Verzekeringen? Waarop? Hoe duur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Verzekeringen? Waarop? Hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 18:08

Ik ga mettertijd een andalusier kopen, ik verwacht maximaal 10.000 euro uit te geven aan dit paard, het zal hoogst waarschijnlijk een onbeleerd paard betreffen. Ik wil niet intensief wedstrijden rijden en wil ook niet intensief gaan fokken.
Het paard gaat voornamelijk gebruikt worden voor recreatie en misschien af en toe een kleine wedstrijd, maar verder niks bijzonders.

Welke verzekering kan ik dan het beste nemen en hoeveel mag ik verwachten dat ik kwijt ben? En waarvoor kan ik dit paard het beste verzekeren???
Ik heb hier totaal GEEN ervaring mee, zijn er mensen die me kunnen "adviseren"?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:43

Je kan op internetsites van Interpolis, Amev en Efo je premie berekenen en de soorten verzekeringen zien (beperkt, standaard, uitgebreid en hun eigenschappen). Maar 10.000 euro, dan moet je waarschijnlijk je paard ook rontgenlogisch laten goedkeuren.
Kijk maar eens op de sites, dan wordt het wel duidelijk.
Succes!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:58

Denk ook goed na over hoe je dingen wilt laten gaan, zoals bij Interpolis mag je veel zelf aangeven... Lees goed de kleine lettertjes, je kunt ook offertes aanvragen en dan de beste voor jouw uitzoeken.

Ik heb zelf voor Interpolis gekozen, maar dat komt omdat ik alles daar heb lopen. Ten 2e is het en gerenomeerd bedrijf, en van Amev heb ik veel negatieve verhalen gehoord.
Interpolis is wel wat duurder.

Je zou even moeten na vragen of een Andalusier een paard is waarbij snel of veel blessures voorkomen e.d....
Verder maakt het volgens mij niet zo veel uit, wel is het vaak zo, als je eenmaal verzekerd bent, kun je dat maar beter blijven. Want je zult zien, zodra het opgezegt is.... krijgt ie wat.
En er zijn ook mensen die hun paard nog nooit hebben verzekerd en die nog nooit wat hebben gehad.

Een handig extra middel om te kijken of je moet verzekeren: je eigen krediet, stel hij krijgt wat, kun je dat geld makkelijk neerleggen, dan zou ik niet verzekeren. Zit je 'redelijk krap', dan zou ik verzekeren.

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:28

Nooit problemen gehad met Amev-Hippo en ik zal zeker uitgebreide verzekering nemen gezien het bedrag.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:59

Ik meen me te herrinneren dat Fairmounth een hele goede was voor een redelijke prijs... ik dacht dat er in Bit ooit een test van is geweest. Anders moet je ff op de site van bit kijken in het archief.

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers