Niet dat ze mij kunnen weerhouden om te rijden maar de neuroloog bij wie ik onder behandeling sta heeft al 2x gezegd dat paarden rijden slecht voor je is.
Zou hij daarom zelf gestopt zijn met rijden??? Ik weet dus dat ie zelf veel gereden heeft. Uit zijn verhaal te horen maakte hij vele km , Endurance??
Maar zou het nou werkelijk zo schadelijk voor je zijn als paardrijden ook als therapie wordt gebruik?
Gehandicapten die na regelmatig paardrijden weer rechtop konden zitten of eindelijk rechtop konden zitten na hun leven lang te hebben moeten liggen.
Of zou paardrijden slecht zijn voor gezonde mensen die veel meer doen zoals springen, hoge dressuur, bos crossen en endurance rijden.
Ik weet wel dat mensen niet gebouwd zijn om paard te rijden net zo goed als dat paarden niet gebouwd zijn om ons te dragen.
Maar volgens mij kan je een zeker een stukje bijdragen om gezond te paardrijden door een goed passend zadel aan te schaffen, zitlessen neemt, en je paard goed aan het lopen hebt zodat je er recht boven zit en de rug ontspannen is zodat je kan zitten.
Ik heb het niet over het vallen van een paard, dat dat slecht kan zijn weten we allemaal, het gaat dus echt over het rijden zelf.
Ook heb ik wel stukjes gelezen van mensen die door hun arts geadviseerd werd om gangenpaarden te gaan rijden.
ja wat is nou slecht????
Roken is ook slecht en van brood krijg je ook al kanker

), die mij tijdens het zitten en lopen op mijn werk (werk met kleine kinderen) goed van pas komen.
(en skieen doet ze ook weer).