Jeuk van het scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cassandra84

Jeuk van het scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 13:09

Ik heb van het weekend mijn ukkel gescheert, maar hij heeft nu zo'n jeuk. Is er wat aan de jeuk te doen? (Behalve de hele dag masseren) Iemand hetzelfde probleem en heeft de oplossing gevonden? :)*

Tammy_

Re: Jeuk van het scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:14

heb je hem al gewassen? veel paarden krijgen jeuk van de korte haartjes die tussen de vacht blijven steken, vaak is dat met een goede wasbeurt een stuk minder.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:17

ik zou je paardje lekker wassen met thea tree shampoo is het denk ik zo weer over

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 13:38

Wassen ok, maar het is nu een beetje koud.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:40

Als je met lauwwarm water nu gaat wassen, hem met handdoeken/stro goed 'droog' wrijft en hem vervolgens onder een lekkere dikke fleece/zweetdeken zet, evt. met extra stro er onder en hem eventjes een paar uurtjes op stal zet met een flinke pluk hooi, zal hij het echt niet koud hebben hoor ;)
Ik zou dus gewoon wassen als ik jou was, volgens mij kan je er behalve wassen nl. verder niet veel aan doen.

Kan me erg goed voorstellen dat hij zo'n jeuk heeft als hij geschoren is, maar daarna niet gewassen.....

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:43

Afgelopen weekend heb ik ook gewoon gewassen (maar dan met Imaverol).. was rond een uur of 14, fleece op en uitstappen in de zon. Nu is het wel wat kouder, maar denk ik dat de tip van JoyCiej007 prima werkt. Staat je paard ook niet in de wind en met fleece zijn ze echt zo droog.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:46

Niet iedereen heeft lauw warm water.
Ts, heel goed borstelen. Dan een beetje klitwortel op een washand doen en mee insmeren.
Of paard goed in het zand laten rollen en Dan lekker poetsen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:52

smurffie schreef:
Niet iedereen heeft lauw warm water.
Ts, heel goed borstelen. Dan een beetje klitwortel op een washand doen en mee insmeren.
Of paard goed in het zand laten rollen en Dan lekker poetsen

Goed, ik geef toe, ik heb het ook wel erg luxe met een boiler op stal, en dat terwijl ik dus gewoon een weide + simpele schuilstal heb en niet ergens in pension op een stal sta,
maar ieder mens heeft tegenwoordig toch wel een waterkoker? waterkokertje mee naar stal, water koken en dat mooi vermengen met koud water.

Tadaaa; lauwwarm water *\o/* kost je alleen íetsje meer moeite :j

En als je zo'n grote speciekuip hebt is het helemaal handig; mix je alles in 1 x voor. Sponzen maar.

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 20:34

Hij heeft vandaag echt wel tig keer omgerold en was echt aan het genieten daarna heel goed gepoetst. We hebben wel warm water op stal dus ik kijk even hoe het morgen gaat en anders even lauw water maken en even wassen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 06:35

SMP--->VSW

Audrey1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:19

Als mijn paardjes jeuk hebben van het scheren, dan was ik ze goed met shampoo en conditioner en dan droog ik ze met m'n waterblazer ..