Veulen opeens in een ander weiland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Veulen opeens in een ander weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 16:33

Vandaag werden mijn verzorgpaarden buiten gezet. Naja, de stallen werden open gezet en ze renden zelf naar het land. Maar ik moest er toen achter aan met een zweep zodat ze hun land in gingen want de hengst kwam er ook nog aan. En ik liep daar zo en er is ook nog een veulen en die zat opeens in een ander weiland. Er was nergens een opening oid over schrikdraad. Ze bleef de hele tijd tegen het schrikdraad oprennen en toen kwam ze eruit. Maar ik vraag me toch echt af hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen.. Hebben jullie een idee?
Hier moest ze heen:
http://tinypic.com/r/346rvw3/7
En hier was ze:
http://tinypic.com/r/2nhke45/7

Ik zie haar er nou niet vooraan om er over heen te springen. Ze is denk ik 3/4 weken oud. De eerste 2 weken heeft ze wel in dat land gestaan waar ze was, ze staat nu een week bij de rest. Misschien ging ze daarom daarheen. Weten jullie hoe ze er heeft kunnen komen? Zou tussen de draadjes door kunnen?

Elles

Re: Veulen opeens in een ander weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:54

PP >> VSW

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:58

kun je de foto's niet draaien? dan kunnen wij ze beter zien :)

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:59

Heb je niet gezien wat er gebeurd is? Worden alle paarden tegelijk in het weiland gezet? Misschien in paniek geraakt doordat iedereen tegelijk liep en daardoor tussen op onder de draad doorgelopen? Veulens krijgen veel voor elkaar.. Waar was de merrie ?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 17:02

De merrie liep naast haar. Nee heb het niet gezien. Alleen dat ze er stond zag ik . Ja ze worden tegelijk in het land gezet. Ik zou het wel knap vinden, want klein is ze niet.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:45

Ik hang ongeveer op mijn kop voor de foto's ;) (en snap overigens ook niet heel veel van de foto's). Maar je beschrijft;" Ze bleef de hele tijd tegen het schrikdraad oprennen " .. Wanneer een veulen in paniek is kunnen ze heel veel. Dus ik zou er niet gek van staan te kijken als ze er over heen is gesprongen. Ik weet niet hoe groot ze is?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 17:47

De foto's zijn ook niet erg belangrijk ;)
Maar ze rende er tegen op toen ze naar haar moeder toe wilde. Niet toen ze naar het verkeerde land ging. Maar ze is een haflinger x onbekend veulen. Ze is ongeveer 1 meter.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:48

Als veulens in paniek zijn willen ze nog wel eens ergens tussendoor/onderdoor schieten. Kan gebeuren. ;)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:49

Onder het draad door gekropen?

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:49

Oke, nou dan zijn er eigenlijk twee opties, of ze heeft een flinke aanloop genomen om er overheen te springen, of er onderdoor.
Mijn paard kruipt serieus onder een draadje van hoogstens 80cm (hij is 1.62). Hij gaat gewoon letterlijk op zijn knieen. Dus dat zou een veulen helemaal makkelijk kunnen.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 17:50

Hmm, dat kruipen kan ze wel hebben overgenomen van een ander paard daar. Een grote aanloop kon ze sws niet nemen.
Maar oke, ik vind het best wel apart :P