Groei maantjes, groei!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Proudie_

Groei maantjes, groei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 19:00

Liefste bokkers,

Kheb een probleempje.
Ik heb een 9jaar oud paardje (arabier + fries) en hij heeft geen wormen word op tijd ontwormd en goed verzorgt. Maar zijn manen, wat een probleem, ze zijn nu amper 10cm lang, maar ze groeien amper, weet iemand hulp? Hij heeft een hele volle staart en ik spuit geen doorkamproduct op zijn manen en kam ze ook niet, juist eens met een borstel doorgaan, dat hij toch nog wat deftig over straat kan gaan he (:
Kan iemand me helpen?
Dank Je!
xxx

Susanne

Re: Groei maantjes, groei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:07

Schuurt hij ook of dat niet? Sommige paarden zullen nou eenmaal nooit een dikke lange bos manen krijgen, hoe graag je dat ook wilt. Probeer er zo weinig mogelijk aan te komen met borstelens enz, dat breekt de manen alleen maar af. Je kan proberen losjes in te vlechten, bij sommige helpt dat. Maar pas op daarmee, als hij gaat schuren ben je zo een vlechtje kwijt. Ik spuit bij mijn pony wel anti klit erin en kam ze dan met mijn vingers door.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:10

Ik heb bij de antiklit ondervonden dat bij mijn shet de manen alleen maar dunner worden... :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:15

Ja klopt ik hoor van sommige ook dat de manen ervan afbreken. Daarom zeg ik ook niet dat ze het perse moet gaan doen, maar dat ik het wel gebruik. Maargoed je moet ook niet elke dag een halve fles erin kwakken, ik doe het ongeveer een keer per 2 weken. Dat gaat hier prima.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:19

Heb je Cowboy Magic detangler & shine al eens geprobeerd?

dat doe ik 1x per week door de manen en staart van mijn paardje. Breekt het minder snel van af ook!

dit is het resultaat van een half jaar:
Afbeelding
Afbeelding

Marengogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:20

Misschien cowboy magic erin doen?

Zoek even in de zoekfunctie, vind je veel over.

Proudie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 11:23

Okay (:
Alvast bedankt!
Ik probeer even snel langs de paardenwinkel langs te gaan om cowboy magic!
Ik laat jullie zeker het resultaat zien.
x

Myrthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:37

Hmm, ZEKER WEL BORSTELEN/KAMMEN! Met klitten gaat het haar ook niet groeien! En eventueel soms vlechtjes maken (in de zomer, winter is te koud :S) Maar mijn shetlander heeft al heel erg aangegroeid! Ze hadden hem gekortwiekt omdat ze dat stoer vonden staan :P

BullyCotton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:08

Myrthe_x schreef:
Hmm, ZEKER WEL BORSTELEN/KAMMEN! Met klitten gaat het haar ook niet groeien! En eventueel soms vlechtjes maken (in de zomer, winter is te koud :S) Maar mijn shetlander heeft al heel erg aangegroeid! Ze hadden hem gekortwiekt omdat ze dat stoer vonden staan :P

Eehm.. De haar implant ziet toch niet: goh mijn maantjes worden niet geborsteld, laat ik stoppen met groeien? :') een klit staat toch compleet los van het haar implant of ben ik nu gek?nog bedoel je dat met klitten de haren beetje los kunnen gaan en er dus nog minder haar is? Correct me of i'm wrong :)

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:22

toen ik mijn paardje kreeg had ze ook maar kort en dunne manen en heel ongelijk
ik heb ze gewoon elke dag doorgekamt maar dan wel met zwitsel baby olie en ze zijn nu mooi lang en dik

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:03

extensions ? :D

Proudie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 19:49

max66 schreef:
extensions ? :D

Das hét idee (;

jannuku_zulf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:10

OMG, als het zo snel groeit in een half jaar ga ik binnenkort ook even naar de winkel om Cowboy Magic voor mn friezen! Wat een wonderspul! :D

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:29

vooral veel geduld hebben ;), cowboy magic is inderdaad wonderspul en vooral de manen bij de aanzet goed doorkammen zodat daar geen klitten of vuil blijft hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:32

Staan er veulens in de wei? (waarschijnlijk niet hoor :D)
Maar ik weet wel paarden waar de manen toen mooi waren gewéest

Proudie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 20:43

passieAppel schreef:
Staan er veulens in de wei? (waarschijnlijk niet hoor :D)
Maar ik weet wel paarden waar de manen toen mooi waren gewéest

Neen, er staan geen veulentjes bij. (:

Pff,
K'heb nu al 4paardenwinkels gedaan (woon wel in Belgie) maar vind nergens cowboy magic!! :(
Ik zoek verder (:

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:41

Je kan het ook online bestellen :j

Ofwel even contact opnemen met Kerckhaert ruitershop in Temse (BE), daar hebben ze het volgens mij ook.

Van waar ben je TS?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:48

Wat zit er dan in cowboy magie dat het zo goed helpt?Ik heb er ook een die echt manen heeft van niks,het ziet er niet echt uit ze blijven kort..Ik zou dat spul wel willen proberen maar aan de andere kant heb ik zoiets van dat kan toch niet!?

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:18

Mijnn verzorgpoon heeft half kort, half lange manen... Ze schuurde, maar is nu gelukkig minder, haar manen groeien best oké. Ik vlecht zomers altijd in zodat ze minder schurt, verder doe ik er een keer per week een beetje baby olie in. Gelukkig gaat haar halve manenkam bijna vallen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:24

AVS vorselaar heeft het normaal gezien ook in het gamma...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:50

I.p.v. Cowboy Magic, probeer eens Hergon haar Serum van de action. Is veel goedkopen maar 3 euro en het werkt even goed als de Cowboy Magic. Ik gebruik het ook voor de manen van mijn paard die niet willen groeien :)

Proudie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 16:08

chipieke schreef:
Je kan het ook online bestellen :j

Ofwel even contact opnemen met Kerckhaert ruitershop in Temse (BE), daar hebben ze het volgens mij ook.

Van waar ben je TS?

Brugge (:

Proudie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 16:08

1997suus schreef:
I.p.v. Cowboy Magic, probeer eens Hergon haar Serum van de action. Is veel goedkopen maar 3 euro en het werkt even goed als de Cowboy Magic. Ik gebruik het ook voor de manen van mijn paard die niet willen groeien :)

Wow!
Ik ga morgen snel naar de action (:
dank je!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:02

Ik vind dat ze van het spul van de Action wel erg uitdrogen dus zou er niet al te vaak mee smeren (ik gebruik het voor wedstrijden in de staart).
Ik smeer gewoon met kleine beetjes Nivea erin, wel vettige rotzooi maar het verzorgt de huid en de manen gaan niet klitten. Het wordt niet glad, dus vlechten kan ook nog gewoon als je daar rekening mee moet houden.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:45

Urielle schreef:
Ik vind dat ze van het spul van de Action wel erg uitdrogen dus zou er niet al te vaak mee smeren (ik gebruik het voor wedstrijden in de staart).
Ik smeer gewoon met kleine beetjes Nivea erin, wel vettige rotzooi maar het verzorgt de huid en de manen gaan niet klitten. Het wordt niet glad, dus vlechten kan ook nog gewoon als je daar rekening mee moet houden.

O, daar ben ik het niet mee eens dat het spul uitdroogt. Bij mij blijft het goed zacht en droogt zeker niet uit. ;)