Pensionstal -> alleen voor je paard of ook voor jezelf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amaretto27

Pensionstal -> alleen voor je paard of ook voor jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 19:03

Voor mensen die hun paard op een pensionstal hebben staan of voor mensen met een pensionstal:

Kijk je vooral naar de mogelijkheden voor je paard of ook voor jezelf?

Ik heb op verschillende pensionstallen gereden en met m'n eigen paard tot nu toe op 2 verschillende stallen gestaan. Ik kijk nu vooral naar de belangen van m'n paard. Maar wat me wel opvalt is hoe verschillend de sfeer op de stallen is.

Er zijn stallen waar veel met elkaar gedaan word en tussen de pensionklanten ook echt een leuke sfeer is en het echt een groep met elkaar is. Anderen komen alleen voor hun paard en gaan weer weg en praten zo af en toe eens met iemand, maar doen verder nergens aan mee.
Op de ene stal word veel georganiseerd, zoals een barbeque, spelletjes dag, sommige groepjes gaan met elkaar opstap, uitjes naar paardenevenementen, wedstrijden enz. Bij een ander kom je gezellig bij de eigenaar van de stal in huis een bakje thee of koffie drinken en praat je over van alles. En soms word er helemaal niks gedaan. Niks georganiseerd, onderling niet een echt gezellige groep en kom je alleen voor je paard en that's it.

Wat zijn jullie ervaringen en hoe gaat het bij jullie op stal en wat doen jullie er zelf aan?
Vind je het belangrijk dat je in een gezellige groep zit op je pensionstal of ga je liever gewoon alleen met je paard bezig en dan weer naar huis?
En voor mensen die zelf een pensionstal hebben: wat doen jullie eraan om de sfeer zo goed mogelijk te houden? Organiseer je wel eens wat en hoe zie jij jezelf tegenover de klanten? Als een echte baas of als gelijke?

Monaparte

Re: Pensionstal -> alleen voor je paard of ook voor jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:07

Leuke discussie. Ik ga volgende week verhuizen van stal. Vind ik heel spannend voor mijn paardje. Daar kijk ik eerst naar in het zoeken. Toen ik iets gevonden had, heb ik me wel afgevraagd hoe het voor mij zou zijn. Ik kom van een manege, waar heel veel georganiseerd werd en iedereen van de pensionklanten elkaar kende. Ik ga nu naar een pensionstal waar ook wel dingen georganiseerd worden, maar anders dan in de manege. Eerlijk gezegd denk ik dat het voor mijn paard uiteindelijk weinig uit gaat maken en dat het alleen voor mij veel beter wordt nu omdat het dichterbij is......

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:09

Op de eerste plaats moet mijn paard er fijn staan en heb ik een aantal criteria waarvan ik vind dat deze voor mijn paard aanwezig moeten zijn.
Daarnaast heb ik natuurlijk eigen wensen qua facaliteiten maar daar wil ik best een beetje in schuiven.

Persoonlijk sta ik liever niet op een grote drukke stal (als in: veel rennende kinderen) ik zal dus ook absoluut niet snel voor een manege kiezen. Dit vind ik ook rustiger voor mijn paard.
Een gezellig groepje met enkele activiteiten is natuurlijk altijd leuk, wil me wel een beetje 'thuis voelen' op stal. Echter heb ik geen behoefte aan 'moeten' en 'iedere week'.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:10

Intressant topic!

Mijn paardje staat op een leuke stal, met veel 'extra's' om zo maar even te noemen.
Hij komt iedere dag minimaal 5 uur buiten, we zijn zo in het bos, een ruime stal, goed voer etc.
Hij staat heerlijk met 5/6 andere paarden buiten, en heeft echt vriendjes om zich heen.
En zo zijn er nog meer pluspunten, die ook voor mij ideaal zijn O:)
Er is gewoon erg veel luxe aanwezig, en er is wel altijd wat te regelen.

