) waardoor mijn stuitje zwaar gekneusd is. een goeie vriendin van mij heeft haar gereden en gelongeerd toen ik op vakantie was (2 dagen nadat ik eraf viel). 3 dagen nadat ik terug kwam liep mijn pony een hele lelijke wond op. das 2 maand geleden en sindsdien heeft ze zoveel lichamelijke problemen gehad dat ze nu op rust MOET staan van de DA en ik mag pas van het voorjaar weer rustig aan beginnen met werken. (ze had een bacteriele infectie aan de pees: kan nooit meer wedstrijd rijden en hopelijk nog wel een beetje rijden).oke, nu mijn probleem: ik merk dat ze me weer ontzettend aan het uitdagen is. nu verbaasd me dat niks omdat ik haar niet streng genoeg heb opgevoed. ik ben pas sinds een jaar heel hard met haar aan het werk en het resultaat was duidelijk merkbaar: ze had absoluut meer respect voor mij. door de rust die ze nu krijgt doe ik niks met haar en nu gaat ze weer lopen klieren: ze loopt weer weg als ik het halster omdoe voor het afsponzen van de wonden, liep vanochtend ook te klieren tijdens het voeren (hele tijd "schrikken". ze heeft energie over en kan het nog niet goed kwijt.
hoe behoud ik nu het respect van mijn pony? wat voor dingen kan ik met haar doen zodat ze zich weet te gedragen en weet dat ik nog steeds de baas ben?
Zweepje erbij misschien? En dat wandelen, mag ze dat inmiddels wel gewoon?
)
Was erbij toen je viel, en heb wel gezien hoe idioot ze kan doen, zonder reden.
)