Wat vinden jullie deze stal waard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dees90

Wat vinden jullie deze stal waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:53

Ik ben alvast in de regio aan het rond kijken voor een stalling.. Heb nog geen paard, maar goed, kan niet vroeg genoeg beginnen toch?
Nu was ik vanmiddag bij een stal en die biedt het volgende:

Stal: Een stal aan de voorkant van het gebouw waar het paard naar buiten kan kijken, niet groot voor een paard.
Of binnen een stal, waar ik dus absoluut een paard niet in zou zetten, veels te klein. Hier kan het paard binnen kijken met aan de overkant nog een paard en door een luik naar buiten.
Weinig stro, de helft van de stal maar. Mesten schijnt ook niet bijzonder te zijn.
Man schijnt 's avonds aan de telefoon te hangen als je zelf een beetje de stal schoon maakt en een plakje stro erin gooit.
Verder wordt het niet erg schoon gehouden, veel spinnenwebben en de muren kunnen wel een hoge druk reiniging gebruiken.
Voeren: 1x 's avonds goedkope brok en 2x per dag hooi. Ander voer of meer voeren moet je zelf doen en zelf meenemen.
Weidegang: Zomers worden ze 's ochtends allemaal buiten gezet, en elk paard heeft zijn eigen weide, mits anders aangegeven.
In de winter in de paddock of in de bak zetten. (zelf)
Wassen en poetsen: Poetsplaats is buiten zonder overkapping en wasplaats idem dito.
Zadelkast: Aanwezig, maar klein.
Wc: niet aanwezig en een kantine of iets dergelijks ook niet. Wel koffie en thee zetten.
Bak: Is aanwezig, buitenbak. Een bodem van zand oid, zodra het gaat vriezen of natter weer wordt al minder fijn en in de winter soms helemaal niet goed om te rijden.
Springbalken aanwezig, zien er niet uit.

Onderhoud is dus gewoon erg slecht, voeren vind ik niet denderend, mesten ook niet.
Viel me erg tegen..

Ligging is super, 1 km van huis en rij zo de polder in, rustig gelegen ook.
Ohja, de stal is gelegen in Puttershoek, onder Barendrecht/Rotterdam. (Hoeksche waard)
De kans is erg klein dat ik hier mijn toekomstige paard zal stallen.
Ik schrok ook erg van de prijs. Jammer hoor, want ligging is ideaal.

Mijn vraag, wat zouden jullie deze stal waard vinden???????

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:58

Niets! Punt 1 is dat een paard er goed bij staat en goed voer krijgt en dat meerdere keren per dag. Alleen als je de kans hebt om zelf vaker te voeren en op te strooien zou ik er willen staan.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:00

Zou der nog geen honderd euro voor over hebben. als ik zo al hoor dat je niet eens fatsoenlijk mag mesten?
Ook kleine stallen zijn bij mij geen favoriet. wasplaats buiten geen probleem, maar geen poetsplaats binnen nee ook niet handig. Ook liever 3 x per dag hooi. en gemegde kuddes liever ook.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:01

Je geeft zelf al aan dat de stalling niet goed is, dan denk je er niet eens over na om daar te gaan staan.

Niet dus.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:03

Al kreeg ik 100 euro per maand erbij zou men paard er nog niet komen.
Dit is volgens mij vragen om problemen met zo'n stalhouder.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:04

Niets, ik zou meteen rechtsomkeert maken.

BenaLaars

Re: Wat vinden jullie deze stal waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:05

waarom neem je het uberhoubt in overweging?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:05

TS, ik snap niet dat je dit gaat vragen, je noemt, behalve dichtbij, geen enkel positief punt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:07

Waarom vraag je het eigenlijk?
Je hebt er zelf geen goed woord voor over :')
Als het allemaal zo is, als jij beschrijft had ik er geen cent voor over.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:09

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat hij durft te vragen voor deze zooi. :=

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:10

Ik wil er zelf ook niet gaan staan hoor. :)
Ik ben al naar andere stallen aan het kijken!

Wil gewoon weten wat jullie hier voor zouden betalen...

Maar goed, deze stal vraagt dus 250euro :') :') :') :') :') .... Ja en om de maand 260 euro als er ontwormd word.
Kon mijn oren niet geloven!!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:11

En de stal staat ook nog vol zeker?
Onbegrijpelijk voor 250 is er echt heel wat beters te vinden volgens mij waar je dan ook woont.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:11

Nou, ik haakte al af bij punt 1!
250 euro aan me nooit niet!! :wow:

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:13

Afbeelding Hij moet de eerste klant zeker nog krijgen? _O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:35

Nu krijgen wij natuurlijk wel een zeer gekleurd beeld van deze stal. Ik zeg niet dat de TS een leugenaar is, maar soms kunnen bepaalde dingen vetgedrukt worden en andere wat minder belangrijk gemaakt.
Zoals ik lees komen de paarden in de zomer iedere dag op de wei en ook in de winter kunnen ze iedere dag buiten (paddock). In dat opzicht is de stal beter dan menig ander pensionstal.

