mening gevraagt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 21:52

gabyfedde"]
[quote="crossmonster"][quote="gabyfedde schreef:
Qua prijs denk ik aan maximaal €3000 en wel om de volgende redenen:
Geen predikaten
Ouderwets type (korte rug, hoge staartimplant en een verticale ingestoken hals).
Ben je al wezen kijken?


ik ga zaterdag kijken dus
en qua bloedlijnen vond fried van stiphout m ook errug interressant, die vond het ook niet veel geld wat ervoor gevraagt werd, ik ga zowiezo zaterdag kijken en rijden en als ie bevalt laat ik er nog wat meer menbsen met paardenkennis naar kijken en dan laat ik m volledig keuren en scannen(dragend)
[/quote]

Ik weet ook niet wat ervoor gevraagd word hè!
Als ik zo je omschrijving las zou ik er niet meer dan €300o voor geven. Maar nu zeg je dat ze drachtig is, dat verandert de zaak. Van welke hengst is ze (waarsch.) drachtig?
[/quote]

staat bovenaan erbij hoor
maar maakt niet uit ! ze is dragend van NO LIMIT

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:57

crossmonster"]
[quote="Suleika schreef:
is fried van stiphout die varkens grand prix rijder die je versierd had?


whaaaahaha nee ken je fried niet??(hihi dat rijmt LOL)
die rijd sgw en doet ook aan springen, is een topruiter !!
is vooral bekend omdat hij elk paard zadelmak krijgt, hij is voor de duvel nie bang !
daar had ik eerst altijd les van nl
[/quote]

whaha friet met mayo en curry whaha
sorry ben weer melig

maar nee ik kende hem niet... friet ken ik niet whahaha Haha! sorry Schijnheilig

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:04

mir je bent echt gestoord.
en les om 10 uur!! as je die dag ervoor uit gaat dan ga je zeker nie zat worden Scheve mond das ook nie leuk, moet ik in me 1tje zat worden Boos!

crossmonster"]
[quote="loulou schreef:
mmm fijn dat er van alles word besloten waar ik nix van weet Scheve mond

naja, as ik dan weer een x gratis les krijg.... Haha!


ehm , krijg je niet genoeg les dan Scheve mond ??? en heb ik je laatst niet netjes naar berlicum gebr8 om je vervolgens crossles te geven ? Scheve mond
en moet ik jou pony de volgende x ook weer zo netjes scheren ? kan ook halverwege stoppen Haha!
[/quote]

les kun je nooit genoeg krijgen toch? anders word ik nooit zo'n goede ruiter as jij Haha!

en nee, volgende keer moet je m'n pony nie zo netjes scheren. volgende x wil ik vierkantjes!!! *LOL*

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:09

loulou"]
mir je bent echt gestoord.
en les om 10 uur!! as je die dag ervoor uit gaat dan ga je zeker nie zat worden Scheve mond das ook nie leuk, moet ik in me 1tje zat worden Boos!

[quote="crossmonster"]
[quote="loulou schreef:
mmm fijn dat er van alles word besloten waar ik nix van weet Scheve mond

naja, as ik dan weer een x gratis les krijg.... Haha!


ehm , krijg je niet genoeg les dan Scheve mond ??? en heb ik je laatst niet netjes naar berlicum gebr8 om je vervolgens crossles te geven ? Scheve mond
en moet ik jou pony de volgende x ook weer zo netjes scheren ? kan ook halverwege stoppen Haha!
[/quote]

les kun je nooit genoeg krijgen toch? anders word ik nooit zo'n goede ruiter as jij Haha!

en nee, volgende keer moet je m'n pony nie zo netjes scheren. volgende x wil ik vierkantjes!!! *LOL*
[/quote]


whaha ik heb nog geloof ik 10 m&m muntjes, dus die drink ik iig al op... en ik wordt denk ik wel zat ja Haha!:D heb ik best zin in eigenijk! hihi
haha da wordt zaterdag duf puffen Haha!

