Ik heb een pensionstalling op het oog maar ik heb geen verstand van hoeveel zoiets kost. Deze stal bied:
- 3.5x3 stallen - dagelijks weidegang van 09:00-17:00 - verlichte buitenbak - kleinschalig - stallen worden dagelijks gemest - ik weet niet of hooi/stro/brok inbegrepen is
Wat vinden van een maandprijs van 180 euro? Het ligt aan de rand van een dorp maar voor mij is het wel een eindje weg.
Morgen ga ik bij de stalling kijken. Omdat een mijn ouders er geen verstand van hebben en ik zelf wel eens wat impulsief kan zijn, wil ik me graag wat voorbereiden. Vandaar ook mijn vraag wat jullie van deze prijs vinden voor deze stalling. Ik hoop op reacties.
Groetjes Hanne
en ohja, ik weet niet of dit hier goed staat. Ik denk van wel maar anders, sorry!
Prijs is op zich niet zo gek als binnen/buiten zetten en hooi/stro er bij inbegrepen zit. Brok kan je beter zelf doen. Dan kan je zelf uitmaken wat je paard krijgt. Ik sta op een pensionstalling waar je zelf binnen/buiten moet zetten / mesten, inkl voordroog/kuil, exkl stro voor 125 p.mnd
CoRiNa1983
Geplaatst: 07-11-11 19:30
als die stal €180 kost vind ik dat hooi/stro en brok incl moeten zijn als het niet incl is is €180 te duur naar mijn mening en dan zou ik er niet meer als €100 tot €120 voor over hebben en dan moet de rijbak wel altijd te rijden zijn, ook als het vriest enz.
Hey, bedankt voor de snelle reacties. Jullie zijn wat verdeeld dus ik probeer kritisch te blijven morgen en goed rond te kijken. Deze stal kan ook een tussenoplossing zijn, dat ik na de winter weer verder zoek. Ben in ieder erg benieuwd!
Josje18
Geplaatst: 07-11-11 22:13
MiSsY_Me schreef:
Sonja schreef:
Als het inclusief is, is het een redelijke prijs mits de bakbodem goed is en blijft.
mee eens
Als ik jou was zou ik dit zeker even checken! Succes!
Jodyy93
Geplaatst: 07-11-11 22:17
even bekijken naar de stallen in de omgeving en faciliteiten en prijs vergelijken. maar als ik in de omgeving zo'n een stal zou vinden zou ik het wel weten, hier betaalde wij tussen de 250 en 300 euro voor!! dusja heb niet heel erg een mening hierover bij jou, maar ga zeker ook even andere stallen langs op te vergelijken! en bekijk de sfeer even, en dat soort dingen of dit ook wel bij je past?
MaNdiii
Geplaatst: 07-11-11 22:18
Voor hier zou ik het een nette prijs vinden, maar bovenin is er volgens mij wel wat goedkoper.
Tsjah, veel dingen hier zijn al snel te ver weg. En ik vind het wel belangrijk dat ze veel buiten komt enzo. Nouja ik zie wel! Bedankt voor jullie meningen, nu heb ik wel een beetje een idee waar ik echt op moet letten (namelijk de kwaliteit van de bak, wat is incl en wat niet, etc.) Heb ook een berichtje gehad van iemand die daar heeft gestaan,
In mijn regio zou het mega goedkoop zijn..geen idee hoe dat in groningen is.
gucci16
Geplaatst: 08-11-11 00:20
ik woon in limburg,en betaal 170 pm,dan heb ik dus tzelfde als ts zelf,alleen incl brok en lekkers;en ze wordt iedere dag buiten/binnen gezet. Sta aan de rand van een bos,dus maakt me niets uit dat er alleen n buitenbak is,uitrij-mogelijkheden genoeg!
Anoniem
Geplaatst: 08-11-11 00:44
Als die stalling waar je gaat kijken inclusief hooi, stro en binnen/buiten zetten dan is het nog wel redelijk, alhoewel het voor Groningen misschien wel wat duur is. Maar ik weet niet hoe de prijzen daar zijn in jou omgeving van andere stallen? Kijk morgen ook goed hoe het klikt met de eigenaar van de stalling, wel belangrijk dat je naast een fijne plek voor je paard ook goed contact denkt te kunnen hebben met de eigenaar
hihi, voor wat jij opnoemt betaal ik ongeveer het dubbele. Maar ik woon dan ook in de Randstad. Weet dus niet of je iets aan mijn mening hebt, maar ik vind het bedrag heel redelijk. Ik denk niet dat ze er veel geld aan verdienen op die manier.
Dat valt in veel gevallen wel mee hoor... Hier in Friesland bij ons in de buurt betaal je voor stalling met alleen buitenbak ook al snel tussen de €125,- en €175,- per maand inclusief ruwvoer en strooisel, soms inclusief uitmesten buiten/binnen zetten en soms moet je dat zelf doen (of alleen in de winter zelf buiten/binnen zetten/loslaten.
Stalling voor €100,- inclusief voer en strooisel is zeer zeldzaam en stallen waarbij de paarden ook in de winter de hele dag buiten worden gezet en weer binnen gehaald is ook niet standaard...
bedankt voor de reacties. Ik ben vandaag geweest en ik ben erg enthousiast. Het grootste punt is dat het wel 40min fietsen is, dus ik denk er nog even over na. Dit topic kan wat mij betreft op slot!
Chantal33
Geplaatst: 08-11-11 21:13
Ik vind het een koopie Bij ons vind je dat soort stallen niet meer voor deze prijs... alles boven de 200 euro en dan staan ze een uurtje buiten !
Als alles incl. is dan is het een redelijke prijs, hoewel het wel goedkoper kan, maar dat verschilt per plek eigenlijk, ook ligt het er enorm aan in welke omgeving je zit, kun je lekker naar buiten om te rijden, zit er bos in de buurt of een drukke weg? Wel zal ik even in de omgeving kijken bij andere stallen wat daar gevraagd wordt. Verder vind ik het ook belangrijk dat het netjes is, geen dikke bende in en om de stal, daar zou ik dan weer geen 180 voor betalen.
het is dichtbij een bos en als je iets verder rijdt kom je appelbergen... het is heel netjes en maar 3 stallen, zeer nette omheining omheining ook en veel weiland. en een goede, verlichte bak! het is volpension, alles incl, staan op spaanders en krijgen hooi ipv kuil, alleen krachtvoer moet je zelf nog kopen (is gewoon biks nou krachtvoer of niet?:P) en een eigenaar paarden als passie en veel ervaring, ook handig voor iemand die een beetje een leek is zoals ik! paarden worden goed in de gaten gehouden, door eigenaar en ook door haar vader... dusja. alleen wel 40 minuten fietsen!
ben vandaag ook nog ergens anders geweest, was iets goedkoper maar ook wel een stuk minder luxe en nauwelijks uitrijmogelijkheden... en dat is gewoon een koeienboer die paarden er bij doet :S
Maargoed. ik ga even alle voors- en tegens tegen elkaar afwegen. En misschien een keer op en neer fietsen om te kijken hoe dat bevalt!
Anoniem
Geplaatst: 09-11-11 19:14
Ik sta ook bij een koeienboer .. echt een super plekje Probeer het inderdaad eens uit op de fiets en bedenk dat als het gigantisch hard regent, waait of heel glad is met een flink pak sneeuw je er ook veel langer over gaat doen om er te komen dan die 40 minuten. En eer je dan aankomt verzopen of bevroren bent. En bij twijfel gewoon verder blijven zoeken!