Ik weet niet of die vitaminenspuiten (eens in de zoveel tijd een boost) zoveel uitmaken.
Daarnaast is een strijd om die spuit nou net niet waarmee je geassocieerd wilt worden, toch? 
Denk dat je met goed hooi al ver komt. Als je langsgaat zou ik hem sowieso even apart nemen (blijft hij gewend aan aanraken, poetsen ed) kun je gelijk controleren op wondjes en hoe dik of dun hij is. Én gras wat er nog staat én onbeperkt hooi/voordroog is vaak eerder teveel van het goede.
Zelf zou ik ook een vitaminensupplement (je hebt bijv. extra geconcentreerde poedertjes speciaal voor opgroeiende beestjes) geven, gewoon een lekker slobbertje voor 'm maken als je komt. Brokjes heb je ook in geconcentreerder vorm, dat zou ook een optie zijn. Gewone merriebrok bijvoorbeeld is echt bedoeld om dagelijks te geven (en flink veel, als je de aanwijzingen volgt) dus dat is niet zo handig om een pony snel even wat extra's te geven eens in de zoveel tijd.
Sowieso vind ik dat een groot nadeel van de meeste broksoorten, je moet daar vaak al snel kilo's van per dag voeren voordat je aan de aanbevolen hoeveelheid vitaminen/mineralen zit.
Ik raad je de Paardendrogist aan, zij hebben naast een uitgebreid assortiment ook veel info op hun site staan en geven graag (goed) advies. Maar maak je niet al teveel zorgen, het klinkt als een prima opfok en als ik een veulen had bracht ik dat er graag heen!