Ik heb sinds 24 mei me eerste eigen shetlander poown

Om geen heel verhaal ervan te maken, hij staat nu (weer) alleen. Hij kan niet goed met hengstjes overweg en zeker niet als er een merrie bij staat. Daar is het een keer de fout in gegaan daarom moest die tijdelijk alleen staan.
Het plan was om hem daarna bij een merrie en gecasteerde ruin te zetten maar mocht dat fout gaan zou dat op mijn kosten komen, en de bedoeling was dat dat ze direcht bij elkaar in gedonderd werden terwijl mijn pony niet sociaal is en bijna altijd alleen heeft gestaan.
Ik ben daarom van stal verhuist en sta nu bij mensen thuis, Mijn pony staat nu weer alleen. Naast hem staan 2 friezen waar die wel contact mee kan maken maar die hebben elkaar en gaan niet met Flip om zegmaar

Ik wil mijn pony niet alleen hebben, hij moet kunnen spelen en kroelen met een maatje! Nu wil ik ook niet iemand die bij me komt staan met zijn pony bang voor hetzelfde voorval van stal 1 + ik heb het na me zin alleen en ben bang voor meidenruzie en bemoeizuchtigheid.
Ik kan er een pony bijkopen maar liever doe ik dat nog niet, heb me eerste pony net en wil me daar op richten. Het risico op ziekte wordt ook groter en de maandelijkse kosten ook. Het zou wel kunnen maar liever nog niet.
Maar me pony alleen is voor mij geen optie....
Wie heeft er een super goed idee?