Hoe doen jullie dat? Mijn paardje word nu 3x per dag binnengehaald om te eten. met die wind is buiten hooi geven niet te doen. Al doen we het in een specie-kuip.. als ze er een pluk uittrekken, waait het weg.
Iemand een tip/manier om buiten hooi te geven zonder dat het geknoeid word of wegwaait?
Ik voer het in grote houten kuubkratten. Echt ideaal. Ze eten alles op zonder ook maar een beetje te knoeien, het water loopt er zo uit weg, en de wind heeft er geen grip op.
ik heb een halve blauwe kunststof regenton, daar voer ik het nu nog los in en per volgende week in een net in de ton. Zijn ze er meteen wat langer mee bezig.
Ook als je paard uit de mooie slowfeed netten tussen 2 paaltjes staat te eten waait er een hoop weg! Oplossing is mss een schot er tegen aan zodat ze er vanaf 1 kant nog uit de wind kunnen eten!?
Netten met een 3 cm maas , moeten ze wat moeite voor doen dus ze doen lekker lang met hun hooi en zijn er ook zuinig op , laten het niet zomaar wegwaaien
Jodie_Delano
Geplaatst: 14-10-11 17:26
wij hebben in de padock een grote houte vierkant staan waar we het hooi in doen.
Idiaaal, alleen vind mijn haffie het erg leuk om mee te spelen en gaat hem dan recht opzetten als het eten op is.