Water toevoer afgesloten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ariana2007

Water toevoer afgesloten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 10:37

Hallo,
Onze pensionhouder is overgestapt op vlas! Alleen weet hij niet goed wat hij er mee moet! Onze stallen zijn nu heel erg vies. En nu hebben we te horen gekregen dat hij van 10 uur 's avonds tot 7 uur in de morgen de paarden van het water afhaalt dus dat ze niet kunnen drinken zodat ze minder plassen. Zodat hij vlas kan besparen! Ze mogen geen zoutblokken meer in hun stal hebben want dan drinken ze ook meer.
Hij gooit herthoornolie over het vlas zodat ze het niet op eten.
Nou vinden wij het niet kunnen dat hij ze van het water afhaalt en we willen eigenlijk met hem om tafel alleen is hij best moeilijk over te halen.
Nou moeten wij met goede argumenten komen om dit probleem op te lossen!

Iemand ideen en tips?

Groetjes Kari-Janne

doezel2

Re: Water toevoer afgesloten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:43

en dat vind ik ok niet kunnen die paarden drinken zich de volgende ochtend rond.

mensen drinken soms ok een glasje water midden in de nacht waarom paarden dan niet

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:44

spullen pakken en wegwezen, een stalhouder die dat soort maatregelen neemt heeft én geen hart voor paarden en naar mijn mening ook geen greintje verstand in zijn kop!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:45

Vlas moet je een soort van oppotten en maar 1 keer in de week de plasplek weghalen. Dagelijks wel de mest er uit en rechttrekken.
Belachelijk dat hij de watertoevoer afsluit! Toch om de tafel, hoe moeilijk ook en is hij niet voor reden vatbaar je boeltje pakken en vertrekken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:54

Caira schreef:
spullen pakken en wegwezen, een stalhouder die dat soort maatregelen neemt heeft én geen hart voor paarden en naar mijn mening ook geen greintje verstand in zijn kop!

Inderdaad, heel snel wegwezen daar.

Dat is toch geen doen, dat is gewoon een dieronvriendelijke oplossing. Dan moet hij gewoon stoppen met de pensionstalling als hij hier niet tegenkan. Of weer terug naar stro gaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:59

Vers drinkwater moet gewoon ter beschikking staan voor paarden
Vlas is heel anders in gebruik dan stro, en ziet er al snel vies uit
Hoe je hem moet overhalen weet ik niet, maar zoutblokken weghalen en water afsluiten vind ik not done
iets over het vlas strooien zodat ze het niet eten is een goed idee, veel paarden eten het wel en krijgen zo flinke verstoppingen

landinwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:28

Ik zou maken dat ik weg kwam. Waar betaal je anders huur voor? Ik neem aan dat jou huurlasten de kosten zouden moeten dekken. Je moet wel het gevoel hebben dat je waar voor je geld krijgt en al helemaal betreft de beste verzorging voor jou paard. Mijn paard is bijv niet zo'n drinker, maar dat is gewoon voor elk paard anders. Ik zou zeggen: Of een hartig woordje met die staleigenaar en als hij daar niets aan wilt doen, dan lekker op zoek naar een betere plek!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:01

Altijd fijn die pensionhouders, die de basisbehoefte van een paard vergeten als het om centen gaat |(
Ik zou het hier absoluut niet mee eens zijn en zeker om de tafel proberen te gaan zitten en anders zou het voor mij echt de reden voor vertrek zijn.
Water is de allereerste en belangrijkste behoefte van een levend wezen en is zelfs strafbaar als dit een paard langere tijd ontnomen wordt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:56

Even met de stalhouder om de tafel, al zou ik zeker weten vertrekken. Als hij al op deze ideeën komt vertrouw ik hem echt niet met mijn paard. Jeetje belachelijk idee.

Argumenten, tja dat hij een heleboel pensionklanten gaat verliezen als hij dit gaat doen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:00

Caira schreef:

inderdaad, wegwezen daar.

Dat je daar uberhaupt je paard nog wíl hebben zeg! Achterlijk gedoe. Niets 'om de tafel zitten', hij had van mij een grote mond gekregen en ik had mijn paard per direct daar weggehaald. Beetje bezuinigen op de verzorging, zelfs 1e levensbehoeften om geld uit te sparen, belachelijk!
-:(- :r

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:03

Heb je nog een update voor ons?
Ik ben benieuwd of jullie al iets ondernomen hebben?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:59

Oef, heb er geen woorden voor! Of nou ja, heb ze wel, maar dat wordt erg grof voor op een forum... Ik moet hier echt niet te lang bij stil gaan staan, zit nu al te koken namelijk.

Ik zou de beste man toch eens flink de les lezen! En nee, niet tactvol of met argumenten, want dat is het niet eens waard. Hoe dom, gierig en kortzichtig kun je zijn zeg! Maar goed, de les lezen dus en laten weten dat je alle instanties die je kunt bedenken op hem afstuurt als hij niet direct van dit plan afziet.

