Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoyCiej007 schreef:Vrij simpel lijkt mij dat...... toch?
Dagelijks de drollen en evt. hele natte plekken eruit scheppen met mestvork, liefst meerdere malen per dag,
en dan, afhankelijk van hoe 'vies/schoon' je paard is en hoeveel/vaak hij op stal staat, 1/2/3 keer per week uitmesten.
Het schone en vrij schone stro gooi ik allemaal in 1 hoek, de rest (onderlaag en echt vieze prut) haal ik er uit, vervolgens wordt het redelijk 'schone' stro weer netjes uitgespreid over de hele bodem, (dat wordt dan de nieuwe onderlaag) en gaat daar nog eens wat nieuw schoon stro overheen, hoeveelheid hangt af van de hoeveelheid 'oud schoon stro' dat je nog kan gebruiken voor de nieuwe onderlaag.
Falona schreef:Ik ben bang dat dat geen optie is. Als ze er al aan mee willen werken, wat ik ten zeerste betwijfel. Er staan bij ons 180 paarden, als ze dat voor de een doen, dan moeten ze dat voor de rest ook doen en dan liggen heel de gangen bezaaid met stro. Om nog maar niet te spreken over het stro dat dan in rook op gaat
Falona schreef:@laresidence: je moet iets met zoveel paarden op stal. De manegepaarden gaan idd via het oppotsysteem en worden idd eens in de week gemest. De pensionners moeten het zelf regelen. Zoveel mensen, zoveel wensen. Het moet voor het personeel ook werkbaar blijven.
Falona schreef:Ik ben bang dat dat geen optie is. Als ze er al aan mee willen werken, wat ik ten zeerste betwijfel. Er staan bij ons 180 paarden, als ze dat voor de een doen, dan moeten ze dat voor de rest ook doen en dan liggen heel de gangen bezaaid met stro. Om nog maar niet te spreken over het stro dat dan in rook op gaat