Prijzen droog hooi (grote en kleine balen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_MC_

Prijzen droog hooi (grote en kleine balen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 13:00

Wat betalen jullie voor je droge hooi?(dus niet die plastic verpakt zijn) Ik heb namelijk altijd een chronische zoektocht naar hooi (omgeving Hengevelde). Omdat er weer niet veel gehooit kon worden deze zomer schieten de prijzen weer omhoog! Ik vind 8 euro voor een klein baaltje toch wel heeeel erg veel!
Dus daarom de vraag; wat betalen jullie voor je hooi en waar halen jullie dit? Is de prijs inc. het brengen? of moeten jullie het zelf halen?

Alle tips en adressen voor goed maar goedkoop hooi zijn welkom :) Ik ben overigens niet zo heel kieskeurig aan de kwaliteit van het hooi, zolang er maar geen jacobskruid in zit en het niet verschimmeld is vind ik het goed... (is voor 2 shetjes)

(als ik dit in de verkeerde rubriek heb geplaatst mijn excuses :o )

alvast bedankt!

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:18

Ik heb mijn hooi van een boer en daar heb ik 4,00 betaald voor een baaltje van toen 20 kilo, nu wegen ze nog maar 16 kilo. Ik had 200 pakken besproken, maar hij kon er maar 60 leveren, omdat hij de andere snedes net niet droog waren voor hooi, heeft hij ze gewikkeld en deze voer ik nu half half met hooi, maar ik ben zeer tevreden over het spul, want het is bijna hooi, en omdat de pakken groter zijn ben ik uiteindelijk goedkoper uit.

Kijk eens op markplaats, daar wordt nog best veel hooi aangeboden en sommige brengen het ook thuis,

Woody2015

Re: Prijzen droog hooi (grote en kleine balen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:02

300 euro oer ton ongeveervoor goed droog kruitenhooi, Duits.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:06

Ik kreeg dit jaar ook niks meer bij bekenden van ons omdat ze te weinig van het land hadden gekregen. Daar kreeg ik een groot pak van rond de 250kg voor 15 euro.. (tja echt een vriendenprijsje). Nu heb ik pakjes van rond de 15kg voor 4 euro kunnen krijgen.

Loescorners een ton is toch ook dan 100.000 kg? daar was ik laatst namelijk over aan het nadenken maar kwam er niet helemaal uit omdat het me dan zo goedkoop leek.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:17

Een ton is 1000 kilo

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:36

Ik heb nu 7 euro betaald voor pakjes van ca 25 kg. Wel heel mooi hooi en thuis gebracht, maarja, wel duur...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:03

GamblersCup dank je wel, ik dacht al het klopt niet :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:22

Wij hebben hier 3 euro per pakje betaald is zo'n 20 kilo per pakje. Is verder 2de snee hooi. 1ste snee was 4 euro per 20 kilo pakje.
Maar ik geef voor de shets hier voorkeur aan de 2de snee. Moesten het wel zelf ophalen trouwens. Vorig jaar betaalde we trouwens 2,50 per pakje dus hij is wel iets omhoog maar niet dramatisch.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:06

Mijn ouders hebben ook nog een paar 100 baaltjes hooi zitten, 1e en 2e snede. JKK vrij. Er wordt niet thuis gebracht, je kan enkel zelf afhalen. Het is in Noord-brabant tussen breda-tilburg. Ik geloof dat mijn ouders 4,50 euro per baal vroegen. Bij serieuze interesse kan ik meer gegevens per PB verstrekken.

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 12:27

tigra_ Is er een kans dat hij nog wat over heeft? dat ik wat van hem zou kunnen kopen? (mits het in de buurt is natuurlijk)

carolaa Dankjewel, maar dit is helaas te ver weg... ik woon in de omgeving van haaksbergen en enschede... is een beetje te ver rijden ;)

toch bedankt!!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:31

Het is voor jouw een beetje te ver het is namelijk in noord brabant. Misschien handig om gewoon wat boeren in de omgeving af te bellen of hun hooi over hebben of iemand weten. Wij hebben deze ook via via gevonden en hij heeft ook gewoon vaste klanten en daardoor zijn z'n prijzen lager. Hij maakt niet echt reclame of verkoopt het via internet ofzo scheelt meestal wel in de prijs.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:59

75,00 voor een 350 kg baal natuurhooi.
3,00 voor een (ongeveer) 15kg baaltje

Vorig jaar heb ik 45,00 betaald en 2,30

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:26

1000 kilo is een ton ;)

Ik heb gisteren 2 nieuwe balen hooi gekregen, rond de 300 kilo oor 88 euro per baal.
Helaas wat stoffig, dus dat word dompelen in water, maar wel prachtig kruidig hooi.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:35

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:39

Ik ben benieuwd wat daar de prijzen van zijn? (ik heb niets nodig, ik koop het niet voor je neus weg, ben alleen nieuwsgierig naar prijzen)

kuijsje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:30

Wij kunnen u kleine pakjes hooi en stro bieden

Alleen ophalen.

