Wat zal ik doen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hverbeek

Wat zal ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 08:02

Ik sta nu met mijn shetje op een manege.
Niks mis mee, maar toen ik ging informeren voor stalling zou mijn shet met 4 andere shetjes in een hele grote loopstal komen voor de winter.
Nu is dit opeens niet meer het geval en staat hij in een gewone stal van 3 bij 3 met een andere shet.
Mijn probleem is nu dat ik het dus al erg jammer vind dat hij niet meer in die loopstal komt en opeens met een shet in stal staat die behoorlijk dominant is en mijn shet zielig in een hoekje staat. Hij heeft een paar dagen eerst met een andere shet gestaan en dat ging super! Maar die mogelijkheid is er niet meer en hij moet met deze shet staan.
Heb gister de stal eigenaar gesproken en er is geen andere oplossing. Ik ben het hier niet echt mee eens.
Heb het er verder wel prima naar me zin, maar het geeft me geen lekker gevoel dat mijn pony niet lekker staat.

Nu ben ik heel erg aan het twijfelen of ik naar een andere stal zal gaan.

Hier staat hij dus met een shet wat niet echt klikt.
En volledig dus binnen blijft staan de hele winter, behalve als ik hem er dus uit haal.
Twee binnenbakken, een kantine, een paddock en zomers dag en nacht weidegang
En betaal 110 euro.

Ik heb met mijn Fjord op een andere stal gestaan en heb gister even geïnformeerd of daar evt nog plek is.
Daar is dus nog plek.

Dit is een kleinschalige stal met 4 andere paarden.
Voor hem wordt een stalletje gemaakt met uitloop en komt s winters ook elke dag buiten.
Goede buitenbak een parkje waar ik lekker met hem kan wandelen. Maar dus een stuk rustiger.
En waar ik dus veel alleen ben, maar volgend jaar gaat ze wel uitbreiden dus wordt het wel wat drukker.
En daar zou ik 130 euro betalen

Nu heb ik een dochtertje van 3 jaar die af en toe mee gaat en vond dus de binnenbak wel ideaal.
Mij maakt het niet zoveel uit.

Nu weet ik dus even niet wat ik moet

Graag hoor ik jullie reactie..

Caira

Re: Wat zal ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:03

Volgens mij weet je precies wat je moet, al kan ik me voorstellen dat een binnenbak opgeven best lastig is.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:07

ik zou direct verhuizen.

je shet geeft aan dat hij niet happy is, en als je dan een stal kan krijgen waar je andere paard ook staat... dat scheelt heen en weer rijden plus kan hij in de winter ook lekker naar buiten met zo'n uitloop.

je bent wel iets meer geld kwijt, maar denk dat je shet veel gelukkiger zal zijn, en dat is wel de bedoeling lijkt me.

succes met het maken van de keuze!

edit: :o verkeerd gelezen, dacht dat je fjord op die andere stal stond, en je nu de mogelijkheid had om ze samen op 1 stal te zetten.
Laatst bijgewerkt door Miss_Arie op 14-10-11 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:07

Lastig lastig, zoals je het verteld lijkt het alsof je pony flink onderdanig is tegenover die andere pony. Dit zal naar mijn idee niet veranderen. Hoe gaat het met het voeren?
Is er dan ruzie? Slaan ze naar elkaar?
Een binnenbak is natuurlijk handig. Maar zoals je het zelf door laat schemeren ga je volgens mij liever naar die andere stal. Denk vooral aan je pony!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:08

Denk inderdaad wel weet welke stal je moet kiezen. En de bak voor af en toe... Buiten kan het ook wel is lekker zijn toch :)

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:11

je moet ook naar de pony kijken
als die niet gelukkig is is het ook niets
jij komt maar een uurtje of een paar uurtjes per dag naar hem toe
maar je pony staat 24 uur op die stal waar hij niet gelukkig is
en vind ook dat een pony overdag lekker naar buiten moet kunnen

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:11

Twee paarden op 1 plek is toch altijd beter voor jezelf dan op 2 plekken? Als je op je fjord rijdt kan de Shet misschien soms wel mee als handpaard, dan heeft ie nog eens wat extra uitjes.
En voor die shet lijkt het mij duidelijk: optie 1 = 23upd in box met vervelende andere shet. Optie 2 = eigen stal en BUITEN, meer aandacht. Dat wordt optie 2 natuurlijk.
Die twee tientjes zijn het wel waard, je hoeft niet heen en weer te rijden en je Shet is veel gelukkiger.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:12

Ik denk inderdaad verhuizen, maar dat denk jij zelf ook al. :+

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:13

jowien schreef:
Twee paarden op 1 plek is toch altijd beter voor jezelf dan op 2 plekken? Als je op je fjord rijdt kan de Shet misschien soms wel mee als handpaard, dan heeft ie nog eens wat extra uitjes.
En voor die shet lijkt het mij duidelijk: optie 1 = 23upd in box met vervelende andere shet. Optie 2 = eigen stal en BUITEN, meer aandacht. Dat wordt optie 2 natuurlijk.
Die twee tientjes zijn het wel waard, je hoeft niet heen en weer te rijden en je Shet is veel gelukkiger.

