Wat nog meer mogelijk met deze fassiliteiten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

Wat nog meer mogelijk met deze fassiliteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 19:17

Hallo allemaal,

Begin december gaat mijn verzorgpony verhuizen, ze staan nu op een pensionstalling met bak en poetsplaatsen etc. Mijn verzorgpony is niet ingereden en doen nu voornamelijk longeren en grondwerk lost en vast en zijn begonnen met vrijheidsdressuur. Hij komt nu samen met zijn vriendje op een wei te staan met verder niks, het is aan een weg en het enige wat ik ernaast heb is een lang zandpad. Wat kan ik nu nog allemaal met hem doen? Ik dacht al aan natuurlijk poetsen en wandelen met grondwerk alleen vast natuurlijk op het zandpad want in de wei kan niet ivm met voedselbeloningen en het andere paard! Verder kan ik natuurlijk verder met vd! Maar wat nog? Heb geen springmateriaal etc! En hij is nog niet verkeersmak dus fietsen/ lange lijnen kan ook nog niet..
Iemand suggesties?

amber_steph

Re: Wat nog meer mogelijk met deze fassiliteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:03

Je kan makkelijk grondwerk doen in de wei, gewoon een stuk afzetten waar hij inkan, en het andere paard nie bij inkan.

Je kan hem natuurlijk verkeersmak maken, gewoon eerst alleen op die zandpad lopen, en zo verder uitbreiden(als je ook rustige wegjes heb).

Hoe oud is je verzorgpony?
Je kan hem al wel vd zomer gaan leren longeren, mits de eigenaar dit niet zelf wil aanleren.

Rhorseoutlet

Re: Wat nog meer mogelijk met deze fassiliteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:33

Je kan hem idd vast verkeersmak maken, daar is de winter tijd (niet tijdens gladheid etc) wel een mooie tijd voor, je kunt immers minder werken om het weiland zoals longeren.

Een stuk afzetten en zorgen dat het andere paard er niet bij kan komen is ook wel handig! zo kun je vd blijven oefenen.

succes