Maar niet alleen voor de paarden is het erg leuk, gezellig etc. daar.
Ook voor mij, vind ik het erg gezellig.
Een leuke groep met paardeneigenaren, iedereen doet net iets anders, van westernruiters tot dressuurruiters, en ik pas er ook heerlijk tussen (recreatie).
Er word onderling veel georganiseerd, gekletst, geholpen etc.

Dus ja, het is een combinatie van "en en".
Kort om: we hebben het goed getroffen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:12

Ik kijk bij de keuze voor een stal meer naar het wensenlijstje van m'n paard, dan dat van mezelf. Ik kom er gemiddeld misschien een uur per dag, zij moet er 24/7 doorbrengen. Natuurlijk moet ik me er ook thuis voelen, maar dat voel je vaak al aan als je de eerste keer het erf op stapt :)
Soms met z'n allen wat doen vind ik ontzettend leuk, maar max een paar keer per jaar, niet wekelijks ofzo..

edit: wat Pion zegt is eigenlijk precies wat ik ook bedoel :+

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:12

Op het moment sta ik op een pensionstal waar ik zelf moet mesten.
Paarden worden overdag 4 uurtjes in de paddock gezet en er weer uit gehaald. In het weekend moeten we alles onderling regelen. Er staan ongeveer 30 paarden op stal, er is opzich wel gezelligheid. Op het moment ben ik op zoek naar een ander plekje waar ze langer buiten kan staan. Ik kies dus uiteindelijk voor m'n paard!
Laatst bijgewerkt door La_ruette op 24-10-11 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:14

Voor het paard :j
Paardje heeft een buitenbox en kan lekker met zn koppie naar buiten
Sochtends zn brokjes en hooi ,Daarna gelijk naar buiten
Savonds rond 6 u ofzo weer naar binnen ,weer brokjes en hooi....
Word elke dag gemest.
Ook in de winter komt hij elke dag een aantal uren buiten :j

Kan zelf alleen buitenrijden want er is momenteel nog geen bak :')
voor derest kan ik afspuiten daar en thats it wat betreft de faciliteiten voor mezelf

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:18

Ik ga nu naar een stal waar ik zeker weet dat mijn paard genoeg en op tijd te eten krijgt, een dikke laag stro in zn stal heeft en een ruime stal heeft. Alles wordt er gedaan, wat een voordeel is voor mij, maar daar betaal je dan ook voor. Nadeel voor mij is ook dat de sfeer tussen klanten onderling minder gezellig is dan op een andere stal waar ik heb gestaan.. maar daar moest ik alles zelf doen en kregen de paarden niet altijd goed en op tijd te eten. Eindstreep: paard heeft hier evenveel voordelen als ik :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:20

Ik wil niet op een stal staan waar je onderling van alles moet doen. Ook hoef ik niet zo nodig met mijn stalgenoten uit. Op de stal waar ik stond had ik wel veel vriendinnen die als het er op aan kwam er allemaal waren.
Paard moet van mij schoon,droog en er blij bij staan. Goed eten en je moet wat kunnen overleggen met de stalhouder.
Ik stond toevallig op een grote stal met manege maar het was daar zo goed geregeld dat je echt geen last had van kinderen. Alleen op zondag middag waren er veel kinderen maar dan ging ik niet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:21

Ik ben voor mijn paard gaan kijken :)
Ik kwam er na 1,5 maand achter dat we een kantinetje en een wc enzo hadden op stal :)) Maakt mij wat uit :+

Paardlief staat er prima en in overleg kan heel veel, en dat vind ik heel belangrijk :)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:22

Ik kies vooral voor het paard, dat die het er goed heeft. Hij gaat nu nog steeds overdag naar buiten, 's avonds komt hij in een stal waar hij door de speilen contact kan hebben met zijn buren. Hij krijgt prima kwaliteit kuil van eigen land. We hebben sinds deze week een mooie nieuwe bodem in de bak liggen dus rijden gaat ook prima. Momenteel staan er niet zoveel pensionklanten dus het is er lekker rustig nu. Tuurlijk vind ik het leuk dat je een beetje goed met je stalgenootjes kan, maar het is voor mij absoluut geen must. Ook hoef ik niet zo nodig bij de eigenaren van de stal over de vloer te komen. Nee als ik gewoon lekker mijn ding kan doen en mijn paard het naar zijn zin heeft ben ik tevreden.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:22

