Zadel kopen op Engelse website?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WillBokkers

Zadel kopen op Engelse website?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 20:10

Hallo allemaal,
Ik heb een zadel gezien. Op een Nederlandse website 225 euro excl. Verzendkosten. Op we Engelse website 181,50 incl. Verzendkosten. Maar is dat wel veilig?
Iemand een idee?
De website is www.equinewhispers.Co.uk
Die site is in het Engels je kunt de site ( niet via Google) maar gewoon op de site zelf die Nederlands maken een geen pond maar euro kiezen
Heeft iemand een idee of dit veilig is of er ervaringen mee
( misschien wel met die site)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:46

Ik neem aan dat het om een boomlooszadel gaat (anders kan het echt alleen maar zeer slechte kwaliteit zijn..)?

Heb je de verzendkosten op de site berekend, of ook echt geinformeerd wat de kosten zijn voor verzending naar Nederland? Bedenk daarbij dat er ook nog door de NL overheid kosten gerekend kunnen worden. Zie deze link: http://financieel.infonu.nl/belasting/2 ... n-btw.html

Is het dus wel echt goedkoper? En hoe ga je dat doen met garantie?

kleinvosje

Re: Zadel kopen op Engelse website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:52

Hmm, als het zadel in Nederland al maar 225 euro kost, zou ik er niet eens aan gaan beginnen om hem dan in het buitenland te kopen. De kwaliteit zal dan niet denderend zijn denk ik. Maar goed, mocht je dat zadel toch willen, dan zou ik het gewoon hier kopen. Versturen vanuit Engeland kost ook het nodige, veel zal het uiteindelijk niet schelen. Plus dat je niet naar een winkel terug kan als er wat met het zadel aan de hand is...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:00

Ik heb goede ervaringen met het kopen van een (boomloos) zadel via een buitenlandse site. Zeker aan te raden als je in Nederland niet kan vinden wat je zoekt.

Voor een boomloos zadel gaat dit prima (en gezien de site die je noemde en de zadelprijs, gaat het om een boomlooszadel). De site die je noemt ziet er betrouwbaar en professioneel uit. Hou wel de totale kosten in de gaten: aankoopprijs, verzendkosten, evt. invoerbelasting (weet niet precies hoe dat zit binnen de EU, vanuit USA is dat 23%). Link gegeven door Angela geeft daarover wel informatie.

Garantie als er iets mis is kan lastig zijn, zeker als je de taal van de leverancier niet voldoende beheerst om je probleem duidelijk te maken.

Ik raad het je niet af maar ga wel met kleinvosje mee: voor dat bedrag zou ik niet al te veel moeite willen doen en het zadel in Nederland in een winkel proberen te kopen zodat je kunt zien en voelen wat je koopt.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 15:42

Maflinger_S schreef:
Ik heb goede ervaringen met het kopen van een (boomloos) zadel via een buitenlandse site. Zeker aan te raden als je in Nederland niet kan vinden wat je zoekt.

Voor een boomloos zadel gaat dit prima (en gezien de site die je noemde en de zadelprijs, gaat het om een boomlooszadel). De site die je noemt ziet er betrouwbaar en professioneel uit. Hou wel de totale kosten in de gaten: aankoopprijs, verzendkosten, evt. invoerbelasting (weet niet precies hoe dat zit binnen de EU, vanuit USA is dat 23%). Link gegeven door Angela geeft daarover wel informatie.

Garantie als er iets mis is kan lastig zijn, zeker als je de taal van de leverancier niet voldoende beheerst om je probleem duidelijk te maken.

Ik raad het je niet af maar ga wel met kleinvosje mee: voor dat bedrag zou ik niet al te veel moeite willen doen en het zadel in Nederland in een winkel proberen te kopen zodat je kunt zien en voelen wat je koopt.

Oké bedankt met de taal heb ik geen problemen want ik ( en anders m'n ouders wel) spreken vloeiend engels. In NL komen de verzendkosten er nog bijin Engeland niet. Het enige is dan nog de belasting ....

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:46

wat doe je als er iets met het zadel is; heb je dan in Nederland een zadelmaker die het op kan knappen?
Ik betaal tegenwoordig op internet alleen als het met ideal kan; dan kan je je geld binnen een termijn van 30 dagen terug laten storten als er iets met de verzending/ bestelling mis gaat..

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 15:48

De prijs maakt wel wat uit. Ik heb net gekeken op die site, maar boven de 150 euro heb je geen kosten omdat het uit een ander land komt en Ook geen andere kosten. Heeft iemand anders wel eens op de site bestelt? Ik hou er niet van om als eerste te zijn:D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:27

Als iets via de post verstuurd wordt hoef je bij invoer van Engeland nooit accijns te betalen (blijft binnen Europa nl).
De verzendkosten heeft met omvang doos en gewicht te maken.
Best vraag je dit direkt aan de verkoper.
http://www.douane.nl/particulier/intern ... l#P66_5449

nicole1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:02

ik vind het niet zo'n goed idee. de prijs is wel heel erg laag waardoor het naar mijn idee niet echt kwaliteit kan zijn.
ook is het wel verstandig een nieuw zadel aan te laten meten. niet ieder zadel past op ieder paard.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:03

De site zelf ken ik niet, maar vanuit engeland verzenden is bij mij tot nu toe nog altijd goed gegaan.
Echter zijn de verzendkosten vaak wel hoog, waardoor je waarschijnlijk maar maximaal 20 euro 'verdient' op kopen in engeland. Bovendien heb je in nederland nog garantie en is dat in engeland een stuk lastiger.
Voor 20 euro zou ik de moeite niet doen :n

*edit; ik denk dat het om dit zadel gaat?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:06

Zijn het euro's of britse ponden? Die zijn namelijk duurder dan een euro. En idd zou ik me goed vergewissen van de verzendkosten. Die maken het vaak wel duur. Ik zou met een dergelijk prijsverschil denk ik kiezen voor gewoon Nederland. Dat is ook makkelijker met garantie en dergelijke.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:07

ik heb destijds mijn Wintec IW in Engeland gekocht, het scheelde met de toenmalige wisselkoers zo'n 200 euro, verzendkosten in... Dus ik vond het wel de moeite. Moest er iets tijdens de verzending mislopen, dan mocht ik het zadel kosteloos terugsturen. Dus ik vond het wel de moeite

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:08

[offtopic]Daarnaast zou ik persoonlijk nooit voor dit zadel gaan... De beugelophanging is dermate dun/smal dat het echt voor problemen kan gaan zorgen op de rug en voor de duurzaamheid van het zadel.[/offtopic]

:o

En nog even de website op euro's ingesteld en dan komt het zadel uit op €216,60 ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:10

Ik denk dat een soortgelijk zadel in Duitsland (Ebay) ook wel te krijgen is, dan zijn iig de verzendkosten lager.
Mijn buuf had er laatst een hele leuke blauwe vandaan voor ik meen 125 euro :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 12:19

Britt schreef:
[offtopic]Daarnaast zou ik persoonlijk nooit voor dit zadel gaan... De beugelophanging is dermate dun/smal dat het echt voor problemen kan gaan zorgen op de rug en voor de duurzaamheid van het zadel.[/offtopic]

:o

En nog even de website op euro's ingesteld en dan komt het zadel uit op €216,60 ;)

Nee 181.50 maarik heb een ander zadel gevonden dus ik neem deze denk ik niet