Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__Cindy__ schreef:Toen ik mijn paard pakte ging het andere paard heen en weer stappen/rennen. Omdat ik geen twee paarden tegelijkertijd mee kan/wil meenemen ben ik gewoon gaan lopen. Toen kwam de eigenaresse naar me toegelopen dat ik dat nooit meer mocht doen; ik kon nog beter een paard er los achterna laten lopen dan een paard achterlaten op de wei. Ik heb ja en amen gezegt en dacht; ik heb het altijd zo gedaan bij andere stallen...
.
__Cindy__ schreef:Oh, het levert wel discussie op. Laat ik de situatie verhelderen door even te laten weten dat twee paarden naast elkaar meenemen geen optie is. Ik moet langs de bakrand naar voren toe lopen en dat is ongeveer 1,50m breed. Dus als ik ze alle twee mee wil nemen moet ik ze achter elkaar laten lopen.
__Cindy__ schreef:Tevens staat er bij de inrit een groot hek dat open en dicht gaat als er mensen het pad op komen rijden. Ik kan er dus niet altijd vanuit gaan dat het hek dicht zit.
Zelf vind ik dat ik te weinig ervaring (of lef) heb om er twee tegelijkertijd mee te nemen. En dan wil ik dat ook niet proberen. Misschien is het inderdaad een idee om eerste het paard van de ander eruit te halen. Of iemand op wacht te zetten, om te zien wat het andere paard doet. Loopt het uit de hand dan kan diegene altijd nog ingrijpen. Tevens vind ik het ook iets wat paarden aan moeten leren; ik kan er niet altijd vanuit gaan dat er iemand is om mij te helpen.