Ik heb een aantal "eisen" voor mijn paarden, waarvan voldoende ruwvoer, schone stal en iedere dag weidegang in groepsverband. Voor mijzelf had ik voorheen eigenlijk weinig wensen. Alleen dat ik niet zelf met water etc moest gaan zeulen of voordat ik naar mijn werk ga, de paarden nog naar buiten moet doen. Daar is wel verandering in gekomen sinds die koude winters.

Ik ben 1,5 jaar geleden eens gaan kijken op een andere stal met weidegang iedere dag, maar waar wel ook een binnenbak bij zat. Ik was zelf te zuinig (was duur), maar vriend-lief zei: "Je werkt kneiterhard voor die paarden, betaalt je suf. Ze hebben ook alles voor zover mogelijk. Alleen jij kan maanden niks met de paarden omdat er geen binnenbak is en we met de trailer niet weg kunnen in de sneeuw (woon in Heuvelland)." Hij heeft dus ook de stalbaas gebeld en gezegd dat we gingen.

En ik moet zeggen: Het is echt superfijn! Ik heb zo veel meer plezier aan de paarden nu ik lekker het hele jaar door kan werken met ze zonder moeilijk te hoeven doen. Zij hebben het net zo goed als op de vorige stal, maar ik veel beter!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:23

Leuk dat iedereen 'paard' zegt, maar waarom staan er dan zo veel paarden op pensionstallen waar ze in de winter helemaal niet buiten komen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:25

Sodeletuut schreef:
Leuk dat iedereen 'paard' zegt, maar waarom staan er dan zo veel paarden op pensionstallen waar ze in de winter helemaal niet buiten komen?

omdat de mensen die hier reageren misschien gewoon paarden hebben die buitenkomen??

Je vraagt toch ook niet ''wie is er linkshandig'' en als er dan 4 reacties komen ''ik niet'' > ja maar hoe kan het dan dat er toch mensen linkshandig zijn...
:')

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:29

Beide moet goed zijn!
Als mijn paard er niet goed staat, heb ik het niet naar mijn zin en als de sfeer op stal niet goed is, merk je dat vaak ook aan je paard.
Ik hou er niet van wanneer er steeds wat georganiseerd wordt en verwacht wordt dat je "leuk" meedoet.
Je hoeft niet met iedereen vrienden te zijn vind ik, maar wel vriendelijk tegen elkaar zijn.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:30

Sodeletuut schreef:

Omdat deze mensen, die nu reageren, het anders hebben geregeld? :)
Mensen zijn niet allemaal het zelfde, dus de keuzes/belangen zijn ook verschillend.

Gelukkig hebben onze paarden enorme mazzel (in mijn ogen)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:31

Randvoorwaarde! Het paard moet er fijn staan! Heb ooit op een stal gestaan waar mijn pony echt geen fijn plekje had, en daar heb ik van geleerd: zoiets nooit meer.
Dus op zijn minst genoeg weidegang. Als zij er fijn staat wil ik best een beetje schikken in mijn eigen wensen. Maar natuurlijk wil ik me als ruiter ook wel prettig voelen op een stal, en als er mensen zijn waar je goed mee overweg kan, en iedereen ook een beetje betrokken is bij elkaar en elkaars dieren hecht ik daar toch wel veel waarde aan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:32

IK heb de 'mazzel' dat mijn stal van 8 boxen naar nog eens 50 boxen is gegaan. Incl binnenbak, poetsplaats, kantine,stapmolen, longeerkraal etc etc.

