Weitje groot genoeg ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

herbielover

Weitje groot genoeg ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 15:19

Wij willen misschien gaan verhuizen is nog niet zeker
En nu hadden mijn ouders dus een huis gezien
Met een klein paarden weitje erbij
Nu wou ik vragen of dat groot genoeg zou zijn voor een fjordje.
(vrees van niet)
Het is een huis met 917 m² grond
Er is een foto van maar ik weet niet of ik die in het openbaar mag tonen
Dus doe ik het maar niet.

Ik weet niet of dit hier goed staat

Gr. Romy

floor44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:38

Dat is moeilijk zo te bepalen denk ik. Het is afhankelijk van de omstandigheden denk ik. Je ziet tegenwoordig overal paarden op kleine stukje grond staan, dus het lijkt aardig geaccepteerd. Wanneer je een stal kunt bouwen met een uitloop en je kunt bijvoorbeeld regelen dat je pony 's zomers bij iemand anders in de wei kan staan, lijkt het me prima. Ik zou wel thuis ook voor een vriendje zorgen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:40

als je het niet erg vind om het hele jaar door bij te voeren lijkt me dat stuk grond altid beter dan wat sommige paarden hebben (alleen) een stal van 4 x4 als ze geluk hebben.dus ik zeg waarom niet.

marionblo

Re: Weitje groot genoeg ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:28

Ik vind het te klein, tenzij je ouders bereid zijn bijna alle grond om te keren/zand op te brengen.
Blijft er weinig tuin over.
Daarbij komt dat ik vind dat je een pony niet alleen moet houden; shetje ofzo erbij.

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 16:55

floor44 schreef:
Dat is moeilijk zo te bepalen denk ik. Het is afhankelijk van de omstandigheden denk ik. Je ziet tegenwoordig overal paarden op kleine stukje grond staan, dus het lijkt aardig geaccepteerd. Wanneer je een stal kunt bouwen met een uitloop en je kunt bijvoorbeeld regelen dat je pony 's zomers bij iemand anders in de wei kan staan, lijkt het me prima. Ik zou wel thuis ook voor een vriendje zorgen.

er staat een stukje terug in de tuin al een soort van stal (schuilstal)

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 16:56

marionblo schreef:
Ik vind het te klein, tenzij je ouders bereid zijn bijna alle grond om te keren/zand op te brengen.
Blijft er weinig tuin over.
Daarbij komt dat ik vind dat je een pony niet alleen moet houden; shetje ofzo erbij.

in de weien naast zich staan wel paarden als ik op de foto kijk
van de verkoop site

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 17:04

Afbeelding

dit is het weitje

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:05

als je die palen weghaalt, gras erneer zet, shet erop is die klaar!!

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 17:06

liekec schreef:
als je die palen weghaalt, gras erneer zet, shet erop is die klaar!!

zou er miss geen fjordje opkunnen :o

BullyCotton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:10

Ik zie er geen probleem in, paddockje van maken, en af en toe kijken in de buurt of je in de weekenden je paardjes op een weitje met gras kan zetten? Of af en toe niet alleen hooi maar ook pas gemaait gras voeren, zullen ze vast waarderen :p

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:11

zou kunnen, moet je wel goed bijvoeren en de wei in stukken verdelen zodat zodat dat gras kan groeien.. en wil je je fjord dan alleen? lijkt me dat er ook nog een shet bij moet of niet?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:13

Heb je enig idee wat de afmetingen zijn? Op zich moet het wel kunnen, zelf vind ik het wel belangrijk dat het iig lang genoeg is dat ze even goed kunnen rennen en bokken en dus ook echt even hun energie kwijt kunnen. En als het achteraf is, is er vast wel ergens een grotere wei waar je idd in de weekenden of vakanties ofzo de paarden in het gras kan zetten.

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 17:13

xchanel01 schreef:
zou kunnen, moet je wel goed bijvoeren en de wei in stukken verdelen zodat zodat dat gras kan groeien.. en wil je je fjord dan alleen? lijkt me dat er ook nog een shet bij moet of niet?

en kan iid ook wel een shetje bij ja maar ik d8 in eerste instantie
omdat er paarden naast staan dat die daar dan ook contact mee
kan maken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:13

Je Fjord kan misschien wel, al vind ik het vrij klein.
Maar wat ga je erbij zetten? Hou je dan genoeg ruimte over?

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 17:15

Mellis86 schreef:
Heb je enig idee wat de afmetingen zijn? Op zich moet het wel kunnen, zelf vind ik het wel belangrijk dat het iig lang genoeg is dat ze even goed kunnen rennen en bokken en dus ook echt even hun energie kwijt kunnen. En als het achteraf is, is er vast wel ergens een grotere wei waar je idd in de weekenden of vakanties ofzo de paarden in het gras kan zetten.

ja wei ligt hier in de buurt genoeg het huis ligt overgins ook nog een zeg maar 10 m
van de manege dus miss dat je daar miss een weitje kan huren

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:19

In principe is dat te klein om op een fijne manier een paard te houden. Een rijbak van 20 x 40 meter is al 800 m2 , en dat is al niet fijn om een paard constant op te houden , èrg geestdodend , geen mogelijkheid om te grazen en een paard alleen willen zetten getuigt sowieso al niet van veel dierenliefde.