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:11

Suleika schreef:


whaha ik heb nog geloof ik 10 m&m muntjes, dus die drink ik iig al op... en ik wordt denk ik wel zat ja Haha!:D heb ik best zin in eigenijk! hihi
haha da wordt zaterdag duf puffen Haha!


van 10 m&m muntjes word je niet zat ikke nie teminste Scheve mond

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:14

loulou"]
[quote="Suleika schreef:


whaha ik heb nog geloof ik 10 m&m muntjes, dus die drink ik iig al op... en ik wordt denk ik wel zat ja Haha!:D heb ik best zin in eigenijk! hihi
haha da wordt zaterdag duf puffen Haha!


van 10 m&m muntjes word je niet zat ikke nie teminste Scheve mond
[/quote]

whaha nee hoor ik ook nie... misschien lopen er ook nog leuke drank aanbiedende jongens rond!! wa zei je toen ook alweer???? je moet jongens 'vatten' die uit friesland komen?? Verward Haha!
toen was je ook al behoorlijk ver weg geloof ik! Haha!

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:22

Suleika"]
[quote="loulou"][quote="Suleika schreef:


whaha ik heb nog geloof ik 10 m&m muntjes, dus die drink ik iig al op...
en
ik wordt denk ik wel zat ja Haha!:D heb ik best zin in eigenijk! hihi
haha da wordt zaterdag duf puffen Haha!


van 10 m&m muntjes word je niet zat ikke nie teminste Scheve mond
[/quote]

whaha nee hoor ik ook nie... misschien lopen er ook nog leuke drank aanbiedende jongens rond!! wa zei je toen ook alweer???? je moet jongens 'vatten' die uit friesland komen?? Verward Haha!
toen was je ook al behoorlijk ver weg geloof ik! Haha!
[/quote]

whahah, zo heb ik het geloof ik nie gezegd Haha!
en het was trouwens ook niet friesland, maar wat het dan wel was... Scheve mond

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 09:27

den haag??? rotterdam?? ohw ik weet het al OVERIJSEL??? nee idd... maar hoe je het wel had gezegd weet ik ook niet meer Haha! whaha ik was ook nie meer helemaal helder Haha! hihi

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 18:36

jullie zijn pas errug ....maar goed dat jullie nie met mij gaan stappen, dan zou het nog slechter worden met jullie
ze zeggen altijd tegen mij : breg, jij bent echt slecht !!! whaha
maar als je met mij gaat stappen is het wel aaaaltijd feest Haha! !!!!

en okej, lou, jij wil vierkantjes, dan KRIJG JE VIERKANTJES !! Boos! whaha lol

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:38

Heb je al een foto? Ik ga maar niet schatten, want daar heb ik geen verstand van.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 17:13

hierrrr komen de foto's !!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sorry dat het er zoveel zijn Bloos
ze gaf iig een fijn gevoel boven de sprong! ze trok goed aan op de hindernis, ze stopte ook wel een paar keer, maar niet op een vuile manier
ze heeft alleen een lang voorbeen met springen. maar das voor de cross niet zo erg, dat leert ze dan vanzelf wel af, vermogen heeft ze volgensmij wel zat, ze sprong er meestal ruim zat overheen
dressuurmatig kent ze echt niet meer dan een 3-jarige , ze kon amper aan de teugel lopen, echt als een drie jarige, na wat druk , ontspannen, en dan meten loslaten dus, maar het klikte verders met rijden wel, ze heeft een fijne draf en een goede ruime galopsprong, qua type is ze mar heel gewoontjes, maar okej het is ook geen hoofdprijs wat ze ervoor vragen !
ze is iig goudeerlijk en superbraaf! de boer zei, neemt m maar mee, 1,5 kilometer verderop is een ponyclub terrein, doe daar maar lekker rijden en wat springen!! hij ging notabene zelf niet eens mee, maar goed hij kent mij van de varkens, wij doen daar nl varkens laden.
verder was ik wel van de merrie gecharmeerd, ze reed fijn en wilde ook wel aanpakken
nu dus ffgoed overdenken of ik haar erbij wil kopen (ik heb er al twee ! en daarna laat ik m dan volledig keuren en scannen...)