Vroeger zaten we onder een dekentje in de stal en gingen we in het woonhuis naar de wc, het erf was een zooitje maar de paarden hadden alle ruimte en in de zomer had ik tig hectare weiland om in te mennen. Soms heb ik nog wel heimwee naar die tijd maar eigenlijk heb ik het en mijn paarden nu niet verkeerd. Paardjes staan 24/7 buiten en ik kan me opwarmen in de kantine. Heb er inmiddels leuke mensen bij leren kennen en ben er momenteel op vrijwillige basis aan het werk.
Het is jammer dat ik niet meer kan rijden maar ik zou wel overal gebruik van kunnen maken(tegen extra betaling omdat ik nog gestald sta voor de prijs van de beginperiode, maar dat vind ik dan ook niet meer als normaal.)

Ik kies zeker in eerste instantie voor mijn paarden. Maar omdat paarden een hobby zijn en een hobby moet leuk zijn kies ik ook zeker voor mijzelf. En ik kan hier op zo'n manier mijn paarden verzorgen dat ik het goed vol houd met mijn slechte rug. Ik moet er niet aan denken alles met de hand te doen, hooibalen slepen ergens op een afgelegen weiland waar s'avonds geen licht is.

BTW op deze stal komen de paarden in de winter een aantal op de paddock. Zomers is er mogenlijkheid tot 24/7 buiten (graag zelfs) maar slechts een handje vol mensen maakt daar gebruik van.

En natuurlijk zijn er + en - punten maar heb na 25 jaar paarden wel geleerd dat dat overal zo is.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 24-10-11 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:32

Naaltje schreef:
Sodeletuut schreef:

omdat de mensen die hier reageren misschien gewoon paarden hebben die buitenkomen??

Dat zou inderdaad kunnen, dan zijn die paarden geluksvogels, maar dit soort topics komen vaker voorbij, en dan roepen ook de mensen waarvan de paarden 's winters 23/7 binnen staan dat ze voor het paard kiezen. :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:33

Sodeletuut schreef:

Het blijft meestal afwegen... Naar buiten is een pré, maar niet altijd mogelijk wanneer je de verdere verzorging en mogelijkheden (bereikbaarheid, goede bak etc ) niet goed genoeg zijn naar je zin.

Mijn paarden staan overgens nu thuis ;)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:35

Naaltje schreef:
Sodeletuut schreef:

Je vraagt toch ook niet ''wie is er linkshandig'' en als er dan 4 reacties komen ''ik niet'' > ja maar hoe kan het dan dat er toch mensen linkshandig zijn...
:')

Ik ben linkshandig ;) En de paarden komen niet allemaal buiten omdat je dat niet altijd voor het kiezen hebt. Er zijn bij mij in de omgeving niet veel pensionstallen waar de paarden in de winter overdag voor langere tijd buiten worden gezet. Die er wel zijn, zijn voor mij te ver weg om te fietsen. Dus ik ben nu al heel blij dat het zo lang mooi weer blijft, en dat ze nu dus overdag nog lekker naar buiten gaan. Natuurlijk zie ik het liever anders, dus dat ze overdag buiten komen in de winter, maar ik heb daarvoor in de buurt geen geschikte pensionstal. Maar buiten dat heeft het paard het prima daar.
Misschien een beetje offtopic, maar goed.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:48

Ik vind de sfeer zeker erg belangrijk! Indirect heeft mijn paard het ook minder naar zijn zin als ik het minder naar mijn zin heb. Waarom? Omdat dat zicht bij mij uit in minder komen, sneller weggaan etc. Maar andersom ook: als ik merk dat mijn paard niet lekker in zijn vel zit, ga ik dat ook overnemen..

Ik ben absoluut geen manege-mens. Ten eerste omdat de maneges in onze regio géén land aanbieden. Ik wil dat mijn paard zeker een x-aantal uur per dag buiten komt. Daarbij is er een gigantisch overschot aan paarden en eigenlijk een tekort aan stallen, waardoor ze best tjokvol staan en je daardoor gerust met 15-20 man in de bak aan het rijden bent op spitsuur. Je zou zeggen "dan kom je toch op een andere tijd", maar ook die tijden zijn vrij druk (behalve 's ochtends voor 10.30) en het werk laat dat natuurlijk ook niet altijd toe. Losgooien is ook drama, want daar is de wachtrij ook lang.. Uitzonderingen op de regel betreft voer of wat dan ook, zijn bij sommige stallen wel te maken, maar tegen betaling. En gezien een gemiddelde stal op een manege hier tussen de 375 en 475 zit, is dat een behoorlijke duik in het zakkie.