Hoop dat dit een vlaag van verstandsverbijstering is van de man, maar als dit iets is wat echt bij hem past dan zou ik toch heeeeeel snel wegwezen daar. Dan vertrouw hem absoluut niet de zorg voor mijn paard toe.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:12

omg. Ben benieuwd in hoeverre dit plan is doorgegaan :') Het water hebben ze toch nodig, dus zullen ze het ook weer uitplassen (of staan ze overdag in de wei).
Maar zou zelf niet vrolijk zijn als dit bij mijn paarden gebeurt.

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:35

Als je een paard niet goed laat drinken bv op warme dagen kan dot leiden tot ernstige gevolgen!
Verder ik zou mijn biezen pakken hoor dit is niet normaal joh!
Laat die man lekker stikken in zijn vlas! :x

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:51

het word wel op meer stallen gedaan, mijn nieuwe paard komt van een hyper moderne stal
waar veel dure paarden stonden en daar ging het water er snachts ook af daar deden ze het uit voorzorg dat als er een lek ontstond niet alles zou over lopen ?? maar goed ik ben er zelf ook geen voorstander van want bij mij slurpen ze toch gou ieder 2 emmers leeg als ze op stal staan snachts . en vlas hoort niet zo snel vies te zijn maar je moet er wel een pak of 4 ingooien voordat je een beetje een laag hebt pas dan kun je een vlas stal netjes houden en dat doen de meeste pensionhouders niet omdat dat te duur is .
ik zou wel op zoek gaan naar een andere onderkomen voor je paard over bv een liksteen heeft de stalhouder niks te zeggen al hang je er 10 in

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:56

breggel1982 schreef:
het word wel op meer stallen gedaan, mijn nieuwe paard komt van een hyper moderne stal
waar veel dure paarden stonden en daar ging het water er snachts ook af daar deden ze het uit voorzorg dat als er een lek ontstond niet alles zou over lopen ?? maar goed ik ben er zelf ook geen voorstander van want bij mij slurpen ze toch gou ieder 2 emmers leeg als ze op stal staan snachts . en vlas hoort niet zo snel vies te zijn maar je moet er wel een pak of 4 ingooien voordat je een beetje een laag hebt pas dan kun je een vlas stal netjes houden en dat doen de meeste pensionhouders niet omdat dat te duur is .
ik zou wel op zoek gaan naar een andere onderkomen voor je paard over bv een liksteen heeft de stalhouder niks te zeggen al hang je er 10 in

Dit is het argument wat ze gebruiken.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:02

Hij bespaart helemaal niets, want wat ze s'nachts niet drinken, halen ze s'morgens weer in. Plus dat een gevoelig paard daar met koliek op kan reageren.

Ariana2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 10:21

Het water is jammer genoeg nog niet weer terug opgezet! De stallen worden wel beter! Maar het blijft een moeilijk iets! Wij zitten er allemaal over na te denken om weg te gaan! Alleen ja, het is niet zo makkelijk om in de buurt een nieuw plekje te vinden! Dus ik hou jullie op de hoogte!!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:23

Wellicht dat jullie niet allemaal weg hoeven als jullie eerst met de pensionhouder om tafel gaan? Als hij het risico loopt van de een op de andere dag geen pensionklant meer over te hebben is hij wellicht wat gemotiveerder om een gesprek met jullie aan te gaan :)

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:37

ik zou idd ook met zijn alle opstappen dan maar wat verder weg
maar als iedereen in 1 keer zegt dat ze weg gaan denk dat hij dan wel anders piept
niet normaal zo'n maatregel

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:49

Dat kan echt niet. Een paard moet altijd vers drinkwater tot zijn beschikking hebben. Ook 's nachts.
Wat ben je dan voor pensionhouder als je zulke dingen voorstelt.
Ik zou op zoek gaan naar een andere stal, of zorgen met je mede-pensionklanten dat de eigenaar van de stal dit soort onzinnige plannen niet doorzet.

Vlas kan je prima schoon houden, idd elke dag de mest eruit en eens per week de urineplekken.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:59

Ariana2007 schreef:
Het water is jammer genoeg nog niet weer terug opgezet! De stallen worden wel beter! Maar het blijft een moeilijk iets! Wij zitten er allemaal over na te denken om weg te gaan! Alleen ja, het is niet zo makkelijk om in de buurt een nieuw plekje te vinden! Dus ik hou jullie op de hoogte!!

...... wat let je, onderneem actie zou ik zeggen. Het is verdorie jou paard! En jij betaald er ook nog eens voor, dat het dier daar staat. Zouden ze mij zoiets fl*kken dan had ik eerder gisteren dan vandaag nog m'n spullen gepakt, echt waar, ik had het wel geweten. Ieder dier hoort continue toegang te hebben tot vers drinkwater, da's wel een eerste levensbehoefte, zo niet, de belangrijkste!

Ik zou 's nachts niet lekker meer kunnen slapen als ik wist dat mijn paard op stal zou staan zonder water, écht niet!