prijzen hooi en stro

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

prijzen hooi en stro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 19:16

Hee,

Ik heb een paar vraagjes over de kosten van hooi en stro, ik heb hier al de bokt zoekfunctie gebruikt, maar daar komt niet uit wat ik wil. Ook heb ik google al gebruikt, maar die heeft ook niet zoveel zin om me nuttige informatie te geven.
Mijn vragen:
Hoeveel kost een baal stro ongeveer? Hoe groot is deze? En hoe lang doe je ermee als je er bijvoorbeeld 5 stallen mee moet opstrooien?
Zelfde vragen als met hooi; hoeveel kost het, hoe groot is het, hoe lang doe je ermee als je per dag zo'n 5 keer het wilt voeren aan 5 paarden?
Als jullie me kunnen helpen zou ik dat echt onwijs fijn vinden, omdat ik niet zou weten waar ik moet zoeken.

Groetjes Claudia

capopjekop

Re: prijzen hooi en stro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:20

Prijs van stro weet ik niet, ik gebruik strokorrels. Hooi betaal ik voor 1 ton (2 grote balen van 500 kg) 200 euro inclusief bezorgen. Dit is graszaadhooi. Met 2 balen doe ik 2/3 maanden voor 2 shetten en een welsh die bijna onbeperkt gzh krijgen. Mijn gewone hooi is erg gestegen qua prijs. Paar jaar geleden betaalde ik 2,50 inclusief bezorgen, dat werd afgelopen jaar 3 euro. Daarna 3,50 en een vriendin van me ging laatst zelf een paar balen hooi halen en betaalde 5 euro per baal. Dit zijn die 20 kg baaltjes. En we hebben dit jaar voor het eerst voordroog van eigen land, kosten daarvan weet ik nog niet.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 20:22

okee, bedankt voor je reactie,
Wat is het verschil tussen graszaadhooi en gewoon hooi als ik vragen mag?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:23

Als je googlet op foeragehandelaren, kan je dan écht geen prijzen vinden?
(Ik weet wel zeker van wel, ken er in ieder geval 1 die z'n prijzen en z'n gewichten gewoon online heeft staan)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:24

Diertjec schreef:
okee, bedankt voor je reactie,
Wat is het verschil tussen graszaadhooi en gewoon hooi als ik vragen mag?

Bij graszaadhooi of gedorst hooi (of pensprik zoals koeienboeren het ook wel noemen) daar zijn de zaadjes van gewonnen. Het hooi is grofstrengelig en doorgaans zit er minder in qua suiker en voedingstoffen. Ik gebruik dit dus voornamelijk als buikvulling en meng gewoon hooi erbij zodat ze niet teveel afvallen.

Overigens als je fouragehandels en boeren belt of mailt kunnen ze je zo de prijzen vertellen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 20:26

okee, dankje wel :D
ik ga nu even google'en op fouragehandelaren, kijken of ik nog wat kan vinden :)

Antar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 00:21

Hoe groter de balen hoe goedkoper het is .
Grote baal hooi van 500 kg betaal ik 50,- voor gebracht en heb 3 paardjes staan , elke week 1 baal ben ik kwijt maar dan hebben ze wel 24 uur hooi tot beschikking .Dus denk ik als je ze gaat voeren dat je 1 baal per week kwijt bent voor 5 paardjes , en de 1 eet meer dan de ander ,, dat zie ik wel bij onze fries , die eet zowat voor 2 .
Bij de boer kosten de balen minder dan bij een foerage ,, dan heb je geen tussenpersoon ertussen .

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:28

Ik heb balen hooi te koop 35,00 euro per grote baal (ca 500 kg denk ik)
staan in Waddinxveen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:34

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:41

bij mijn ex-verzorgponys
prijs van stro kan ik niet zeggen aangezien ze op matten staan.
maar 16balen hooi (incl brengen) 100,-
maar het moet echt goedkoper kunnen.
een normale prijs zou ongeveer 3.50 per baal zijn dacht ik?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 16:48

dankjullie wel allemaal, hier kan ik wat mee :)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:36

Ik hoor hier vrij voordelige berichten! Wij betaalde afgelopen winter tot 8.25 voor kleine baaltjes a 22 kg.. daar deden onze paarden dus ongeveer anderhalve dag mee. "Grote" balen a 180 kg betaalde we 35,- en deden we gemiddeld 10 dagen mee.. oftewel minimaal 3 balen per maand. al met al een dure grap, dus ik ben verhuist.. ik betaal nu incl hooi en stro ongeveer 40% van mijn oude stallingskosten.. dus ik ben erg blij :D (en paardlief is ook erg blij met zijn nieuwe plek ;) )

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:08

Vandaag werd er hooi en stro op mijn werk gebracht(kinderboerderij) en heb ik het toevallig gevraagd.
Stro kleine baal 5 euro
Hooi kleine baal 8,5 euro

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:52

ik vind de prijzen echt afgrijselijk!

okee voor stro vind ik het meevallen:
wij kunnen bij de buurman rondbalen kopen voor 20 euro.(vrij grote rondbalen)
hier doen wij ongeveer 3 a 4 weken mee. nl op maandags word goed uitgemest en dan elke dag de keutels der uit.
de ene maakt een smeerboel tegenwoordig van haar stal en mn grote houd haar stal vrij schoon maar daar moet veel stro in ivm der gewicht en eventuele leggers op de punt van de elleboog.
nou ja en mn shet krijg voor shet ook een flinke strobed;)

dit is btw voor 3 stallen.

met een kuilbaal doen we ongeveer 1.5 tegenwoordig.
hiervan voeren we een paard van 1.65, een pony met nu nog veulen aan de voet van 1.40 en een shetlandertje. we voeren toch redelijk onbeperkt(soms zit er een uurtje tussen).
ik heb vandaag bi jde loonwerker hier uit het dorp een kuilbaal laten brengen, maar hier werd ik niet blij van. hoefde slechts 30 euro te betalen maar echt dat ding is verrote nat dus morgen de ene helft van de stal maar benutten zodat alles uitgeschud kan. hij ruikt nog wel goed maar toch...
we gaan morgen naar een man waarvan we vorige jaar echt topkwaliteit kuil hadden gekocht voor 30 de baal(hopelijk heeft hij wat over en voor de zelfde prijs:))

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:46

hagelslag schreef:
ik vind de prijzen echt afgrijselijk!

okee voor stro vind ik het meevallen:
wij kunnen bij de buurman rondbalen kopen voor 20 euro.(vrij grote rondbalen)
hier doen wij ongeveer 3 a 4 weken mee. nl op maandags word goed uitgemest en dan elke dag de keutels der uit.
de ene maakt een smeerboel tegenwoordig van haar stal en mn grote houd haar stal vrij schoon maar daar moet veel stro in ivm der gewicht en eventuele leggers op de punt van de elleboog.
nou ja en mn shet krijg voor shet ook een flinke strobed;)

dit is btw voor 3 stallen.

met een kuilbaal doen we ongeveer 1.5 tegenwoordig.
hiervan voeren we een paard van 1.65, een pony met nu nog veulen aan de voet van 1.40 en een shetlandertje. we voeren toch redelijk onbeperkt(soms zit er een uurtje tussen).
ik heb vandaag bi jde loonwerker hier uit het dorp een kuilbaal laten brengen, maar hier werd ik niet blij van. hoefde slechts 30 euro te betalen maar echt dat ding is verrote nat dus morgen de ene helft van de stal maar benutten zodat alles uitgeschud kan. hij ruikt nog wel goed maar toch...
we gaan morgen naar een man waarvan we vorige jaar echt topkwaliteit kuil hadden gekocht voor 30 de baal(hopelijk heeft hij wat over en voor de zelfde prijs:))

Doe jij 3 a 4 weken met zo'n plastic verpakte baal? maar die moet je toch in ong. 1 week op voeren? gaat ie niet kapot? (dan is dat misschien ook nog een optie voor mij) Ik ben ook altijd chronisch op zoek naar hooi, maar t is overal zo duur nu :(

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:01

Wij hebben op stal zon soort Duit's kruidenhooi, mooi groen, grof stengelig hooi.

300,- per ton , tel maar uit hoe duur eht is, en dat schijnt op dit moment een vrij normale prijs te zijn voor goed hooi......