Andere stalling, optie of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Andere stalling, optie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 09:42

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een 'stal' waar mijn 24/7 buiten kan staan, maar waarbij hij wel een schuilstal heb en waar het hooi nat gemaakt mag worden. Hier in de omgeving is dat zo makkelijk nog niet helaas. Maar ik heb eindelijk iets relatief in de buurt gevonden wat misschien aan mijn eisen kan voldoen. Lees: ik ben nog niet op deze stal geweest, maar na zo lang zoeken ben ik natuurlijk hardstikke nieuwsgierig hoe deze stal is en wat ik ervan kan verwachten. Helaas moet ik wachten tot zaterdag.

Even een overzicht.

nu:
overdag in een paddock van +- 15 bij +-5, tijden: 10u smorgens tot 5u smiddags.
Snachts op stal, grootte is 3,5 bij 3,5.

optie:
paarden hebben een stal met een uitloopje, grootte is 23 m². Uitgerekend zou dit 4 bij 6 meter zijn? dit is swinters. zomers gaan ze wei op zover ik weet.

Aan de ene kant denk ik van tja, hij doet ook niet veel in zijn paddockje, heb hem nooit zien rennen, hij rolt wel is maar als het straks weer een bagger zooi is kan ie dat ook niet meer, bij de andere stal staan ze op steen, daar ben ik dan wel weer blij om, geen bagger zooi en bevorderend voor de hoeven.
Maar aan de andere kant vind ik de 2e stalling eigenlijk maar een wat grotere stal, en dan schieten we ook weinig op? het zou mooi zijn als die samen met een ander paard 2 paddocks kan delen zodat ze onderling goed contact kunnen hebben, iets wat ie nu heb met een draadje ertussen.

iets wat ik ook als een zeer groot obstakel voor mijn huidige stal vind, is dat ze met sneeuw niet naar buiten gaan. je mag ze wel naar buiten doen, maar dan moet je er bij blijven. dat trek ik echt niet langer dan een uurtje...

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:54

Als je je paard gaat verhuizen zou ik pas gaan als je ruim tevreden bent over de nieuwe plek.
Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een loopstal waar hij ook lekker kan rennen!
Op marktplaats staat een advertentie in Driehuis. Er wordt een stal aangeboden maar ze heeft ook een Inloopstal, zie link.
Ik ben ook nu al een tijd op zoek naar een plek waar ze iig de hele dag buiten staat.
Toevallig jouw omgeving, ti's moeilijk om iets naar wens te vinden!

Link: http://dieren.marktplaats.nl/stalling-e ... nd=10&fs=1

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 13:40

Die in Driehuis ga ik niet doen voor persoonlijke redenen. Sowieso is dat weer vervelend met het hooi, omdat er meerdere paarden bij elkaar staan.

het is inderdaad gewoon erg moeilijk om hier iets in de buurt te vinden wat echt helemaal naar wens is... Ik was in eerste instantie super blij met de stal waar ik nu zit, maar ik wil toch liever iets waar hij altijd buiten staat.

Mastrootje

Re: Andere stalling, optie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 19:40

Ik heb me ingeschreven bij mijn 'nieuwe' stalling, volgende maand ga ik erheen :) ze hebben ook het slowfeeder systeem, ziet er voor de rest allemaal goed uit, dus hopelijk gaat het wat worden!

Kruimel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:43

Super dat je toch wat gevonden hebt wat je aanstaat :)

Alvast heel veel plezier met ernaar toeleven :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:55

Veel plezier alvast! :)

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:58

En is dat de stalling waar je in de eerste instantie heen zou gaan?
Mag ik vragen waar je gaat staan? (mag ook pb)