moeilijk trailer laden, hoe makkelijker....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:06

LiSSy"]
[quote="Cassidy schreef:
Dit paard is niet bang, hij loop je gigantisch uit te proberen. Meteen beginnen met de longelijn, niet eerst proberen te pappen met voer.

En het ziet er naar uit dat je een dominantieprobleem hebt. Luistert hij anders wel naar je?


hij luisterd normaal echt perfect naar me. hij heeft ook ontzag voor me dus ik denk niet dat hij me uitprobeert ofzo... beetje vaag allemaal.
[/quote]

Maar met trailerladen dus niet. Het hoeft geen algemeen dominantieprobleem te zijn. Of voor de rest ziet hij geen aanleiding om lastig te doen.
Hij weet allang dat hij evengoed wel iets lekkers krijgt of hij er nu wel of niet gelijk in gaat.

Vroeger met mijn pony's had ik weleens hetzelfde. Mijn vader kwam er aan, brulde een keer wat en ze liepen er zo in.

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:34

je paard loopt je egt uit te proberen misschien lukt het als je een lang touw heb (halstertouw) dat je die voor in de trailer om de balk heen wikkeld en heb dan naar binnen te takelen zeg maar en dan nog iemand erachter met een longeertouw. ook kan je een tijd proberen dat hij alleen zijn avondeten of ochtendeten of allebij! alleen krijgt in de trailer dan doe je dan een tijdje en opgegevenmoment loopt hij er zo in zie maar!
doei doei en suc6!

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 09:41

hij kijkt wel naar de trailer en niet naar iets anders...
het rijgedrag van de chauffeur is redelijk goed, trekt rustig op, remt rustig en neemt bochten redelijk voorzichtig.
ik ga nog 1 keer de lieve aanpak proberen en als dat niet lukt, tja, dan zit er niet veel anders op dan de bozen aanpak Haha!

anya, als je een keer zou willen helpen, graag!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:44

natuurlijk wil ik je helpen.... ik ben eerst even op vakantie, het zou mij het best uitkomen op een zondag. Dan zet ik de paarden buiten en rij door naar Almelo.... Bijvoorbeeld op 2 november of het weekend daarna...

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 09:51

op zondagen kan ik meestal ook wel... moet ik wel even vragen aan gerrit of ik de trailer dan kan lenen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:52

das wel handig ja... als we trailer laden gaan doen dat je dan een trailer hebt Knipoog We hebben nog wel contact.

blondje
Berichten: 104
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:33

een vriendin van me:valery(ook op bokt) rijd/reed op een pony die heel erg lastig is met het uitladen. hij knalt naar achteren zodra de klep opengaat en daarmee verwond ie zichzelf..degene waarvan jorden(pony)is die rijd er nu steeds officiele wedstrijden mee dus moet jorden vaak op de trailer..het uitladen is dus steeds een ramp..de stang is al helemaal ingeteept maar hij knalt er gewoon doorheen..wie weet er iets op? pb me anders maar

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:13

Laat je paard zelf erin lopen. Mijne wou ook niet maar toen ik het touw over haar hals gooide en een beetje met haar meeliep, liep ze er zo in. En nu heb ik geen problemen meer.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:37

wij hebben een IFOR WILLIAMS< hierin kan je voor en achter laden en dit heeft ons gered,
we hebben allebei de kleppen helemaal opengezet zodat de trailer er niet dicht uitziet. eerst liepen we er gewoon doorheen, daarna ben ik elke dag gaan voeren in de trailer. dan denkt ze niet: trailer = weggaan maar trailer= leuke plek, met lekker eten, probeer haar goed te laten ontspannen. en misschien helpt het om ff een andere pony eerst mee te laden

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 19:21

heel oud topic... ik rijd deze pony niet eens meer...