Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
littleroosie schreef:Kan iemand deze vragen voor mij beantwoorden?
1. Waarom wordt draf en rensport in 1 woord genoemt?
2. Hoe groot is de sector landelijk gezien?
Citaat:3. Wat voor soort tuigage wordt er gebruikt en waarom?
Citaat:4. Is het voor de eigenaar ook lonend om de paarden in training te geven?
Zo heb ik een hengst getraind, die kostte als jaarling toen al 30.000 piek en heeft flink in training gestaan, vloog thuis alle cracks voorbij en deed op de baan helemaal NIETS!Citaat:5. Waaruit bestaan de inkomsten uit de draf en rensport?
(Entreegeld, gokken, inschrijfgeld, lidmaatschap, etc etc.)Citaat:6. Wie verdienen er nog meer aan de sport, behalve de eigenaren en de trainers?
littleroosie schreef:Kan iemand deze vragen voor mij beantwoorden?
3. Wat voor soort tuigage wordt er gebruikt en waarom?
)
Het kost zo'n €500 als je je paard in training zet en ermee koerst. Het feit dat er geen inleggelden meer betaald hoeven te worden (nu eenmalig iets van €200, per jaar) scheelt wel in de kosten, maar het prijzengeld is er niet beter op geworden. Een gemiddelde eerste prijs is zo'n 400 euro, en dan moet je die ook nog zien te winnen.
) om jonge paarden te beleren, of gewoon een paardje in conditie te houden. De trainer rijdt ze dan een keer in de week snel, en rijdt het paard in de koers. Zo spaar je heel wat geld uit.
Citaat:prachtig wkoekoek!!! Jij krijgt vast een 10 op je werkstuk!!