HELP....pony sleurd me mee!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber902

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 08:48

mazzeltje schreef:
Hoi! sta je bij van de Arend soms of bij van der Gun?? Mijn paard staat ook op Reyerscop, bij de fam. Brouwer. grappig dat we zo dicht bij elkaar in de buurt staan!
Ik heb bij van der Gun deze zomer wel een haflinger zien staan helemaal ingepakt met een vliegendeken...is dat die van jou??? Groetjes, Saskia


Jaaaaaaa, dat is hem. Maar ze staat nu ergens anders, wel op de rijerscop hoor. Gave pony he??? Nee hoor geintje. Maar ja dat was hem dus.

Amber902

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 08:51

PeppySan schreef:
Vraag eens raad aan emiel voest.
www.emielvoest.nl geloof ik.
Het probleem ligt volgens mij in de dominantieverhouding tussen jou en je paard. Je gewicht heeft hier niets mee te maken, je houding tegenover een paard wel. Als het met je gewicht te maken heeft, hoe zwaar moet je dan zijn om een shire de baas te kunnen? en ik ken volwassen mensen die een shetlander niet de baas konden.
Die trucken met de zweep en de hengstenketting en scherpere bitten lijken mij niet werken.
Als je moet kiezen tussen wegdoen of een cursus natural horsemanship dan wist ik het wel. Het is even sparen, maar ik denk dat je er veel baat bij hebt.
Trek je stoute schoenen aan en mail hem gewoon een keer met je probleem.
Succes

Oke, ik zal hem eens mailen. Hoe duur zou dat dan ongeveer zijn. En helpt het wel????

Amber902

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 09:09

CCCorine: Dat lijkt me wel een super goeie optie. Want als Amber er van door gaat gooit ze haar hoofd naar rechts. En dan valt er niets meer aan te trekken. En als ik dat dan zo doe zoals jij zei...word ze door mij aan de andere kant getrokken. Heel slim en dat ga ik zeker vanmiddag proberen.
Is het niet gevaarlijk en kan ze er niets aan over houden ofzo????
Ik heb dit trouwens wel een eerder gedaan toen trok ze me mee met longeren en toen dee ik de lijn van haar rechter door de linker bitring en dan door de linker ring van de singel. Resultaat....Amber trok ik ook en de ring van de singel brak af. Terwijl die heel stevig is. Jullie snappen nu zeker wel hoe sterk ze is he? hahaha. Maar ik ga dit zeker proberen hoor want nu gaat die ook door de bitring weer terug en dan zal ze niet zo sterk meer zijn hoop ik. Jullie horen het vanavond.

Amber902

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 09:20

Ehem...Sorry, ik schrijf een beetje veel en vaak achter elkaar. Neem mij niet kwalijk. Maar ik wil effe voor de duidelijkheid iets zeggen. Als ik naast haar loop en haar de vrijheid geef enzo loopt ze niet weg, en als ik een hengesten ketting omdoe en naast haar loop ook niet, maar zodra ik iets anders doe een kunstje bijvoorbeeld en een afstandje heb van haar hoofd...DAN terkt ze me mee. En een zweep in mijn hand vind ze niet echt fijn maar zodra ik iets met die zweep doe ook al is het maar een heel klein tikje van ik raak haar aan DAN rukt ze me mee. Terwijl ik zeker weet dat ze absoluut niet bang is voor een zweep. En als ik de kunstje los met haar doe heeft ze de grootste schik en loopt niet weg en als ik haar beetheb wel. Ze wil gewoon los zijn en niet vastgehouden worden. Maar dat kan gewoon niet.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:33

Clickertraining gaan doen met de zweep Knipoog En cursus NH ...

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:01

Mijn pony deed het ook heel erg, ik had de brandwonden in m'n handen staan..
Toen m'n instructrice een keer naast me stond en ze deed het weer gaf zij haar spontaan een flinke trap in d'r buik.. waarschijnlijk erg pijnlijk, maar ze heeft het noooooit meer gedaan sinds die keer, zelfs niet meer als er brokjes in d'r voerbak liggen en ze mag naar stal..

hard, maar het hielp wel goed..

Amber902

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 10:32

sonjabelgium: En wat moet ik dan doen met die zweep?

ilsejee: Ja ik heb ook vaak mijn hele handen vol blaren enzo.
Maar toen ze mij meetrok stond mijn vader erbij en die gaf Amber ook een paar trappen en klappen enzo. Maar nu doet ze het nog steeds, maar alleen bij mij en niet bij m`n vader.

