Vijverpomp of verwarmingselement in waterbak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Vijverpomp of verwarmingselement in waterbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 10:31

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die 's winters een vijverpomp en/of verwarmingselement (zoals bv een dompelaar) in de waterbakken buiten gebruiken. Ben benieuwd hoe dat dan bevalt en of water idd ijsvrij blijft?
Een dompelaar zou dan alleen gebruikt worden als er iemand aanwezig is, dus niet de gehele dag. Stroomaansluiting bij afwezigheid is geen optie.

Caira

Re: Vijverpomp of verwarmingselement in waterbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:36

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 20:10

Caira schreef:

Ja, die heb ik er ook op nageslagen maar mijn vraag is specifiek mbt een vijverpomp, meer hoef ik niet te weten. Heb zelf ook al van alles geprobeerd, dus nu wil ik zoiets proberen. Om dan tig blz door te zoeken naar die ervaringen dan ben ik weken verder. De zoekfunctie gebruik ik regelmatig. ;) Denk dat alles van ieder topic al wel een keer is aangesneden in de loop der jaren....

tinkersjakie

Re: Vijverpomp of verwarmingselement in waterbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 00:33

Ik heb afgelopen jaar 1 van mijn luchtbollen uit de vijver in de waterbak gehangen en blijft goed ijsvrij. Een dun laagje of de randen bevroren nog wel maar paarden konden wel blijven drinken. Als ik een iets zwaarder luchtpomp had gebruikt dan blijft ie nog beter open.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:02

tinkersjakie schreef:
Ik heb afgelopen jaar 1 van mijn luchtbollen uit de vijver in de waterbak gehangen en blijft goed ijsvrij. Een dun laagje of de randen bevroren nog wel maar paarden konden wel blijven drinken. Als ik een iets zwaarder luchtpomp had gebruikt dan blijft ie nog beter open.

Ik zal eens googlen op die luchtbollen! Had je er nog een travo voor zwakstroom tussen gezet? Bedankt voor je tip!