Geen wormenkuren meer bij Agradi?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Geen wormenkuren meer bij Agradi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 16:43

Ik wilde vandaag wormenkuren bestellen bij Agradi, maar dat ging niet.
Er kwam een mededeling in beeld dat wormenkuren voor paarden voorlopig niet besteld kunnen worden.

Ik hoop maar van harte dat dit niet betekend dat ze nu echt nergens meer gewoon te verkrijgen zijn.

Mi_Amore

Re: Geen wormenkuren meer bij Agradi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:45

Kan je niet gewoon naar je DA bellen?
Die van mij levert deze gewoon :j

In België kan je nergens nog ontworming kopen zonder voorschrift, misschien dat het aan het overwaaien is naar Nederland?

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:47

voor zover ik het heb gehoord wordt het hier ook zo dat je eerst een voorschrift van de DA moet hebben of je kan het bij de DA kopen, mijn DA zei dat je voor het voorschrift alleen al 7,50 betaald en daar komt dan de wormenkuur nog bij dus je bent zoiezo goedkoper uit als je het bij je DA koopt;)weet niet hoe het bij agradi gaat, ook via een veearts volgens mij..

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:49

Klopt Agradi heeft dat een hele grote tijd van te voren aangegeven en toen waren de kuren ook met bijn 50% korting te bestellen. Nu moet je via de DA wormenkuren bestellen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:49

uhm ik haal in België ontworming in sommige ruitersportzaken en gewoon bij de apotheker...
Voorschrift/recept is helemaal niet nodig. ik heb het nog speciaal gevraagd aan mijn apotheker.

Wat betreft agradi, die hadden een tijd terug kortingen op de ontwormingspasta's omdat de maner waarop zij "zelf een recept schreven" niet meer kon of moest aangepast worden...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 17:04

O dat heb ik dan helaas gemist -O-
Nu moet ik ook maar aan de dure wormenkuren. Mijn (duitse) DA komt er voor langs dus dat vind ik een minder leuk grapje.
Ik bestelde ook voorheen een paarden Panacur pasta mee voor mijn konijnen omdat die een sluimerende cuniculi infectie hebben en 1x per jaar een kuur houdt dat mooi onder controle. Je kunt het ook voor honden krijgen maar dan ben ik ongeveer 10x dezelfde prijs kwijt voor dezelfde pasta……

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:28

petitparis schreef:
uhm ik haal in België ontworming in sommige ruitersportzaken en gewoon bij de apotheker...
Voorschrift/recept is helemaal niet nodig. ik heb het nog speciaal gevraagd aan mijn apotheker.

Wat betreft agradi, die hadden een tijd terug kortingen op de ontwormingspasta's omdat de maner waarop zij "zelf een recept schreven" niet meer kon of moest aangepast worden...

Hier in het dorp niet meer hoor :n
Ik kan het niet meer verkrijgen via de apotheek, die krijgen er fikse boetes op als ze erop betrapt worden!
Bij de ruitersportzaak heb ik het nooit kunnen krijgen hier.
Ik bestel gewoon via de DA, gemakkelijk zat.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:32

Huh vreemd, hier in België gaat het nog wel... Al bij een Vivantia apotheek geweest? Daar geven ze het normaalgezien gewoon (onze buren toch...)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:38

niet alle ruitersportzaken verkopen het, maar AVS in vorselaar bv wel en ik geraak echt wel gesteld bij de meeste apotheken in de buurt...
via de DA is meestal duurder...

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:39

kreeg laatst een foldertje bij mijn bestelling van Agradi.
Daarin stond dat er nu 1 of andere korrels zijn die de ontwormingsmiddelen heeft vervangen.

heb alleen de folder niet meer dus ik weet even niet meer hoe het heet hahaha :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 17:57

Ik moet dus gewoon even wat beter zoeken :D

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:00

Maaike_Ma schreef:
kreeg laatst een foldertje bij mijn bestelling van Agradi.
Daarin stond dat er nu 1 of andere korrels zijn die de ontwormingsmiddelen heeft vervangen.

heb alleen de folder niet meer dus ik weet even niet meer hoe het heet hahaha :o

Dat is Verm-X.

Die moet je 4 weken achter elkaar voeren en dan ben je een periode vrij.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:02

De wormenkuren bij mijn DA zijn nog goedkoper, dan die op de site van agradi (dezelfde)
Equimax&eraquell.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:04

Mijn dierenarts rekent geen geld voor het recept, ze rekent alleen de kosten van de wormenkuur. Sinds het via de dierenarts moet, ben ik echt goedkoper uit :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:33

als ik naar de site van agradi ga zie ik toch nog steeds ontwormingspasta's staan :?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:35

ik haal ze ook gewoon bij mijn dierenarts die heeft ze gewoon op voorraad liggen, kost niks extra

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:41

petitparis schreef:
als ik naar de site van agradi ga zie ik toch nog steeds ontwormingspasta's staan :?

Ja maar je kan ze niet bestellen, in ieder geval de bestelling doorzetten, heb je een recept voor nodig. Tegenwoordig moet alles van wormenkuren bij da's, je kan geen wormenkuren meer zelf kopen

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:41

petitparis schreef:

Klopt, maar als je ze probeert te bestellen loopt het mis ;)

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:42

petitparis schreef:

Dacht ik ook maar als je door klikt om te bestellen krijg je de melding pas.
Ik haal ze altijd bij een dieren aak in België. Is ook een DA aanwezig ie een schema van ons heeft. Zo krijgen we er meerdere mee en een formulier wanneer we de ene en wanneer we de andere moeten geven. Ook kan je er gewoon even zo 1 halen.
Vind België tenminste mijn ervaring heel netjes over wormen kuren en je krijgt een ruime uitleg.

Edit iemand was me al voor over het bestellen bij agradi

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:46

Volgens mij is het toch al heel lang bekend dat er gewijzigde regels zijn mbt de verkoop van wormmiddelen. Om oa resistentie tegen te komen is er besloten dat wormenkuren niet meer vrij op de markt verkrijgbaar zijn, maar alleen op recept bij de eigen dierenarts ( de het dier en de wijze van houden moet kennen, en bij voorkeur ook eerst nog een mestonderzoek adviseert)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 01:13

Tot nu toe,kan ik via internet nog steeds mn wormkuren bestellen hoor ;)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 01:23

Klopt, kon tot nu toe gewoon, maar als het goed is vanaf nu dus niet meer