Uit de hand voeren in de wei?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

Uit de hand voeren in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 12:26

Hoe doen jullie dat,
mijn paardje staat met 2 andere in de wei en heeft ook nog buurpaardjes. Ik zou de 3 paardjes graag af en toe wat wortels etv uit de hand in de wei voeren ( ze kunnen nog niet uit de wei) maar al snel begint de ''ruzie'' ze worden opdringerig en proberen elkaar weg te jagen, ook als de buurpaarden ''erbij'' komen staan proberen ze deze weg te jagen. Als ik natuurlijk geen oplossing vind word het helaas niks meer uit de hand voeren!

Hoe doen jullie dit? Is het bij jullie ook zo'n strijd?

DubbelFun

Re: Uit de hand voeren in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:02

Als je op de wei wilt voeren kun je ze best even apart vastzetten of snel met prikpaaltjes kleine 'persoonlijke' paddockjes maken. En de boel weer weghalen/loshalen als iedereen zijn deel op heeft.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:21

Alleen de dominanste kun je in het land bijvoeren zonder dat de ander(en) daar van zullen nemen. Ik zou je adviseren net zoals DubbelDun een gedeelte af te zetten zodat je paard rustig kan eten.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:27

zorgen dat je zelf de baas bent.

Maar zeker als het als avond eten is even appart zetten aan een paal of iets en dan geven dan ben geen scheitsrechter.

Hier is alles goed opgevoed en ben ik de baas dus kan ze allemaal hun eigen bak geven en ze zullen niet in de bak van een ander duiken (doen ze dit wel dan krijgen ze van mij een optater en na een paar keer snappen ze het dan wel)

Voeren uit de hand doe ik maar zeldzaam. Soms na het rijden krijgen ze van mijn vriend een snoepje maar dat het ik ze geleerd te weigeren. Zodra ze weg kijken mogen ze rustig een snoepje pakken.