wat komt er allemaal bij kijken als leasepaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anouk97x

wat komt er allemaal bij kijken als leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 13:04

Ik krijg verscheinl;ijk een leasepaardje
en dan op eigen stalling wat komt er nog meer bij kijken dan hoefsmit en stalling?

Angela

Re: wat komt er allemaal bij kijken als leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:12

Hoe bedoel je precies? Je vraag is me nu echt niet duidelijk.

Bij een leasepaard op eigen stalling komt evenveel kijken als bij een eigen paard. Dus rijden, poetsen, en afhankelijk van de stal ook binnen/buiten zetten, uitmesten enz.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:24

Ik heb een tijd een paard geleasd van een manege. Een keer op een manege en later op een andere manege:
ik betaalde een vast bedrag per maand; daar zat bij: voer, stal uitmesten, harnachement, dierenarts/vaccinaties, hoefsmid en verzekering.
De verzorging van het paard deed ik , de lessen moest ik betalen, muesli kocht ik. Het nadeel vond ik bij leasen dat je eigenlijk niet kan bepalen wanneer de hoefsmid of dierenarts komt en dat vond ik echt een heel groot nadeel.
Nu heb ik sinds een jaar weer een eigen paard; veel fijner dan kan je zelf bepalen hoe je het doet..

petitparis

Re: wat komt er allemaal bij kijken als leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:31

@ sanne: leasde jij een manegepaard? want imo behandel je een leasepaard als je eigen paard, alleen dat je de aankoop niet hebt moeten doen, maar waarvoor je eventueel een soort "huur" voor betaald of prijzengeld deelt. Dus je bepaald zelf wanneer het nodig is om de DA erbij te halen of bv een week later ontworming geven omdat het beter uit komt met de wedstrijdkalender etc...

in mijn ogen ben je aan een leasepaard venveel kwijt dan aan een eigen paard op het aankoopbedrag na dan.