Maar goed, dat is voor- en nadelen tegen elkaar afwegen, het been stijf houden of juist toegevingen doen, dat is een verantwoordelijkheid die iedere paardeneigenaar heeft.

spiritlz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:55

jeetje erg veel en dan moet je ook nog in je eigen stal plassen

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 01:35

Ja paddock, dat is de longeerkraal en de bak. Maar dat moet je ook zelf doen, en je mag ze volgens mij ook niet laten staan en weg gaan wat ik begreep.
Verder was het gewoon totaaaaal niet onderhouden en vond ik de stallen echt slecht gemest.
Dat slechte voeren erbij en dat gemiereneuk wat er dus schijnbaar is om alles is ook niks.
Die meid die er stond vond ik ook negatief en doet het er maar mee, er is 1 pluspunt voor haar is dat zij een stal met een uitloop heeft. Gelukkig... Want die stal is erg krap, maar daar zijn er maar een paar van.
Ik was gewoon erg verbaasd, maar die man zij ook

De stallen zijn idd allemaal vol op 1 na.
Nee ik vind het gewoon erg slecht en zoals ik het hier breng, vertelde zij het mij ook. Veel positiefs was er niet. De hekken zijn ook niet goed bijgehouden, oud lint, allemaal knoopjes, stroom slecht. Gare bak die met droog weer wel goed is maar het is echt een hoop zand. Springbalken die kapot en rottig zijn.
Spinnenwebben, krappe stallen, weinig voeren, half opgestrooide stallen en nog geen scheppie of plakkie bij mogen pakken.

Nee en dat voor 250 euro.. Ik dacht die meid gaat echt zeggen dat ze hoogstens 180 euro betaald.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 01:37

Jemig, als je zo negatief bent, waarom schrijf je het hier op? Duidelijk toch, niet jouw keuze.
Wil je soms iemand in het kwaad daglicht stellen?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 01:51

setteke schreef:
Jemig, als je zo negatief bent, waarom schrijf je het hier op? Duidelijk toch, niet jouw keuze.
Wil je soms iemand in het kwaad daglicht stellen?

Wat dacht je er van dat TS gewoon geschrokken is van de prijs, en zich afvroeg wat een bokker zou betalen na zo'n omschrijving..
Gewoon om ergens een idee van te hebben en een conclusie te kunnen maken of dit wel of niet normaal is.
250 euro is echt enorm duur, je zit dan wel in een dure regio met Rotterdam/Barendrecht/Puttershoek etc.. maar voor die stal zou ik echt niet meer dan 100 euro over hebben als ik het zo hoor..

Hoeft dus echt niet te zijn om iemand in een kwaad daglicht te stellen, anders had TS ook wel namen genoemd denk ik.
Ik zou ook zodanig hard geschrokken zijn dat ik mezelf de vraag zou stellen wat een andere paardenliefhebber er voor zou vragen, en uit nieuwsgierigheid zit er dan best de mogelijkheid in dat ik met enkel de omschrijving een topic zou aanmaken net zoals TS.. :=

Toevoeging: Dit is overigens iets uit de beleving van TS. :)

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 02:38

Nee ik wil niemand in een kwaad daglicht stellen.. En als dat gebeurt doet die beste man dat zelf hoor, daar zal dit bericht van bokt verder niet veel aan toe voegen hoor!
Ik noem geen namen..
Het is gewoon zoals het is, kan er niks beters van maken. Ik ben zelf ook op zoek namelijk dus zou daar geen profijt bij hebben.

Ik was gewoon erruug verbaasd en wou even mijn 'hart luchten' en jullie meningen horen.
Dat kan toch!?

fortimestwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 03:21

Zo ok dat is uhm ja veel geld voor dit. Maar ik denk wel dat er dingen bespreek baar zijn toch.

Zowiezo bijvoorbeeld.

240 euro betalen excl brok zelf brok aanschaffen en die hun 2 x per dag laten geven
vragen om extra stro of optie tot maken van oppot.

Maar alsnog veeeeeeeeeeeeeeel geld.

en om de maand ontwormen?? of lees ik dat nu verkeerd?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 06:51

ik zou hier niet eens over nadenken en verder zoeken.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:39

fortimestwo schreef:
Zo ok dat is uhm ja veel geld voor dit. Maar ik denk wel dat er dingen bespreek baar zijn toch.

Zowiezo bijvoorbeeld.

240 euro betalen excl brok zelf brok aanschaffen en die hun 2 x per dag laten geven
vragen om extra stro of optie tot maken van oppot.

Maar alsnog veeeeeeeeeeeeeeel geld.

en om de maand ontwormen?? of lees ik dat nu verkeerd?

Nou dan moet er wel heel veel bespreekbaar worden want ik zie echt niets aantrekkelijks van die stal, jij wel?
Als je al niet eens de drollen uit je stal mag halen dan is de rest ook echt niet bespreekbaar.
Met zo'n stal neem ik niet eens de moeite om verder te kijken, ik zou nog net niet het terrein af rennen maar wel meteen wegwezen.

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:42

alcootje schreef:
Je geeft zelf al aan dat de stalling niet goed is, dan denk je er niet eens over na om daar te gaan staan.

Niet dus.

:j _/-\o_

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:45

Al zou het nog zo goedkoop zijn, dan zou ik m'n paard er nog niet zetten, na wat jij omschrijft.