Grote pensionstallen waar van alles geregeld wordt en waar het bijna verplicht is om aan dingen mee te doen, ben ik ook niet zo van. Daarbij vind ik het er bij grote pensionstallen heir in de buurt ongeveer hetzelfde eraan toe gaan als op maneges. Daarbij ook nog: hoe meer mensen, hoe meer gezeur en natuurlijk bij de paarden het licht niet in elkaars ogen gunnen, het kritiek etc. Ik weet niet of dat toevallig alleen in deze regio is, maar bij de stallen die ik heb bezocht van ex-stalgenootjes, ging het er allemaal zo aan toe. En ook het land: de pensionstallen die land bezitten, hebben ongeveer wel een gelijk aantal. Hoe meer paarden, hoe meer er verdeeld meot worden en hoe korter je paard buiten komt. Vaak is het hier wel wat makkelijker om een uitzondering op de regel te maken, maar dan in overleg met een stalgenootje. De stalhouders zijn een stuk zakelijker ingesteld en meer op winst belust dan die van een kleinere pensionstal.

Kleine pensionstallen (zoals bijv. een eigenaresse met 2 paarden die een box overheeft ofzo) is ook neit mijn ding, ik denk dat ik dan het gevoel ga krijgen dat ik teveel op mijn vingers wordt gekeken. Daarbij is altijd maar alleen op stal zijn ook niet leuk.

Leuk groepje is een paard of 7 - 12, dan heb je toch al snel 15-25 mensen op stal rondhangen. Niet te weinig mensen, maar toch ook weer genoeg zodat je eigenlijk nooit helemaal in je uppie staat. Leuke dingen die georganiseerd worden, maar dat je je niet verplicht voelt om te móéten. Gezellig een bakkie met z'n allen doen, maar je ook niet banketstaaf te hoeven voelen als je er geen zin in hebt of naar huis moet ofzo. Gewoon dat het leuk is om je stalgenootjes te smsen (of een smsje te krijgen) dat je naar het strand of bos gaat en of mensen zin hebben om mee te gaan enzo.
Waar je paardje lekker buiten staat, waar je onderling regelt (incl. eigenaresse en het ligt dan natuurlijk aan het bedrag wat je betaalt of je dat zelf doet of dat het service is) dat de paarden buiten komen en ook weer binnen. Meestal is er op zo'n kleinere stal ook sneller iets te regelen qua ander voer, een apart iets omdat je paard kreupel is, ziek is etc.
Een stal waar je veilig naar huis kunt gaan, omdat je weet dat áls er iets is, de eigenaresse je binnen een minuut belt en de 5 minuten dat je onderweg naar stal bent, de eigenaresse al het voortouw neemt om je paard te helpen. Ja, dat vind ik ook een erg belangrijk aspect. Heb in het verleden op een stal gestaan waar niemand bijwoonde, ging echt niet altijd met een fijn gevoel naar huis. Want wat nou als er 's nachts wat gebeurd? Heb ook een blauwe maandag op een manege gestaan, waar je zou denken dat het altijd druk is en dat er controle genoeg is. Maar hoorde vaak genoeg van pensionklanten dat ze hun paard ziek hadden aangetroffen en dat niemand iets had gemerkt.. Ook geen fijne gedachte.

Nu blijf ik er zeker bij dat dit regio afhankelijk is. Heb namelijk op een manege in Friesland stage gelopen en daar was de sfeer net zoals op een gemiddelde pensionstal. Ook was de controle op de paarden erg goed. Misschien ook omdat de stal wat kleiner was (27 boxen geloof ik, hier zijn het er minimaal 60), maar het echte manege gevoel heerste daar iig niet. Misschien ook wel de mentaliteit van de mensen, die is immers in de randstad wel wat anders dan in de provincies :D.