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:11

dan moet je zelf die paar trappen geven Haha!
is echt lastig die pony van jou.. vond die van mij al zo'n ramp Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:17

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden........... zie je maar weer. Ik ga met alle bovenstaande reacties mee, gewoon aanpakken die handel. NO MERCY ( heeft hij ook niet voor jou!!)

Amber902

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 17:00

Miekie en Gijsenkim: Ik kan zelf niet die paar trappen geven want dan is ze al weg.Als het kon had ik d`r allang op d`r donder gegeven. Maar ze rent snel weg en dan kost het me weer een kwartier om haar te vangen.
Ik wil d`r echt wel aanpakken hoor. No Problem. Maae ze is al weg voordat ik haar een mep geef. En een tik na helpt niet want dan rent ze al helemaal snel weg.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:32

Febe schreef:
sonjabelgium: En wat moet ik dan doen met die zweep?

ilsejee: Ja ik heb ook vaak mijn hele handen vol blaren enzo.
Maar toen ze mij meetrok stond mijn vader erbij en die gaf Amber ook een paar trappen en klappen enzo. Maar nu doet ze het nog steeds, maar alleen bij mij en niet bij m`n vader.


In eerste instantie haar de zweep als target geven. Als ze die aanraakt beloon je haar (prijzen, een aai). Als het goed gaat ga je haar hele lijf beetje bij beetje wrijven met die zweep en als je ziet dat het voor haar een "moeilijke zone" is keer je terug naar waar het wel goed ging en bouw je dit verder uit. Eenmaal dat je zover bent kan je een plastiek zak aan de zweep knopen en terug beginnen ... het voordeel van de methode is dat je haar kan focussen op die target en als je het goed doet ook onder alle omstandigheden je target tonen en haar zo bij je houden en de aandacht op jou en je target Knipoog

Amber902

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 17:40

Ik kan haar wel aaien enzo met de zweep, maar als ik iets aanraak of aantik met de zweep dan neemt ze de benen. Behalve als ze los staat.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:15

Juist daarmee ... target maken van je zweep en zo beetje bij beetje uitbreiden. Er je tijd voor nemen en IEDERE keer met een positieve noot eindigen. Denk dat er best iemand die het systeem kent je daarmee even ingang steekt Knipoog. t'Klinkt allemaal best "magic" achtig terwijl het eigenlijk vrij gewoon is maar toch erg kan helpen. Eens je een target hebt kan je die oneindig gaan uitbreiden. Zoek maar 's met de zoekfunctie hier!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:44

zijn brokjes geen goed idee? zorg dat het leuk is om bij jou te blijven, en houd haar ondertussen aan het touw.. als het goed gaat en ze blijft bij je het touw steeds wat korter nemen tot hij strak staat, want dat is denk ik waar ze bang voor is... áls ze al ergens bang voor is en het niet gewoon leuk vind om heel hard weg te rennen..

heeft je vader ook de buiktrap geprobeerd? Dat is écht een hele gevoelige plek, en dat doet flink pijn.. je moet maar zo denken.. één fikse trap zal nooit zo pijn doen als die brandwonden die zij jou bezorgd, want die zijn écht pijnlijk!
nogmaals succes!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:46

Je kunt het ook eens op het forum hieronder (onderschrift) vragen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:49

ilsejee schreef:
zijn brokjes geen goed idee? zorg dat het leuk is om bij jou te blijven, en houd haar ondertussen aan het touw


Dit werkt waarschijnlijk totdat de brokjes op zijn... En haflingers en lijmen met brokjes is meestal niet zo'n handige combi Clown. Ze worden er zo ontzettend vervelend en verwend van...

Ik ben niet helemaal anti-snoepjes hoor! Maar het moet echt geen vaste gewoonte worden om ze te geven.

Amber902

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 20:47

sonjabelgium; Ik snap niks van dat Target enzo. En dat uitbreiden????
Ik zal eens in de zoeken met de zoekfunctie...

ilsejee: Ik kan hat touw hgewoon strak nemen hoor. Niks eng.
Maar zodra ik haar de ruimte geef dat rent ze weg.
Met snoepjes heb ik geprobeert en als ze dat ziet blijft ze bij me maar als ik haar meer ruimte geef dan rent ze echt weg Snoep of geen snoep.
Ja mijn vader heeft haar een paar keer in haar buik getrapt. Maar mijn vader hield Amber en kon haar daardoor straffen. Ik hou haar niet dus rent ze weg en ik kan haar niet straffen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:55

Jij hebt wel een hele apparte zeg.......... Kloop toch echt al wat jaartjes mee maar dit is echt te gek voor woorden. Misschien moet je eens het alternatieve circuit in. Paarden psycholoog????? Ik ben nooit zo bladibla maar dit vind ik echt enorm raar... Als je het hoofdstel indoet dan rent ze ook door je heen???

