kosten eigen pony,..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amber111

kosten eigen pony,..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 15:35

Hallo,
- Ik denk dat hier misschien al wel wat topics van zijn.. -
Maar weet het niet zeker dus..

Ik krijg volgend jaar waarschijnlijk een eigen pony,
en nu wou ik wel eens weten hoeveel jullie ong. per maand kwijt zijn aan je eigen pony-paard.
dit om een beetje een idee te krijgen wat er allemaal bij komt kijken,
vermeld er dan even bij waar de kosten van zijn, bijv.:
of je stalling hebt, (terugkerende kosten dus,)
de hoefsmid:
bekapping:
ontwormingen,
enz, enz, enz,

Alvast bedankt! :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:51

170 per maand aan stalling waarbij alles voor me word gedaan binnen gezet buiten gezet gevoerd en gemest :)
Smid bekappen is meestal 20-25 euro
enthings 20 euro gemiddeld
ontworming verschillende prijsklassen beging vanaf 7 euro en de duurste is 21.50
Laatst bijgewerkt door shilady op 20-10-11 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

JSeine

Re: kosten eigen pony,..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:53

Ik ben er helemaal niets aan kwijt, want het paard staat bij mijn opa en oma:D Zij hebben zelf ook nog paarden, dus ik kan hem daar gewoon gratis neer zetten:D. En de hoefsmid kost bij ons niets omdat mijn oom het zelf kan doen, en een vriend van ons hoefsmid is en die helpen wij ook altijd, dus dat is gratis voor ons. De dierenarts komt ook niet vaak voor, want mijn opa weet genoeg van paarden af, en tot nu toe kon hij er zelf altijd nog wat aan doen;).

Marengogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:56

Voor mijn 2 pony's betaal ik per maand aan weide gang 150 euro, dit is kaal
Dus kom er nog hooi/stro bij(wat ik gelukkig goedkoop kan halen), dit kom op 220/230 euro.
Voer die ik anderhalve maand over, voor een zak ben ik 7 euro kwijt voor 25 kilo
Hoefsmid samen is 55 euro(dus ong 25-30 euro)
Enting is 20 euro p.p
Ontwormen lig aan de periode.. vanaf 8 euro tot 25 euro

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:04

Een hele goede vraag,

ik heb nu 1 draver (17 jaar), een haflinger (jaarling) en een shet (eigenlijk van mijn ouders).
Ze staan bij huis, en ik betaal denk ik 50-100,- in de maand aan biks, hooi en stro
Ik kan gelukkig hier in het dorp erg goedkoop aan hooi en stro komen (van zeer goede kwaliteit), dus dat is een enorme voordeel..

Voorheen stond mijn draver op een pensionstalling: 160,- per maand,
Toen de hengst gekocht, en beide bij de fokker neer gezet, de kosten waren 2x 160,-
Dus, voor mij veel voordeel dat ze bij huis staan..
Hoefsmitkosten: 60-125,- voor alle 3 de paarden..
Ligt eraan of de draver op ijzers moet/komt of niet ;)

Ze kunnen de bak in, en ook de weide...

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:18

Ik heb 2 mini shetten.
Kosten stalling 120 euro per maand(ze staan samen in een grote stal).
Bodembedekking is vlas(bij een compleet lege stal gaan daar vier pakken tegelijk in,en dan wekelijks 1 erbij..dus kom op zo`n 8 pakken per maand) ze zijn 7,50 per stuk dus 60 euro totaal.
Ze krijgen veel hooi(omdat ze op vlas staan,en ik niet wil dat ze daarvan gaan proberen te eten) dus ben een anderhalf tot 2 balen per week kwijt,dus ongeveer 8 balen per maand. ook 7,50 de baal dus ook 60 euro.
Dan neem ik altijd nog 2 balen stro,gewoon voor de knabbel tussendoor als hun portie hooi op is,en ze wachten op de volgende voerbeurt.
Stro is 6 euro de baal dus 12 euro.
Kwa voer heb ik muesli,bix,en luzerne daar doe ik een paar maanden mee met mn ukken...kosten daarvan een euro of 30/40.
En dan krijg je nog de kosten voor hoefsmid,wormmiddelen,en eventueel dierenarts of tandarts.
Dan nog de kosten voor wat losse spulletjes ter verzorging,en wat appel en peen en de liksteen die ze altijd hebben hangen.
Dus ze kosten me aardig wat :D