Haar andere paard staat niet meer op die stal staat er, dus ik neem aan dat haar paarden wél op een stal staan op dit moment?

hverbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 09:58

Bedankt voor jullie reacties! Ben niet helemaal duidelijk geweest, maar mijn fjord heb ik niet meer maar heb daar gestaan met mijn fjord.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:23

Ik denk inderdaad dat je graag bevestiging wil voor je keuze (logisch!). En ik denk ook dat verhuizen het beste is.. hier wordt je shet niet gelukkig van. Wel natuurlijk in de zomer als hij dag en nacht buiten staat, maar dat is nu niet meer het geval.
Ik zou verhuizen, je hebt dan wel geen binnenbak meer maar wel een gelukkige pony!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:56

Verhuizen, je pony wordt zo doodongelukkig met fulltime een box delen met een ander waar hij niet mee op z'n gemak is. Beter naar een plek waar hij een eigen plekje heeft en ook naar buiten kan.
Natuurlijk is een binnenbak fijn, maar daar heb je niets aan als je pony ongelukkig is.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:49

Hey,

ja ik zou verhuizen ,menno zou doodongelukkig worden ,en het is al zo een lieverd en een sul:(

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:08

Verhuizen, je geeft zelf al aan waarom

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:10

zijn er nog meer mogelijkheden in de buurt?
plaatselijke kranten, bordjes in supermarkten?

optie 2 lijkt me veel leuker en vriendelijker, maar aan jou de keuze :)

hverbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 07:38

Bedankt voor jullie reacties!! De keuze is gemaakt hoor, stalling is opgezegd en over twee weken verhuis ik met mijn kleine vriend naar de andere stal!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:29

Nou die keuze is niet moeilijk, ik zou de shet op de stal zetten waar je andere paard ook staat.
Je gaat wel meer betalen per maand maar dat spaar je waarschijnlijk uit aan het niet meer open neer hoeven pendelen tussen de stallen.
Verhuizen dus, er is niks zo erg voor je paard om 24/7 opgesloten te zitten en dan ook nog eens contant geterroriseerd te worden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:31

hverbeek schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Ben niet helemaal duidelijk geweest, maar mijn fjord heb ik niet meer maar heb daar gestaan met mijn fjord.

Dan nog zou ik verhuizen, dat kan toch niet zo moeilijk zijn.
Mijn paard lekker buiten of de hele winter met een pony waar die het niet mee kan vinden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:32

hverbeek schreef:
Bedankt voor jullie reacties!! De keuze is gemaakt hoor, stalling is opgezegd en over twee weken verhuis ik met mijn kleine vriend naar de andere stal!

Goed zo.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:10

Goede keuze, denk dat je paardje je dankbaar zal zijn (bij wijze van :D)

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 04:55

Goede keuze :) Je shet zal je idd erg dankbaar zijn dat hij niet de hele winter binnen staat met een niet-vriendelijk-vriendje.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:31

Ik denk dat je een goede keuze gemaakt hebt. Als je shet 24 uur pdag in een stal moet staan, met een ander paardje waar hij niet bij op zijn gemak is....
Voor jou waarschijnlijk wel lastig dat er geen binnenbak is, maar dat went wel. Ik heb nooit op stallen gestaan met een binnenbak. Af en toe denk ik: wat zou dat nu een luxe zijn, maar gelukkig kan het ook heel goed zonder. Succes met de verhuizing!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:33

Goeie keus!
Hier nog een tip voor je kleine meid: van de winter bij de Lidl of de Albert Heijn van die sets thermo-ondergoed kopen. Werkt hier perfect bij rijden zonder binnenbak :+

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:00

Hoi helen,
het was idd een mooie plek waar je shetje staat, jammer dat ze geen uitzondering maken voor de shets om die lekker met zijn allen in die uitloop te laten waar ze gister stonden.
Het was daar ook handig geweest om te leren mennen denk ik.
Maar ik moet het ook doen op de openbare weg, dus met de tijd gaat dat ook helemaal goed komen.
Je mag ook bij mij een x komen mennen hoor..( Van de zomer)
moet eerst nog nieuwe lamoenen bestellen voor mijn karretje.