rengalop... waarom durf ik dat niet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:37

ik denk dat je het zoals aple moet proberen en een goeie zit oefenen (zonder zadel zonder beugels ,maar dat weet je denk ik zelf ook wel)

en echt waar het is het waard , lekker rengalop en 1 voelen met je paard(over het strand) is een van de redenen dat ik paard rij!!!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:44

Ga maar een keer een rengalopje doen met Jurga, die gaat toch niet hard. Tong uitsteken Ik wil best een keer meegaan als je mij erin vertrouwt hoor, als Jurga niet zo hard gaat, zal hij er alleen niet vandoor sprinten.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 18:08

ik wil het wel een keer proberen hoor jurga...
En ik vertrouw je ook wel... anders was ik een tijd (zeg: hele tijd Knipoog) geleden ook niet met je op buitenrit geweest.

En misschien dan eerst een beetje opbouwen en niet meteen vol in galop weg....

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:55

Ik rij nu een jaar op Quint en heb pas een paar weken geleden voor het eerst met hem een race gehouden...
Ik vertrouwde hem eerder gewoon niet met andere paarden in de buurt.Het was niet gepland maar alles zat mee ,lekker lang breed zandpad (konden kilometers ver kijken) dus voor ik het wist waren we lekker in rengalop en ik moet zeggen nu ik het een keer gedaan heb Haha! ...
ik heb nogal snel de neiging met Quint(ook niet voor niets hoor)om teveel na te denken "stel je voor dat"....
Maar als je er niet aan toe bent niet doen,op een gegeven moment heb je ineens weer het vertrouwen/is t moment daar.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:02

ik heb jaren jachtpaarden gereden en die konde galops, dus keiharde rengaloppen en dat vond ik toen prachtig!

Nu heb ik een koudbloed die ook loeihard kan, als hij opgejut wordt door andere paarden, maar hij springt gigantische stukken naar links en rechts weg als ie schrikt en dat heb ik al een aantal keren meegemaakt, ik ben een dagje ouder en durf nu niet eens meer te galopperen buiten (in de bak is het 1 grote bokpartij), maar vroeger (tot ongeveer mijn 40ste) deed ik het gewoon: staan in de beugels (niet zitten dus) en laat maar gaan.......

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:31

oefff... ik voel me hier een cross monster haha.. nee maar ik heb ook een jonge pony en die snapte echt nog niet dat ze hard mog enzo.. ik moest haar ook echt aanmoedigen en nou vind ze het zoo gaaf..
Maar net wat die andere zeggen gewoon rustig aan opbouwen telkens iets harder en weer terug, dat je weet dat je hem makkelijk kan houden en dan word het vanzelf echt heel leuk!!
Succes in iedergeval!!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 22:08

dank jullie wel allemaal voor de reacties...

Het is wel dat ik hem in galop goedkan houden... ik kan hem wat lucht geven dat hij iets harder gaat en ook weer terugnemen...

alleen heeft hij in draf soms dat hij een schijnbeweging maakt en ik er dan soms half af lig.. Weet niet wat hij in galop dan doet...