stef schreef:Halster en mee lopen kent ze overigens en doet ze prima, dus druk etc kent ze ook. Koeienband? Hmmz, en zet je ze dan ook met 2 touwen vast? Dus zowel aan de band als aan het halster?
Ja. Zo is de kans op achteroverklappen weg. Bij de koeienband kunnen ze zich juist niet ophangen en de druk komt niet op het hoofd, maar op de bovenkant hals. Schijnbaar geeft dat een andere reactie als wanneer ze in het halster gaan hangen.
Maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik zag al een aantal inspirerende tips voorbijkomen.
Misschien zou je de koeienband kunnen bewaren voor als ze inderdaad echt gaat hangen.
Ik heb het bij mijn toen 10 maanden oude veulen gedaan uit veiligheid, maar die was ook zo makkelijk met meelopen en ik heb eigenlijk nooit problemen gehad. Iedere keer als ze naar achteren wilde, kreeg ze druk vanuit de bovenkant hals vanuit de koeienband en dat was genoeg. Het halster is lastiger, want die geeft een vervorming van het halster als ze gaan hangen, waardoor er op het hoofd pijnlijke druk komt, die weer voor extra paniek kan zorgen.
Bovendien ben ik net als jij altijd bang dat ze het halster of het touw of de musketon kapot trekken.
Vandaar dat ik bij de grote altijd voor een koeienband kies. Dat geeft me een veilig gevoel