" ohhnee, zijn manen"!!

Op stal word ik ook wel mevrouw poets genoemd. Ik kan er echt niet tegen als ik ga rijden en me paard heeft een poepvlek op zijn kont.
Ook kan ik er echt niet tegen als me paard zwarte, vieze, klitterige manen heeft. Ik heb een Palomino, en die heeft nou eenmaal lange, witte manen.( die ik er eeeecchhhttt niet af ga halen)
Hij houd er onwijs van om in de bagger te rollen. En dan haal ik hem uit de paddock of buitenbak en dan is die bijna niet meer te herkennen. Die vacht krijg ik nog wel schoon maar die manen.

Zijn staart was ik gewoon als het te smerig is. Dit kan ook nog wel in de winter maar die manen...

Ik heb geen warm water op de spuit plaats en ik vind het ook niet leuk als ik hem iedere week zijn manen moet wassen. En in de winter doe ik dat het liefst helemaal niet.
Als ik zijn manen net heb gewassen vlecht ik het altijd in voordat ie los gaat. zo word het minder vies.
ik kan de vlechten niet lang inlaten want dan schuurt meneer de hele boel eraf

Ik gebruik ook Cowboy Magic en Equistar om het zacht en goed doorkambaar te houden.
hij word in de ochtend buiten gezet bij zijn vriendjes. Daarom kan ik het niet altijd vlechten voordat hij los gaat.
Ik heb dit topic aangemaakt met de vraag hoe andere het oplossen..of ze er misschien trucjes voor hebben.
Ik zal vast niet de enige zijn die last heeft van deze, achh hoe kan je het noemen...lichtelijke vorm smetvrees.

ik hoop op leuke tips en trucs!!