Middel voor dikker en meer haar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Astor

Middel voor dikker en meer haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 14:47

Hallo allemaal,

Mijn bijrijdpaard had eerst best een redelijke voorpluk maar die wordt nu echt steeds dunner en korter.
Echt heel erg zonde, we blijven er nu ook maar vanaf en borstelen het ook maar niet. Hopen dat het helpt.
Want haar staart is ook vrij dunnetjes (dit komt mede doordat het veulen aan der staart heeft geknabbeld :+ )

Maar eigenlijk was ik benieuwd of er niet een middel/spulletje is dat je in de voorpluk/staart kunt doen.
Waardoor het haar weer wat dikker wordt, of sneller groeit zeg maar.

Groetjes Melissa

Ernie061111

Re: Middel voor dikker en meer haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:54

Berkenwater en of je het geloofd of niet bier, eigeel, mayo of slaolie ik weet het klinkt vies maar bij de merrie waar haar staart als feestmaal was gebruikt door de kleine hummel. Hebben we die ook hiermee weer snel lang en weer mooi vol dik gekregen. Berkewater in de winter en de rest is meer voor de zomer omdat je dat een 15 min moet laten intrekken en dan uitspoelen anders is het weer zo'n feest voor de vliegen.
Berkenwater krijg je bij het kruidvat en hoef je niet uit te spoelen. Een vriendin van mij gebruikt iets wat voor oudere mannen is voor dikker haar weet ff niet hoe het heet maar krijg je ook bij het kruidvat en anders vraag je gewoon ff aan de verkoopster de weten da meestal wel. Succes

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:12

aha berkenwater van het kruidvat. Ik dacht al, onze berken geven alleen in het voorjaar sap :o

idd zo weinig mogelijk borstelen, biotine of een supplement voor soepele spieren en gewrichten op basis van glucosamine en MSM wil ook wel eens helpen om de haargroei een opbouw te verbeteren.
Ik heb beide gegeven voor slechte hoeven en ondersteuning van de gewrichten toen ik de kniebaden heb laten opspuiten. 't enige wat toen sneller groeide, dat waren de manen :)
De voorpluk is wel altijd fijner van structuur gebleven, maar absoluut niet zielig dun en kort

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 17:08

Ja het is lastig om het juiste middel te vinden wat het beste werkt, want iedereen heeft zo zijn eigen manieren toch.
Maar misschien is het te proberen met berkenwater. Maar hoe gaat dat in zijn werk?
De hele staart/voorpluk nat maken en dan gewoon op laten drogen en thats it? En hoe vaak per week gebruiken?

_Muffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:15

Heb je Shapley's M-T-G al eens geprobeerd?
Bij mij helpt het super! Wel jammer dat het vettig is en niet zo heel erg lekker ruikt.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 20:05

Wat is dat product en waar kun je dat kopen etc?

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:13

Wij hebben deze standaard op voorraad.

===
Shapleys Original M-T-G (Mane-Tail-Groom) werkt tegen schimmelachtige aandoeningen, staart schuren, zomereczeem, mok, kleine wondjes, schaafplekken en vele andere huidaandoeningen.

Het product heeft een helende werking en zorgt ervoor dat de huid weer in een goed conditie komt ook bevordert het de haargroei met zichtbaar resultaat in 3 tot 5 dagen.
Dagelijks het probleemgebied insmeren met Shapleys Original M-T-G en licht inmasseren, niet uitwassen.
====

http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... oductID=50