Wat dat betreft sta ik op de perfecte stal <3. En ja, dat mídden in de randstad :D. Het heeft me overigens wel 5 jaar gekost om de perfecte plek te vinden.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:54

Absoluut voor mijn paarden. Ik ben bewust op zoek gegaan naar een plekje waar mijn paarden zoveel mogelijk buitenkomen. En die heb ik inmiddels alweer een jaar geleden gevonden.
Paarden komen het hele jaar in de wei, voor mij het meest belangrijke.
De stallen voor s'nachts zijn heerlijk open en fris. Er wordt gemest ze staan lekker op stro en je mag je eigen voer neerzetten als je dat wilt. We hebben een buitenbak en een longeercirkel en heel veel mogelijkheid om lekker buiten te rijden.
Kortom ik heb zeer tevreden paarden en daar geniet ik ontzettend van. Oja en voor mijzelf is het ook gewoon een hele gezellige stal :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:05

Sowieso voor mn pony... T is een hengst en dat maakt het natuurlijk al heel lastig dus als je dan ook met alle geweld alle luxe wilt wordt het wel erg moeilijk :+
Maar goed, moet eerlijk zeggen, de eerste stal ben ik vooral voor mezelf weggegaan en daarna erachter gekomen dat t voor mn pony ook een hele goede zet is geweest (die ging van vreselijke chagrijn naar blije jonge hengst, zoals ie hoort te zijn), 2e stal ging ik weg omdat ik iets had gevonden waar ik al heeeeeel lang graag wilde staan. Was ook een hele fijne plek, maar toch steeds gezeur omdat t een hengst is (waarom laat je me dan toe maar goed) en daar ben ik na minder dan een maand zsm weggegaan toen mn pony tegen alle afspraken in zn uppie kwam te staan op dat erf (rest naar t land). Huidige stal gekozen omdat, nouja, omdat ik er terecht kon eigenlijk :+
Sta nu super, voldoet aan vrijwel alles wat ik wilde. Pony komt de hele dag lekker buiten, onbeperkt ruwvoer, ook van de winter komt ie buiten. Kleinschalig (en das voor hem toch écht het beste), vlak bij huis, hele fijne pensionhoudster. Sta met maar 3 andere paarden (althans, 1 box leeg dus nu 2 andere, beide van pensionhoudster) en t is gewoon een heel fijne sfeer. Alles is bespreekbaar, Biscuit wordt perfect verzorgd en mn pensionhoudster is onwijs aan het googlen en opletten geweest omdat ie een hele tijd erg aan de diarree was. Wordt echt meegedacht en geholpen en hij wordt net zo behandeld als de 2 paarden van de pensionhoudster :) Was enorm op stel en sprong verhuizen omdat Bis in zn uppie stond en compleet over zn theewater was, maar sta iig super :D
Sfeertje is gewoon relaxed, gezellig beetje babbelen. Verder heel veel ruimte voor mn spullen én een wc :+ Voor de rest... Tsja, ik had natuurlijk best enorme weilanden en een verwarmde kantine gewild, en een binnenbak en menweide, maar zeker met een hengst moet je concessies doen. Ben al heel erg blij dat er geen gezeur over hengsten is (andere 2 zijn ook hengsten), dat hij de hele dag buiten staat en altijd wat te knabbelen heeft.

Denk dat je in veel omgevingen met een hengst de luxe niet hebt om voor jezelf kritisch te zijn, dan moet je gewoon daar gaan staan waar je mág staan :+
Maar buiten dat; belangen van Bis gaan altijd voor die van mij. Scheelt wel dat we allebei niet tegen een grote stal kunnen en dat ik me écht niet chill voel op een dure sportstal ofzo, waar Bis blij is ben ik ook blij, maakt het een stuk makkelijker :D

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:10

Ik sta op een redelijk luxe stal voor zowel pony als mezelf.
Maar ik kan met zekerheid zeggen dat ik daar voor de pony sta.

Ik kom om mijn pony te verzorgen en niet om te socializen, absoluut niet. Als ik de stal voor mezelf zou kunnen hebben zou het helemaal toppie zijn :D :+