Verwarmingskabel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

Verwarmingskabel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 10:03

In de winter als het behoorlijk vriest, dan raakt de waterleiding in de paardenstallen bevroren. Graag wil ik dit voorkomen. Ik kwam al thermolint tegen, maar dit is volgens mij niet geschikt voor onze waterleiding. De waterleiding bestaat namelijk uit een slang i.p.v. een buis. Verder kwam ik ook nog een verwarmingskabel tegen. Dit lijkt mij nog eenvoudiger te bevestigen en is nog goedkoper ook.

Wie gebruikt ook zo'n verwarmingskabel en wat is jouw ervaring ermee?

suuzepuus

Re: Verwarmingskabel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:06

Dat thermolint kan alleen om koper buis volgens mij. Wij hebben tyleen (geen idee hoe je dat schrijft... dus sjorry als het niet goed is..) en sluiten altijd het water af als het gaat vriezen. Mocht er iets zijn om er omheen te doen vrees ik dat het in de grond al bevriest en dus toch geen nut heeft...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 10:12

Bij ons komt de waterleiding boven langs uit de jongveestal en in de paardenstallen bevriest het pas. Dus bij ons zou dat wel zin hebben... En die slang is volgens mij ook tyleen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:19

hoeft niet koper te zijn, ik heb PPE (die zwarte buizen die koeienboeren ook hebben) gaat perfect al jaren.. Scheelt een hele hoop werk !

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 22:23

Mist schreef:
hoeft niet koper te zijn, ik heb PPE (die zwarte buizen die koeienboeren ook hebben) gaat perfect al jaren.. Scheelt een hele hoop werk !

Dus jij gebruikt het thermolint over die zwarte buizen heen? Dat gaat niet smelten o.i.d.?