stalmatten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

stalmatten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 00:47

Hoi!

Ik heb een aantal vraagjes ovet stalmatten, omdat stro zo verschrikkelijk duur is geworden...
Heb de zoek functie gebruikt maar een aantal dingen blijven me onduidelijk.

Wij hebben hier stallen van ong. 2/2.5 bij 3 (niet echt groot, maar ze staan toch de hele dag buiten en gaan alleen naar binnen om te eten en staan snachts binnen, hij kan makkelijk liggen, ook languit).
Er is een rooster in het midden, daar gaat alle urine doorheen.
Het gaat schijnbaar stinken als er urnine onder zo"n mat komt? Of is dat niet omdat wij een rooster hebben?
Ik heb een ruin dus hij plast altijd ergens in het midden.
En als ik die matten in de stal leg, hoe zit dat dan bij de deur? Schuiven ze niet weg? Wij hebben een stukje muur en dan de deur, maar de deur is niet zo dik als de muur en zit er dus een 'kaal' stuk als je begrijpt waf ik bedoel :=
en mijn waterbak lekt ook een beetje als je hem niet helemaal indrukt, de grond loopt wel een stukje af naar het rooster, glijd dat dan zo het rooster in?
En moet er ook een dikke laag stro op? Of maar een plakje zodat ze zich niet vervelen snachts?
En dan nog een vraagje := moeten die matten vast gemaakt worden? Wij hebben geen drempeltje bij de deur, de stal staat een stukje hoger dan de gang, zodat het een beetje afloopt.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn vragen _O-

Groetjes _Amigo!

Amiigo

Re: stalmatten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 00:50

Owja, en ik sta op stro, ik kan geen andere stalbedekking nemen omdat dat niet op de mesthoop mag.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:43

Toevallig ben ik ook net bezig met stalmatten. Op de website van http://www.bosrubber.nl/
staat veel info. De matten zijn een meter bij een meter en 4 cm dik met noppen aan de onderkant zodat de urine er onder weg kan lopen. Wel raden ze aan om 2 keer per jaar de matten uit de stal te halen en het daaronder schoon te spuiten.
Ze zeggen ook dat je dan minder stro gebruikt. Ik wil het gebruiken voor mijn inloopstal, want rubber staat wat prettiger dan beton en in de winter leg ik er evt wat stro in.
Op de site van Bos rubber staat een vragenformulier. Ik had em gisteravond ingevuld en vanmorgen om 8 uur al een reactie. Dus specifieke vragen kan je daar ook stellen. Ik heb wat referentieadressen gekregen, daar wil ik even langsrijden dan weet ik hoe de matten in het gebruik zijn.