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:46

heej

ik had het al gezegt: maar ik vind het echt wel een mooi beestje om te zien! en op de foto's valt het niet zo heel erg op dat hij nog haast niks kent... (alleen die scheve foto is wel een beetje raar Haha!)hihi
Wat wordt er eigenlijk bedoelt met 'vuil' weigeren?
En wat wil het zeggen als hij zijn voorbenen veel strekt tijdens het springen? Doet hij dat omdat hij jong is?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 21:58

zijn voorbenen teveel strekken is een verkeerde benaming, hij trekt ze niet genoeg in! een goed springpaard vouwt zijn benen zo dicht mogelijk bij zijn lichaam op, op die manier kan ie lager over een hindernis springen ,zonder een balk te raken,laat ie zijn benen een beetje hangen, dan zal ie hoger moeten springen om de balk niet te raken, dit gaat goed tot het M ongeveer, daarna zal ie de hoogte niet halen ..uitzonderingen daargelaten.

vuil weigeren kan op veel manieren, de een gaat al 20 meter voor de hindernis in de staak , en krijg je niet in de buurt van de hindernis, dat vind ik vuil!
ook erg vuil is, eerst aantrekken naar de sprong,om vervolgens op het laatste moment,totaal onverwachts dus, alsnog te stoppen!

hier twee plaatjes van paarden met een goed voorbeen (me eigen paarden uiteraard Haha!)

pino :
Afbeelding
zoals je ziet heeft ie beide voorbenen netjes dicht tegen het lichaam aan opgevouwen!
lazy:
Afbeelding
en lazy hier dus ook, alleen heeft ze ze hier niet symetrisch opgevouwen, maar ,het gaat er vooral om dat beide benen zo dicht mogelijk (en natuurlijk zo vlug mogelijk na de afzet !) worden opgevouwen tegen het lichaam aan

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:39

ohw zow nou snap ik het Haha!:D:D haha

ohw dan weigerde suleika ook vuil met de oefencross in zeeland 2 jaar geleden whahahh, 20 meter voor de crosshindernis (hegje) staken en niet meer vooruit willen Haha! whahaha da was echt voorlul! en ik zat vantevoren ook nog een meidje uit te lachen die in draf wegreed Haha! whahah maar zelf ging het veel slechter bij mij!! Haha! whah best lache achteraf

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:27

Mooi paardje!! Voor een driejarige vind ik em echt niet slecht lopen, en springen al helemaal niet
weet je al of je em gaat kopen of ben je nog aan het nadenken?

Alja

Berichten: 25646
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:09

ziet er idd wel leuk uit..
weet je al wat je gaat doen???

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:01

Mareska schreef:
Mooi paardje!! Voor een driejarige vind ik em echt niet slecht lopen, en springen al helemaal niet
weet je al of je em gaat kopen of ben je nog aan het nadenken?


even goed lezen.
Citaat:
dressuurmatig kent ze echt niet meer dan een 3-jarige


ze is dus al 6, maar kent nog niet meer als een 3jarige Lachen

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:47

Ow Bloos
Had ik den ik overheen gelzen Nerd maar even mijn leesbril opzetten Knipoog sorry ik ga te ver Scheve mond
Maar ja dan ist anders, maar toch is het nog een mooi beestje hhaha

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 12:23

ik ben heel erg goed aan het nadenken wat ik moet doen ! het klikte erg goed samen, maar het betekend wel dat ik nog meer tijd met de paarden bezig ben....wanneer moet ik dan slapen??
maar gelukkig heb ik een FANTASTISCHE bijrijdster....die raag gratis les wil, sja daar moet ze dan wel wat voor doen, pino kan ze niet zo mee overweg, maar deze en lazy Schijnheilig dat moet wel lukken , niet??? Haha! en ach mijn paard in de stromende regen voeren....ehm mee schapen vangen..ik kan zo wel wat dingen verzinnen voor les te verdienen hoor Haha!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:08

Dan koop je hem toch, is alleen maar leuk, als je het geld ervoor hebt en plaats. Maar de tijd, ja, als je een goeie bijrijdster hebt dan is dat ook gefixt!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 19:37

iik heb zeker weten geld en plaats, alleen tijd ........
maar ik vind het gewoon nog steeds veel geld, aangezien ik toch wel aan het sparen ben voor een eigen huisje Schijnheilig

