Jooke schreef:het nadeel van hout is dat het zo duur is, de grond is niet van mij en daarom vind ik het zonde om er zoveel in te investeren omdat ik geen zekerheid heb dat ze daar kunnen blijven staan..iemand een goedkopere oplossing?
mijn ouders willen geen stroom omdat ze bang zijn dat die kinderen een schok krijgen..
Je bent verplicht om elke 50m een waarschuwingsbordje op te hangen waar je omheining langs de openbare weg loopt als je stroom er op zet. Zo'n bordje kan je ook bv maken van gelamineerd papier op een plankje hout. Met een zelfs voor kleine kindertjes duidelijk plaatje dat hek aanraken = auw.
Nu heeft een kind (evenmin als een volwassene trouwens) niks te zoeken op andermans terrein zonder uitnodiging van de eigenaar/huurder. Voor beesten geld precies hetzelfde : geen toestemming van de eigenaar? Dan afblijven! Vreemd dat veel ouders dat wel aan hun kindjes leren als het om honden gaat, maar paarden mag iedereen zomaar aankomen?!
Gewoon palen, lint en goed stroom erop. Je verantwoordelijkheid als eigenaar nl om je beesten binnen de omheining te houden is een flink stuk groter dan kindjes te beschermen tegen ouders die ze niet leren om van andermans dieren af te blijven. Zou je shet nl uitbreken en ongeluk maken omdat je omheining niet deugdelijk was heb je in elk geval goed ellende met je verzekering.
it_is_me schreef:Gewoon stroom opzetten. Een goede omheining zonder stroom lijkt mij erg lastig vooral met shetlanders en je wilt zeker niet dat ze ontsnappen en de weg oplopen. Als je nou zo'n klein schrikkastje neemt, dan is de schok echt niet hard mochten de buurtkindjes het aanraken. En anders laten ze het echt wel na een eerste keer!
Liever een harde klap en shet met respect voor de omheining. Komt die ook niet zo dicht bij de kindjes en dan blijven kindjes ook makkelijker van het hek af.