Weide aan trekweg richting dokkum

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

Weide aan trekweg richting dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 12:15

Ik heb een brandende vraag en ik weet niet waar ik hem moet plaatsen maar ik kan me het voorval van de ijslandse paarden aan de trekweg richting dokkum nog goed voor de geest halen.
Inmiddels kom ik dagelijks langs de weg rijden waar al die paarden toen stonden te verpienteren en ze toen allemaal weg zijn gehaald door de dierenbeschermig.

Maar nu zie ik hier 5 frieze paarden staan.
Wederom een kuilbaal erin met plastic er nog omheen en ja het 'hek' met dat ze dagelijk gevoerd worden staat er ook.
Er is voor de ingang wel een stukje afgezet, met de bedoeling dat ze niet in de smurrie staan maar dit is lang niet genoeg. Ze staan nog genoeg in de smurrie als ze naar het hek willen.......

Zijn deze paarden van dezelfde eigenaar als van de ijslandse paarden? Of is het weiland inmiddels van andere eigenaren?
Dit is geen reltopic, maar een bezorgtopic voor de 5 friezen die er nu staan. En ik wil graag mijn bezorgdheid een plekje geven en hopelijk gaat het niet dezelfde kant op met de ijslanders

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:16

Dit is geen VSW topic en aangezien we geen rubriek hebben waar dit topic wel geplaatst kan worden zet ik hier een slotje.
TS er zijn vele manieren om er achter te komen of de Friezen van de zelfde eigenaren zijn, Bokt is hier niet de aangewezen plaats voor, vandaar ook dat ik dit topic sluit.