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:03

crossmonster schreef:
ik ben heel erg goed aan het nadenken wat ik moet doen ! het klikte erg goed samen, maar het betekend wel dat ik nog meer tijd met de paarden bezig ben....wanneer moet ik dan slapen??
maar gelukkig heb ik een FANTASTISCHE bijrijdster....die raag gratis les wil, sja daar moet ze dan wel wat voor doen, pino kan ze niet zo mee overweg, maar deze en lazy Schijnheilig dat moet wel lukken , niet??? Haha! en ach mijn paard in de stromende regen voeren....ehm mee schapen vangen..ik kan zo wel wat dingen verzinnen voor les te verdienen hoor Haha!


zolang ik pino maar nie hoef te rijden... Haha!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:10

crossmonster"]
iik heb zeker weten geld en plaats, alleen tijd ........
maar ik vind het gewoon nog steeds veel geld, aangezien ik toch wel aan het sparen ben voor een eigen huisje Schijnheilig
[/quote]

Hoe kom jij aan al dat geld? Waarom heb ik dat niet Verdrietig hah

[quote="loulou"]
[quote="crossmonster schreef:
ik ben heel erg goed aan het nadenken wat ik moet doen ! het klikte erg goed samen, maar het betekend wel dat ik nog meer tijd met de paarden bezig ben....wanneer moet ik dan slapen??
maar gelukkig heb ik een FANTASTISCHE bijrijdster....die raag gratis les wil, sja daar moet ze dan wel wat voor doen, pino kan ze niet zo mee overweg, maar deze en lazy Schijnheilig dat moet wel lukken , niet??? Haha! en ach mijn paard in de stromende regen voeren....ehm mee schapen vangen..ik kan zo wel wat dingen verzinnen voor les te verdienen hoor Haha!


zolang ik pino maar nie hoef te rijden... Haha!
[/quote]

Ben jij dus de FANTASTISCHE bijrijder? Lachen
Na het zien van je profiel inclusief rijfoto's klopt het idd, ik vind dat het er echt goed uitziet op die foto's!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 20:10

loulou"]
[quote="crossmonster schreef:
ik ben heel erg goed aan het nadenken wat ik moet doen ! het klikte erg goed samen, maar het betekend wel dat ik nog meer tijd met de paarden bezig ben....wanneer moet ik dan slapen??
maar gelukkig heb ik een FANTASTISCHE bijrijdster....die raag gratis les wil, sja daar moet ze dan wel wat voor doen, pino kan ze niet zo mee overweg, maar deze en lazy Schijnheilig dat moet wel lukken , niet??? Haha! en ach mijn paard in de stromende regen voeren....ehm mee schapen vangen..ik kan zo wel wat dingen verzinnen voor les te verdienen hoor Haha!


zolang ik pino maar nie hoef te rijden... Haha!
[/quote]

pino haal ik donderdag naar huis, dan komt lazy weer bij de hoef te staan Haha! jij blij !

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 20:11

Mareska"]
[quote="crossmonster"]iik heb zeker weten geld en plaats, alleen tijd ........
maar ik vind het gewoon nog steeds veel geld, aangezien ik toch wel aan het sparen ben voor een eigen huisje Schijnheilig
[/quote]

Hoe kom jij aan al dat geld? Waarom heb ik dat niet Verdrietig hah

[quote="loulou"]
[quote="crossmonster schreef:
ik ben heel erg goed aan het nadenken wat ik moet doen ! het klikte erg goed samen, maar het betekend wel dat ik nog meer tijd met de paarden bezig ben....wanneer moet ik dan slapen??
maar gelukkig heb ik een FANTASTISCHE bijrijdster....die raag gratis les wil, sja daar moet ze dan wel wat voor doen, pino kan ze niet zo mee overweg, maar deze en lazy Schijnheilig dat moet wel lukken , niet??? Haha! en ach mijn paard in de stromende regen voeren....ehm mee schapen vangen..ik kan zo wel wat dingen verzinnen voor les te verdienen hoor Haha!


zolang ik pino maar nie hoef te rijden... Haha!
[/quote]

Ben jij dus de FANTASTISCHE bijrijder? Lachen
Na het zien van je profiel inclusief rijfoto's klopt het idd, ik vind dat het er echt goed uitziet op die foto's!!
[/quote]


mares,ik doe heeeeel erg hard werken met die knorretjes Haha!
en lou is zo'n fantastische ruiter , omdat ze les heeft van MOI Haha!:D *uiteraard*