Amber902

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 21:03

Je, ik weet het. Ik heb een hele rare pony. Ze is heus wel lief hoor maar dat meetrekken......vreselijk. Daarom heb ik een topic aan gemaakt, want het kan zo niet langer. Ik ben het zat.
Maar ja...als ik een hoofdstel heb ingedaan dan is ze wel gewoon braaf maar als ik dan haar een kunstje laat doen dus ze heeft een beetje een lange teugel dan trekt ze me mee. Ook een ketting over haar neus helpt dan niet. Terwijl ze als ze los staat en ik doe de kunstjes dan blijft ze gewoon staan en heeft nog plezier ook.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:07

heel vaag

Charaz

Berichten: 24314
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:17

Je voelt dat ze haar hoefd wegbuigt dus als je met haar loopt proberen rechter elleboog tegen de hals te drukken en als je haar maar voelt buigen, om je heen trekken en gigantisch op der flikker geven.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:34

Op de site van emiel voest staan prijzen, maar ik weet niet of dat ook voor aparte gevallen is.
Hij heeft veel meer te maken met probleempaarden en zal waarschijnlijk wel een oplossing weten.
Dat met die longe is leuk gevonden, maar wat nou als je je paard een keer mee moet nemen en je niet zo een tuig bij de hand hebt.
Mail Emiel maar eens, kost niets om info te vragen toch?
Met geweld los je het, zonder goede begeleiding, niet op.
succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 01:36

PeppySan"]
Dat met die longe is leuk gevonden, maar wat nou als je je paard een keer mee moet nemen en je niet zo een tuig bij de hand hebt.
[/quote]

Nou, als het werkt dan zorg je er gewoon voor dat je het altijd bij je hebt. Dan is dat probleem vast opgelost Haha!

[quote="PeppySan schreef:
Mail Emiel maar eens, kost niets om info te vragen toch?
Met geweld los je het, zonder goede begeleiding, niet op.
succes


Info vragen kost niets inderdaad, maar van de prijzen van de cursussen sla je steil achterover. Daar kun je heel veel longeersingels en longes van kopen.

Of zo'n cursus helpt is ook nog de vraag. Het zal vast wel helpen, maar de kans lijkt me klein dat het probleem in 1 keer wordt opgelost.

Mijn paard zou absoluut de grote broer van de Haf van Febe kunnen zijn, want die doet zo heel af en toe exact hetzelfde. Toen we hem net hadden deed hij het zelfs meerdere keren op een dag. Twee weken met een hengstenbit wandelen heeft wonderen verricht, maar zelfs dan moest je er een harde ruk aan geven voordat het lijntje strak stond, want anders ging hij er met hengstenbit en longe vandoor. Hij is inmiddels een heeeel stuk braver aan de hand...

Dat NH wil ik er trouwens misschien wel een beetje bij gaan doen. Maar dat kan pas als zijn zooltjes eronder uit gaan, anders is mij de kans te groot dat hij hoefijzers verliest onderweg.

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:03

haar afleiden tijdens het meelopen? tijdens het lopen wortels laten eten ofzo? als dat een aantal weken goed gaat dit langzaam afbouwen.. het kan best zijn dat het intussen een gewoonte is geworden om weg te rennen bij je en dat ze het meer als een spelletje ziet. wortels vind ze vast heeerlijk en dan zal ze het niet in haar hoofd halen om weg te lopen! na een paar weken langzaam afbouwen als het goed werkt. best kans dat ze dan wel gewoon naast je blijft lopen op den duur.. en kan het na een paar maandjes zelfs zonder worteltjes ofzo.
is even een heel andere aanpak, maar omdat de harde aanpakken ook niet helpen denk ik dat dit misschien wel kan helpen. even heel iets anders. soms moet je btje creatief denken bij paarden Tong uitsteken

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:31

Het geheel over "target" en zo komt uit het NH en uit Clickertraining. Misschien 's een boek lenen in de bieb en wat verdiepen erin .... het zal je dan erg snel duidelijk worden en de mogelijkheden zijn legio ermee!