo...

Daarom zou ik graag een aantal dingen willen weten... : De buitenbak zou gemaakt moeten worden waar nu weiland is. Ik heb dit weiland nog nooit nat gezien, maar stel dat het toch nodig is; wat kost het om drainage aan te leggen voor een 30x60 bak?

En verder natuurlijk het belangrijkste, de bodem zelf... 'gewoon' wit zand mengen met iets? Speciale toplaag? en wat zijn de kosten daar van voor een 30x60 bak (zonder drainage kosten, die zijn al appart ;)) en natuurlijk allemaal zo goedkoop mogelijk, want we zijn nog steeds in nederland :P:P

alvast bedankt!!!

(sorry als dit topic verkeerd geplaatst is)

Bucke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:25

Voor drainage is het eerst belangrijk om te weten wat voor ondergrond er onder het weiland ligt. Zit je bijvoorbeeld op zandgrond, dan heeft drainage weinig zin.
Voor de prijs van drainage kun je het beste bij verschillende bedrijven offertes opvragen. Bij mij varieerde het nogal in prijs (van 2000 tot 6000 euro). Als ze de grond van het weiland moeten afvoeren dan wordt het duurder, dus hopelijk kan je de grond van het weiland nog ergens anders op je terrein kwijt. :j
"Gewoon" wit zand is niet geschikt voor een buitenbak, woudzand is het beste "bakzand". Eventueel kun je hier vlokken doorheen mengen, zodat de bodem niet opvriest. Vaak slepen helpt meestal ook wel tegen opvriezen. Hopelijk heb je hier iets aan!

Majken

Re: Buitenbak aanleggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:36

wij hebben voor de goedkoopste mogelijkheid gekozen,
het zwart zand eruit, en dan opvullen met speciaal wit doorlatend zand. (zonder drainage)
en dat was een paard duizen euro , als ik me niet vergis.