Het is überhaupt maar de vraag hoe veel er voor een paardje over blijft als het huis + tuin er ook nog af moet..... dan nog plek voor opslag van hooi / stro / zadel / voer / kruiwagen enzo , plek voor de mesthoop , afvoermogelijkheid van de mest , wellicht een oprit....dat gaat allemaal van de loopruimte voor het beestje af.

Tenzij je er een pony bij zet , de hele boel voorziet van een laag zand en je een wei er bij kunt huren waar je ze elke ochtend naar toe kunt brengen , zou IK er niet aan beginnen.

Het zijn paarden , geen cavia's. Beesten moeten in principe dagelijks even lekker de benen kunnen strekken en gek kunnen doen , tenminste in de zomer lekker op de wei...niet op zo'n geestdodend postzegeltje gedumpt worden.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:21

Als je nu van dit stuk een paddock maakt en in de zomermaanden kijkt of je je paardje niet bij bv de buren op het gras kunt hebben, zie ik geen problemen.
Mijn paarden (momenteel 3 volwassen paarden, 2 veulens van dit jaar en een mini) staan van 1 okt tot 1 mei 's nachts op stal en overdag (in 2 verschillende koppels) in de paddock (20m x 30m, gebruiken we ook als bak). Het land hier is te nat om ze in die periode op te zetten (al staat mijn mini nu nog in de voortuin het gras kort te maken.. ;) ). Van 1 mei tot 1 okt huur ik van mijn buurman een stuk weiland waar ze dag en nacht op staan en als het weer heel slecht is staan ze er overdag en staan ze 's nachts op stal.

Een fjordje moet dus op zo'n stuk wel kunnen, al zou ik er wel een shetje oid bijzetten, zodat hij gezelschap heeft!

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 18:33

we zijn nog niet bij het huis wezen kijken dus kijk foto kan veel zeggen
maar misschien is het in het echt wel kleiner of groter
ik heb wel nog een foto van de wei van een andere hoek genomen
maar die moet ik eerst ff zoeken..
me moeder gaat morgen met de makelaar bellen om een bezichteging aan te vragen
het huis is echt een koopje dus er is wel nog geld over
om het een en ander te verbouwen na wens

@pmarena er zitten achter het huis 2 grote berggingen waar eventueel
het stro hooi enz kan staan de tuin in ong 100 m lang dus we hebben eventueel
nog plaats om nog berghokken aan te bouwen...

miss kunnen we bij de manege een wei lenen/huren voor in de weekenden/doordeweeks
of bij een boer

ik zal ff die ene foto zoeken van de andere kant van de wei...
Laatst bijgewerkt door herbielover op 23-10-11 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 18:36

Afbeelding

naar die ''uitkijktoren'' moet u niet kijken
zo'n crap word toch meteen afgebroken :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:41

Mja het lijkt mij een stukje van 10 x 40 meter ofzo ?

Leuk voor wat geitjes , of overnachtingsplek voor 2 ponies (mits er zand / bestrating op komt) maar niet voor 24 / 7 / 365 , dat wordt echt sneu op zo'n strookje :=

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 18:42

pmarena schreef:
Mja het lijkt mij een stukje van 10 x 40 meter ofzo ?

Leuk voor wat geitjes , of overnachtingsplek voor 2 ponies (mits er zand / bestrating op komt) maar niet voor 24 / 7 / 365 , dat wordt echt sneu op zo'n strookje :=

ja daar geef ik u gelijk in
daarom kunnen we in de omgeving nog kijken voor een weitje
voor erbij te pachten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:47

Ik vind het ook te klein. Ze kunnen nooit eens flink uit hun plaat gaan, daar is het te klein voor. Een pony alleen zou mss net kunnen, maar of de pony daar zo gelukkig van wordt?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:47

Vraag aan de verkopende partij of zij niet weten waar je een stukje bij kunt huren ! zij willen graag verkopen en kennen de buurt. Als ik de foto zo zie lijkt het me niet onmogelijk om ergens een strook bij te huren.
Mijn eerste huis had ook 350m2, ik had daar 3 paarden staan, stal met uitloop en aan de overkant huurde ik een weide van bijna 1 hectare. Op een gegeven moment ging het me toch tegenstaan (dat het niet van mezelf was) en ben ik verhuisd en heb nu huis +2.5hectare.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:49

Buiten het feit dat het te klein is, is het al helemaal geen goed plan een pony alleen te zetten. Daar lijk je een beetje overheen te praten.

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 18:51

Mist schreef:
Vraag aan de verkopende partij of zij niet weten waar je een stukje bij kunt huren ! zij willen graag verkopen en kennen de buurt. Als ik de foto zo zie lijkt het me niet onmogelijk om ergens een strook bij te huren.
Mijn eerste huis had ook 350m2, ik had daar 3 paarden staan, stal met uitloop en aan de overkant huurde ik een weide van bijna 1 hectare. Op een gegeven moment ging het me toch tegenstaan (dat het niet van mezelf was) en ben ik verhuisd en heb nu huis +2.5hectare.

ja dat is natuurlijk prachtig een huis met 2.5 ha
maar daar zit ook een mooi prijskaartje aan natuurlijk :D
dit huis kunnen we nu kopen voor 99.000
en dat is een vraagprijs dus miss kun je nog lager gaan...

tja je kan niet meer als vragen idd als mijn moeder morgen met de makelaar belt
en we kunnen een bezichtiging aan vragen
zouden we het aan de eigenaar kunnen vragen