All weather tuft bodem (ook hippotex genoemd)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lanthano

All weather tuft bodem (ook hippotex genoemd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 12:39

Ik overweeg een all weather tuft bodem piste aan te leggen. Ik heb erg veel mensen afgebeld die dit hebben en van de 25 was er maar 1 ontevreden. Ook Mario Van Orsaeghen (grand prix), Jeannette D'haaze en verschillende maneges hebben deze bodem. Dat de bodem goed is trek ik dus niet echt in twijfel.

Waar ik wat mee zit is dat het veel geld zou kosten als je de bodem wil laten afvoeren. Stel dat je om de een of andere reden toch er van af moet, zou het veel meer kosten dan de aankoop ervan.

Weet iemand precies hoeveel dit kost (niet vanop forums die vaag vertellen dat het super duur is) uit eigen ervaring? Of weet iemand misschien waar ik daarvoor kan informeren om erachter te komen?

Bedankt ! (O en ik woon in België)

pmarena

Re: All weather tuft bodem (ook hippotex genoemd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:51

Ik vraag me altijd af of het niet zo is dat als je van je snippers af moet , er niet genoeg mensen zijn die ze graag over willen nemen.

Dan hoef je zelf niks te betalen om het af te voeren , en die mensen hebben gratis snippers , hoeven alleen het transport te betalen.

Ik heb toch regelmatig op Marktplaats zitten kijken of niemand van zijn snippers af wilde, maar helaas... :P

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:10

volgens mij net zo duur als je een vuilcontainer naar de stort brengt. Ik zou dus even bij de stort informeren wat het kost als je een container snippers komt brengen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:46

denk dat je ze kunt verkopen. En anders kun je ze inderdaad wel afvoeren. Als je het zand laat zeven zal het al heel veel schelen in hoeveel je af moet voeren ;) 2e hands kom je die bodem inderdaad maar heeeeeeeel zelden tegen. Heb het 1x gezien. Dus zo graag willen mensen er blijkbaar niet vanaf ;)

Het is geen chemisch afval in de zin van slecht voor het milieu. Het is alleen bodemvreemd materiaal wat niet vergaat, en dat is de reden dat het eventueel verwijderd zou moeten worden. Maar als je je plekje door geeft aan een andere paardenliefhebber zal die vast niet moeilijk doen over die snippers...

Lanthano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 23:09

Ja, daar hebben jullie ook gelijk in. Ik zou het gewoon kunnen aanbieden op internet, moest het toch niet meer gaan om de een of andere reden. Het stort, natuurlijk. Dat ik daar zelf niet ben opgekomen :( . Ik ga toch eens even bellen. De vlokken zouden idd niet schadelijk zijn voor het milieu. Ze vergaan enkel niet. En dat is idd ook de reden waarom de afvoerkost zo hoog is.

Toch spannend om een beslissing te nemen. Het is een pak goedkoper dan een geopadpiste en het heeft het bijkomende voordeel dat je ook bij vrieskou kan rijden, maar het blijft toch nog veel geld. En het is spuuglelijk :). Maar dat neem ik er graag bij als ik dan zo goed als altijd kan trainen !

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:25

Je kan ze zo verkopen hoor, wij zijn met onze kleine stichting ook altijd opzoek naar 2e hands dingen omdat het anders voor ons niet betaalbaar is.
Kijk ook regelmatig op marktplaats en dergelijke voor snippers.
Heb je ondertussen je snipper bak al?

sasha11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:18

Heey,
Ik zou binnenkort graag een buitenpiste willen aanleggen.
Maar ik wil er in weer en wind in kunnen rijden en daarom lijkt mij een hippotex bodem het beste.
Weet iemand daar ongeveer de kostprijs van ?
alvast bedankt

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:30