ideaal voor 3 grote maat pony`s. Ze knoeien niet, en staan niet in de modder en omdat er 4 zijdes aanzitten, kunnen ze altijd eten, als de ene draait schuiven ze gewoon een zijde op.
Voorbeeld van de bak, nu staat hij alleen op een betegeld stukje, helaas geen foto ivm pc crash)

Nu heb ik een nieuwe uitdaging, een shetje.
Deze is te klein om mee te eten uit deze bak, en ik ben bang als ik een 2e bak maak op haar hoogte, de anderen dit eerst leegeten, en dan aan hun bak beginnen en de shet niks binnen krijgt
Ik heb wel meer ruimte om meer bakken neer te zetten, maar dan zou ik dus 4 andere voerbakken moeten maken en dat is nooit mogelijk op het beklinkerde stuk. Ik heb wel een bak en nog een paddock, maar de winter komt eraan en dan heb je weer modder
De enige oplossing die ik bedacht heb, is het stukje wat ik heb tussen de mesthoop en stal ( 2.70 x 1,5 meter ,hier staat alleen nog een stapel pallets met een1000 litervat met water op. blijft een L vormig stuk)
Als ik het poortje verwijder\openzet kan de pony erin, maar de andere dus ook, en het is te smal om de pony te laten draaien als een 2e erbij komt. ( en zo goed kennen ze elkaar nog niet, zijn nog echt de rangorde aan het bepalen)
Ik kan wel een soort kozijn maken, waar de pony wel doorkan, maar wat te laag is voor de overige 3.
Hoe doen jullie dit? Voeren van meerdere paarden op 1 stuk ) Nu heb ik de 2 weides open en staan ze 2 aan 2, en heb ik bij shet 2 bakken in de wei zodat ze altijd een bak hooi heeft. In de winter is de wei dicht en staan ze dus met 4en op paddock en de bak en worden 2 x daags bijgevoerd.
Misschien hebben jullie een idee waar ik nog niet aan gedacht heb