Ik wil mijn paard een kuurtje ecuchol geven. Weet iemand waar ik dit kan kopen. Wil het liever zo halen en niet via internet. Is het dus bijvoorbeeld bij de welkoop of een anderen dierenzaak zoals pet's place te koop?
hmm meestal geef ik slechts 1 fles van 500ml aan +/- 45ml per dag (2x een propvolle 20ml spuit) voor een EV van 1.56m die geschat wordt op 450kg al ideale gewicht. Dus 10 dagen Indien er problemen zijn met de lever worden 2 flessen aangeraden.
15carlijn15
Geplaatst: 18-06-16 16:29
Werkt dit echt eetlust bevorderend? Mijn paard is namelijk heel mager en wil moeilijk eten. Hij is nu herstellende maar zou meer mogen eten.
ik heb nog nooit van iemand gehoord dat het eetlust bevorderend zou zijn, zelf ook niet echt opgemerkt.
Gladijs
Geplaatst: 18-06-16 20:46
Heet dat spul niet sedochol tegenwoordig? Ik heb dat ook gevoerd als kuur van een week, paardje is er echt van opgeknapt, lekker eten en glanzen, geen prut oogjes meer. Mijn paardje is dan wel 25jr maar deed haar wel goed. Zorg wel dat er veel,fris water beschikbaar is, ze gaan er meer van drinken!
Edit: die extra vitb12 in de ecuchol wist ik niet, excuses. Bij mij was de dosering 15 ml per 50 kg, 1x per dag.
Ecuchol en Sedochol is in principe hetzelfde, alleen bevat Ecuchol meer choline (de actieve stof), volgens de fles moet het inderdaad eetlustbevorderend werken, maar zelf nooit opgemerkt. Ik doe meestal 2 flessen na elkaar.