Nabij 's- Hertogenbosch ( noord - brabant )

pakjes hooi wegen +/- 23 kg zijn vrij van jacob kruis kruid, doorns en andere soorten onkruid, en het stofgehalte is minimaal.

Het hooi is idd duurder dan de jaren ervoor dit komt door de slechte oogst met het slechte weer.

zie onze advertentie:

http://dieren.marktplaats.nl/dierenvoed ... abant.html

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:34

Ik betaal 5euro voor 25 kilo balen.
Voor 6 euro zijn ze ook verpakt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:16

kuijsje2010 schreef:
Het hooi is idd duurder dan de jaren ervoor dit komt door de slechte oogst met het slechte weer.

Dat was vorig jaar, dit jaar is er weer volop gehooid overal en flinke voorraden binnen gehaald. Alleen wat later dan normaal. Kun jij dan uitleggen waarom ze dit stug vol blijven houden? Zitten sommigen in zo'n rotgebied dat het plaatselijk meer geregend heeft? Of toch gewoon om de prijs hoog te houden?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:57

hier in de zomer van juni tot september niet meer dan 4 dagen droog weer achter elkaar, en vaak had je tussendoor nog wel een bui, of niet zo'n mooie dag. Erg nat, dus land ook erg nat waardoor het minder geschikt is om te hooien.
Wel voordroog. Heb zelf prachtige voordroog van september, maar die heeft ook eerst 36 uur in de regen gelegen, daarna 36 uur redelijk weer en toen 2 dagen meer dan 25 graden en volop zon. Dat is hooi in plastic zoals het lijkt na de eerst baal die ik net vorige week open gemaakt heb.

Maar veel hooi wat niet in plastic is gekomen, is toch iets te nat geperst waardoor het stoffig tot zelfs schimmelig is geworden.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:34

400kg voor 40/45 euro, incl thuis brengen.
Super kwaliteit, niet stoffig en vrij van onkruiden (wel veel goede kruiden).

Helaas wel een beetje (veel) te ver voor je. :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:33

GamblersCup schreef:
kuijsje2010 schreef:

Dat was vorig jaar, dit jaar is er weer volop gehooid overal en flinke voorraden binnen gehaald. Alleen wat later dan normaal. Kun jij dan uitleggen waarom ze dit stug vol blijven houden? Zitten sommigen in zo'n rotgebied dat het plaatselijk meer geregend heeft? Of toch gewoon om de prijs hoog te houden?

Kennelijk zitten wij dan in zo'n rotgebied. Ik had 5 balen besteld en waren me ook toegezegt, totdat ik heb vorige maand trof en hij me er nog twee heeft afgenomen.
Vervolgens heeft iemand het in het dorp gehoord (had ook 5 balen minder gekregen dan besteld en toegezegt) en toen ging het verhaaltje rond dat HC ze niet nodig had.

De andere drie balen heb ik nu is de schuur en zijn betaald en daar komt niemand meer aan. Van een vriendin heb ik nog 20 baaltjes kunnen overnemen. Meer is er hier dan ook niet te krijgen.
Ik ben ook blij dat ik nog extra weides heb gekregen om af te weiden dit scheelt iig weer een hoop hooi bijvoeren.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:36

Wij hebben ook minder gekregen van vrienden omdat ze ook veel minder van het land afgekregen hebben. Ik betaal daar 4 tot 5 euro per baaltje (ongeveer 20 kgs), en bij de Fourageboer betaal ik voor voordrooghooi 7 euro per pakje a 20kg.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:41

GamblersCup schreef:
kuijsje2010 schreef:

Ik was idd ook al verbaasd over alle berichten dat er zo weinig van het land gehaald is. Wij hebben dit jaar ruim 2000 baaltjes hooi van het land gehaald, terwijl het normaal rond de 1600 is.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:44

Ze voorspellen hier in het voorjaar grote tekorten.

Het ligt hier allemaal veilig in de schuur, waar niemand er ongezien bij kan komen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:47

Wij hebben ook minder hooi. Voordroog wel genoeg. Het is niet lang genoeg droog geweest voor hooi. Tenminste in mijn regio.
Onze buurman heeft wel hooi gemaakt en dagelijks pakken zitten keren omdat ze loeiheet werden.
Dat risico wil ik niet. En ik wil ook niet weten hoe stoffig die pakken worden.
Goed hooi is ook wat anders dan gras in een pak stoppen en hooi noemen.